2010. augusztus 17., kedd

Szülői

Meg volt a gyerek első szülői értekezlete a suliban. Először a tornaterembe gyűjtötték az összes szülőt, is az igazgató szózatot intézett hozzájuk. Hozzánk. Ciki volt, mert csak Jo és én késtünk el, és végig kellett vonulnunk az egész hodályon.
Utána az osztálytanítók tartottak eligazítást. Úgy tűnik, tényleg felesleges lett volna alsóbb osztályba tenni a gyermeket, mert nem innen fog jelentkezni a NASA-hoz. Szóval Zsuzsa és Ibolya néni, szerintem előbb vagyunk otthon a tananyaggal.
Apróbb érdekességek.

Házi feladat: Minden hétfőn kapnak lecót, amit péntekig meg kell oldani. Van benne egy kis helyesírás, egy kis matek (ma 1-9-ig kellett összeadni számokat...), egy érdekesség (Sorold fel, hogyan lehet megvakulni és megsüketülni.), és egy kis olvasás, másolás. Luca öt perc alatt végzett vele.

Helyesírás: minden hétfőn megtanulják 5, azaz öt darab új szó helyesírását. Kedden tesztelik belőle őket, és amelyik nem megy, annak nekiugranak újra. Az én agyonporoszosodott elmém kicsit csodálkozik. Így nem lesz gond, hogy Lucus beérje a többit.
Hehehe, mellesleg sikerült pár szót váltanom Shanonnal (Miss McMahon) is. Szerinte pár hét múlva gondban leszünk, mert a gyerekben igen nagy a közlésvágy, de a nyevtudása még messze áll attól, hogy kifejezhesse, mit gondol, és ez, miután elmúlik az újdonság varázsa, frusztrálni fogja. Hehe. Höhö. A kölök mellesleg kiválóan számol vietnámiul, viszem a piacra tolmácsolni.

Ami nagyon tetszik: a kötelező olvasás. A gyerekeknek minden nap húsz percet kell olvasniuk, vagy angolul, vagy az anyanyelvükön. Ezt a szülőknek kell kontrollálni, és minden nap bevezetni, hogy a kölök mit olvasott, a Home Reading Journal-be. Nos, ez nálunk nem lesz túl népszerű. Igazából abban sem vagyok olyan biztos, hogy annyira jó ötlet. Bár szerintem úgy vannak vele, minél többet olvastatják a purdékat, annál nagyobb az esély arra, hogy csak a kezükbe akad olyan könyv, ami majd rászoktatja őket az olvasásra. Nem feltétlenül jó 18 éves korig várni, míg beérnek az Alkonyatra.

SZMK: mivel az osztályban rajtam kívül senki sem dolgozik, villánygyorsan megtelt az az ív, hogy ki miben tudna segíteni az iskolában, az osztályban. Na jó, én is feliratkoztam. Beírtam a rubrikába, hogy nyugodtan hívjanak, ha valami vicceset lehet csinálni.

4 megjegyzés:

  1. Nem vagyok meglepve. Kb ilyennek gondoltam a tanulási iramot. Soha nem értettem, h miért lazították a rendszert mo-on, mikor én jártam suliba, a magyar gyerekek a világ élvonalában voltak a tanulmányi versenyeken, most meg még szótagolni sem tudnak. Engem soha nem a követelmények borítottak ki, hanem a stupid osztálytársaim, meg a piti, fantáziátlan kényszertanáraim. Talán nem baj, h Lucának nincs ott magasra rakva a léc, így gyorsan megtanul angolul, közben pedig simán bevágja a magyar tananyagot. Nem tudom, h kötelező olvasmány-e még a Kincskereső kisködmön, de nehogy elolvassa, nekem sírós rémálmaim voltak tőle gyerekkoromban. A gyerekeknek is megmondtam, h max gimi 4-ben olvashatják el. Kapjanak 1-est, leszarom. Kíváncsi vagyok mit fogsz kitalálni, ha "vicces" programokat kell csinálnod. Ez szuper, h ilyen rublika is van. csok, panka

    VálaszTörlés
  2. ez amerikai vagy angol nemzetközi iskola?

    VálaszTörlés
  3. Adrikám! A gyerekkel olyan könyveket olvastass, amik tetszenek neki - nálunk nagyon bejöttek a Janikovszky dolgok, pl. az Én már iskolás vagyok. De sztem bármilyen könyv, amelynek a témája a gyerek érdeklődési körébe esik. Dani most végezte ki a Harry Potter sorozatot (össz-vissz 3 hónap alatt nyalta be), de századszorra olvassa a Gyűrűk urát is - oszt még csak 11 múlt. Sok sikert.

    Schmidt
    ui. Le a Kincskeresővel! :))

    VálaszTörlés
  4. Turbolya, egyik sem, az IB (international baccalaurate) programot követi.

    Schmidt, hála istennek a Lucus sulijában nincsen kötelező olvasmány, legalábbis harmadikra nem adtak.

    VálaszTörlés