2010. augusztus 6., péntek

Xin chao - hello

A köszönés már nagyon megy, többféle dialektusban is.
Panka kérdezte, hogy milyenek a vietnamiak. Nos, eddig konkrétan hárommal kerültem kapcsolatba.
Az egyik a házmester, vagyis névjegykártyája szerint a Bussinness Division Director, aki a Vu Anh névre hallgat. Azt olvastam a vietnaiakról, hogy nagyon komolyan veszik, hogy ez az ő országuk, szarnak arra, hogy ki honnan jött, tessék a játékszabályok szerint játszani. Rugalmatlanok, na. Vu Anh is olyan, mint egy őrmester. Tegnap reggel pl becsöngetett, hogy adjam oda az útleveleket, mert megy a rendőrségre bejelenteni minket. Mondtam, hogy nem adom, mert öt perc múlva indulunk az iskolába, oda is kell. Rám nézett. Láttam a szemén, hogy ez innen útlevél nélkül nem fog elmenni. Viszont tíz perc múlva visszajött. Mindent elintézett. Meg amúgy is. Délben kérdeztem tőle, hogy hol lehet itt könyvespolcot venni, du. négykor már hozta is a két polcot, kipréselte a tulajból. hatékony csajszi. Bírom. De haverkodás nem lesz.
A másik vietnami, akivel naponta összefutok Van, a takarítónk. Jön, mosolyog, kivasal, takarít, de egy pohár vizet sem fogad el.
A harmadik a kedvencem, a Mekong Merchant futárja, aki a csinocsi étteremből hozza nekünk az ebédet. Háv ár jú, mádám, hev nájsz déj, mádám, szí jú tumáró akkora vigyorral, mint a tejbetök.
Ma először sétálni mentünk Lucussal. Ha még egyszer szidni merem Pestet, hogy koszos, csapjatok szájba. Újlipótváros szorozva ezerrel. Elég kiábrándító volt. Kenan felkészített arra, hogy a méreteim miatt ki fognak röhögni. Jöttek is a megjegyzések az utcán, de sajna - vagy szerencsére? - nem értettem, mit mondanak. Luca pólójából öt perc után csavarni lehetett a vizet, nem igazán élvezte.
Az estét megint a medencében töltöttük Feliciáékkal, jó szomszédnak bizonyul. Számolja a napokat, hogy a gyerekei suliba menjenek, és akkor mi majd partiba dobjuk magunkat.

4 megjegyzés:

  1. Háj!

    Kettővel elébb írtam, kérdeztem, válaszoljá' pls! :-)

    Erzsi

    VálaszTörlés
  2. Halk andalitó zene szól a szomszédból.Aláfestése a nálunk uralkodó légköri viszonyoknak. A fiúk nem a bányába mentek,hanem az élő Kárpátia koncertre. Lassan már mi is kezdjük megszokni az ottani viszonyokat. Tényleg nagy vihar volt. Sok víz esett a fejünkre,de a pince száraz.
    Vigyázzatok magatokra és egymásra. Egyre jobban tetszik amiket irsz. Bravó hozzászólók! Azok is tetszenek.
    Már csak 312 nap. Aztán juhééé!

    VálaszTörlés
  3. A börtönőrök is hatékonyak... :-) Viccen kívül, én interjúztam egyszer az észak-koreai magyar követség egyik munkatársával. Aszonta off record, hogy az utcán nemigen sétálnak, max. a diplomatanegyedben, mert ha odamégy egy helyi erőhöz, és megkérdezed, hány óra, akkor könnyen meglehet, hogy a csávót elviszik a következő percben. Mert szóba állt egy külföldivel.
    Más. Gyerekem megtanulta lecsavarni a flakonok kupakját, inkluzíve a mosogatószeres és egyéb vegyszeres cuccokét is. Egyévesen már pakolnunk kell, bakker. Tíz mp-re nem figyeltem rá, és benne ült egy nagy zöld mosogatószertócsa kellős közepében. :-)

    VálaszTörlés
  4. Papi, csak az ablak lesz a megoldás, akár el kezdhetsz keresgélni, mert ha arra megyek haza, hogy ezek még mindig koncerteznek a kertben, levetem a Mádám viselkedést, és tényleg kutyaszaros zacskókat fogok áthajigálni. Szerintem még egy átszólást (élőben) megér a dolog, aztán megírhatod a nevemben a birtokvédelmit, ha folyamatosan zenélnek.

    Feri, ügyes az a gyerek. De legalább nem kóstolta meg. Gyerekzár a vegyszeres szekrénykére? Vagy azt is kinyitja? Akkor felső szekrény.
    Na ez azért itt nem Észak-Korea.

    VálaszTörlés