2010. augusztus 10., kedd

Suli, buli, taxi


Ma reggel orientációra mentünk az iskolába, ahol az új diákokat és szüleiket fogadták, valamint ismertették velünk a tudnivalókat. Lucus osztályába öt új diák érkezik, ebből kettő koreai, egy amerikai, meg egyet nem tudtam azonosítani. Nagyon úgy néz ki, hogy az én csöpp rigóm lesz az osztályban az egyetlen, aki nem beszél angolul, ami végülis nem rossz hír, mert talán így gyorsabban be tud illeszkedni, és a kezdő angolon sem lesznek sokan.
A tanárnénijét Miss McMahonnek hívják, a vietnámi társtanár pedig Miss Há. Mindketten nagyon helyesek, szerintük Lucus karácsonyra utoléri a többit. Na jó, de addig még van több hónap... Ráadásul, ha velük lesz, remek ausztrál akcentusra fog szert tenni. Isteni.
A kislányom vigyorától persze mindenki beájult. How very cute - volt az általános vélekedés.
Az általános iskola igazgatónője szuper, olyan Vikinénis, bár talán szigorúbb. Nagyon tetszik, hogy betiltotta az iskolában a csipszet, a csokit, a kekszeket meg mindennemű cukros üdítőitalt. Közölte, hogy semmi kedve a tanároknak cukortól felspanolt, majd a vércukor lezuhantával kómába ájult gyerekekkel foglalkozni. Nagyon helyes, javasolnám a magyar iskoláknak is.
Közölték, hogy minden új gyerek mellé kineveznek egy havert, egy buddy-t, aki az első hetekben kísérgeti, segítgeti az újoncot. Tök jó ez is, legalább nem lesz úgy elveszve a gyerek. Mindenesetre összeállítottam neki egy vész-szótárat, olyan kifejezésekkel, hogy pisilni kell, hol a rötyi, éhes vagyok, hívjátok fel az anyámat, de azonnal.
Iskola után lefürödtük a stresszt, rendelte ebédet, beszéltem Brigivel és Tündivel, és még nem ért véget a nap. Délután egy itt élő magyar csajszival, Barbival, és a négy éves kislányával találkoztunk a Snap Caféban. Micsoda ötlet... Normális játszótér van a kerthelyiség mellett, homokozóval, mászókával, hintákkal. A kiscsajok egyszer sem nyaggattak bennünket, hogy unatkoznak, sőt, nekünk kellett szólni, hogy jöjjenek már inni egy kortyot. Asszem törzshely lesz belőle. Barbi meg nagyon jó fej, sok hasznos infóval szolgált.
Egyébként meg büszke vagyok magamra, kiválóan elboldogulok itt is. Kábé annyit tudok vietül, hogy helló, köszi, jobbra, balra, egy. Ebből simán összerakom, hogy mit akarok. Tegnap akartam mondani a taxisnak, hogy 110 ezerből adjon vissza. Lobogtattam neki a kétszázezres bankót, mondtam, hogy egy-egy. Vigyorgott, és visszaadott kilencvenezret. Na?
A taxizás amúgy is nagyon vicces itt. Vigyázni kell a kézmozdulatokkal. A sofőrök ugyanis megszokták, hogy a külföldiek nem boldogulnak a viet nyelvvel, és mutogatással próbálnak eljutni a célponthoz. Mutattam én is Lucusnak, hogy nézd kicsim, az ott a mittudoménmi, a sofőr meg már fordult is be. Alig tudtam visszaterelni a Diamond Plázához.
Még egy érdekesség mára: tényleg idegen földön járunk, olyan dolgokkal is vigyázni kell, amire álmomban nem gondolnék. Következő a jelenet. Szomszédos építkezésnél áramra van szükség. Kiscsákó felmászik a póznára, kettévágja a vezetéket, ráköt valami szart. (A vezetékek laza kezelését a mellékelt kép is mutatja.) A lecsüngő darabot beleilleszti abba a masinériába, amibe éppen áram kell, majd hagyja lógni a cuccot az utca közepén. Lucával pont arra sétáltunk, a szellő meg az orrunk előtt billegtette a 2200-at. Nagy ívben kerültük ki a lógó vezetéket, az építkezés címén vadul kártyázó vietek legnagyobb örömére. Bár ezek amúgy is mindig örülnek, ha látnak, hatalmas hellóval köszöntenek, én is mindig mondom nekik, hogy jó reggelt.

6 megjegyzés:

  1. Az ápítőmunkások füttye... Az biza kjo, én mindig megköszönöm nekik. Sztem Luca októberre ok lesz, ha már a helyiekkel pár nap alatt elkezdett dumálni. Ez a vezeték dolog rémisztő. Mi van ha vkit megvág az áram? Vagy úgy lépkednek mint ha aknákon járnának?csok, panka

    VálaszTörlés
  2. Lucusnak hogy tetszett a suli? Azért biztos nagyon furi lesz szegénykének, hogy nem nagyon ért majd semmit. Az akkor is rossz, ha nem érti, de nem különösebben baj, mert akár mutogathat is, az iskolában viszont kellene, merthogy tanulnak... Tudom, hogy azt mondják, hogy a gyerekek hamar alkalmazkodnak, de az eleje bizti rossz lesz.
    Nagyon menő a taxis eset a fizetéssel:-))
    Amúgy már magad rendeled vagy kell még helyi segítség?
    Akartalak én is hívni reggel (így bekerülhettem volna a felsorolásba), de elszuttyogtam az időt, aztán el kellett szladnom dolgozni.
    Puszka mindenkinek
    Erzsi

    VálaszTörlés
  3. Remélem a blogodat olvassák arra illetékes tanügyészek is.Sok jó dolgot irsz. Na ezek azok az esetek amik pénzbe nem kerülnek.
    Az áram elleni védekezéshez meg ajánlom utcai viseletre a fürdősapkát
    és az ezermester boltokbaan kapható gumikesztyüt. Nincs mese figyelni kell. Mondom én ezt itthonról. Az egyenruhás fotoról ne felejtkezzél el.
    Csak kiváncsi lennék, ha felfelé mutogatnál, vajon felrerülnének a taxik.
    Na mára ennyi hülyeség elég.
    Szép álmokat a Neset családnak.
    Robika zöldutas!!!!!!!!!!

    Puszi!
    Mama és Papa

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Nem tudok Lucus blogjába írni, segíts kérlek!!!Nem tudok aludni, olyan ideges vagyok a köcsög volt főnököm miatt ,ezért hajnali fél 4 van és Neked írok! Meg Lucinak is akartam de nem megy! Mégsem vagyok olyan nagyon ügyes?! Gyakorlatilag hasonló az életritmusotok és életstílusotok mint itthon. Tök jó! Olyan jó olvasni hogy ilyen frappánsan megoldod az életet a világ bármelyik részén. Ezért nagyon irigyellek! Már most fosok mi lesz az új munkahelyemen?! Majd kiderül! Visszaút már nincs és nem is akarnék!Megpróbálok aludni valamit mert mindjárt reggel van! Ja! Megnéztem az Alkonyatot és megszereztem az Eclipset könyvben! Már én is függő lettem?!Puszi : Brigi

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok! Sajnos Luca nem tud kint enni szalonnát! Ha lehet ezeket a "slágereket" mellőzd, mert kénytelen leszek elmenni a "tizesalá" a faterral mert ezt nehéz józanúl hallgatni!Majd este többet írok. Puszi: Potyi

    VálaszTörlés
  6. Hali!
    Lassan muszáj készülődnöm, mert van egy csomó elintéznivalóm! Örülök ,hogy ilyen jól feltaláljátok magatokat. Még mindig nem tudok Luci blogjába írni. Majd alkalmasint ha beszélünk el kell hogy magyarázd! Úgy látszik mégsem vagyok olyan nagyon ügyes mint gondoltam!Holnap délelőőtt( mi délelőttünk szerint) újra hívlak! Remélem fent leszel az éteren!Kiváncsi vagyok milyen lesz a nőci klub!Arról is részletes beszámolót kérünk! Meg hogy sikerült megírni Lucus házifeladatát és milyen fogadtatásra lelt?!Bár nem aggódom mert eddig is látványos információ-halmazzal láttál el minket. Sok puszi: Brigi
    UI: a bolond madaram a tükörnek udvarol!Szétröhögöm magamat rajta!

    VálaszTörlés