2010. augusztus 5., csütörtök

Képek közkívánatra



Milyen jó, hogy ennyit kérdeztek, így könnyű lesz írogatni.
Nézzük Erzsi kérdéseit.
Négylakásos társasházban lakunk, a második emeleten. Mindig a második emeleten laktam, csoda lett volna, ha itt másképpen jön össze. Eddig csak a negyedik emeleti szomszéddal találkoztam. Feliciának hívják, holland, a férje egy spanyol pilóta. Három fiuk van, egy hatéves, meg kétszer három éves. Ma délután a tetőpoolnál jöttünk össze (képek mellékelve), társaságnak jó lesz, aranyos csaj, bár egy kicsit sokat panaszkodik. Szerinte én is sokat fogok majd panaszkodni, csak múljon el az első napok varázsa. Majd meglássuk. Végül is én egy harmadik világbeli országból költöztem egy harmadik világbeli országba, nekem nem akkora a kultúrsokk. Neki az volt az egyik legnagyobb baja, hogy nincs mosogatógép. Én Pesten annak örülök, hogy van.

Luca iskolája az International School of Ho Chi Minh City, amely megtekinthető az www.ishcmc.com oldalon. Angol nyelven folyik a tanítás, heti két vietnámi órával. Ami azért állat, mert Luca felségesen szórakozik a viet nyelven, meg is tanult már pár kifejezést, azokat orrba-szájba használja. Kenan meg ettől infarktust kap, mivelhogy szerinte ha már egy vödör pénzt fizet a cég a gyerekért az iskolának, akkor az angolért kellene lelkesedjen. Az is meg lesz. Ma ellátogattunk a suliba, megvettük az egyenruhát (lesz fotó is a suli első napján) és beszéltünk az egyik ig.helyettessel. Jó fej, Luca azonnal megszerette. Szerintem Lucát is szeretni fogják, tekintve, hogy nem sok fehér embert láttunk, és a kisasszonyt azonnal körbeudvarolták. Külön tetszett a gyereknek, hogy ő itt magasnak számít, ámulva látta, hogy akad nála alacsonyabb ötödikes is. Hondurasból.
A suli amúgy egy régi álmomat idézi vissza. Még általános iskolás lehettem, amikor láttam egy kubai dokumentumfilmet, amelyben a gyerekek fal nélküli iskolában tanultak. Nekem ez nagyon tetszett akkor, és igencsak megmelengette a szívemet, amikor láttam, hogy itt is van fal nélküli terem. Meg a kantin is az. Édes.
Munka: igen, azt terveztem, hogy csak a valagamat fogom vakarni, de aztán mégis csak hoztam magammal fordítási munkát. Szerintem kábé két hétig bírnám meló nélkül. Az egyik könyvet még otthon befejeztem, csak át kell olvassam, a másikat jövő héten kezdeném. Tehát munka van, szabadság van.

12 megjegyzés:

  1. na, most újra megpróbálom ezt a fos kommentet. sztem a flickre v indafoto v mittom én hova rakj még fel jó sok fotót. amúgy meg megmondtam, h jó lesz ez, szakadjál meg :)

    VálaszTörlés
  2. Azt a Kubáról szóló dokumentumfilmet én is láttam, és ugyanúgy nagy hatást tett rám.

    Off: az is tetszett, hogy nem testhez tapadó műanyag tornadresszben (amit valami gusztustalan féreg találhatott ki), hanem pamutpólóban és rövidnadrágban vannak tesiórán.

    On: szerintem sokkal hamarabb fog eltelni ez az egy év, mint gondolnád, és sokkal jobban, mint vártad.

    VálaszTörlés
  3. Látom G., sikerült kommentelni.

    Éva, itt is póló-rövidgatya combo van.

    Lesz flickr album, de még nincsen elég kép. Hétvégén megyünk várost nézni.

    VálaszTörlés
  4. Jó reggelt Vietnam!
    Mármint csak nekem van reggel, nálatok már mindenkinek kinyílt a csipája. A képek állatok, rakjál föl még vagy sok ilyet:)
    Lucus nagyon jól fest a medencében a 3 aprósággal, ő biztos élvezni fogja minden percét a kintlétnek. És te is remélhetőleg:) Kenan ... hát ő már nem biztos :)))
    Ha hazamegyek vszínűleg a jövő 7végén, Anyámnak is megmutatom az oldalt, had örüljön:))

    Na pusszantás!

    VálaszTörlés
  5. Dorinka, itt dél van, és Luca most ébredt. Üdv Böbe mamának. Kenannak se rossz, most, hogy itt vagyunk. Tegnap fél órát örömködött, hogy nem egy üres lakásba kell hazatérnie. :)

    VálaszTörlés
  6. Itt most szakadt le az ég alja, igazi trópusi monszun jellegű az időjárás :))
    Kíváncsi lennék, hogy nálatok milyen egy kiadós esőzés.
    Az biztos, hogy most már Kenan is jobban érzi magát kint, mióta vele van a család:))
    Na mennem kell melózni:)

    Pussz

    VálaszTörlés
  7. dolce vita... így tényleg ki lehet bírni:) a környék is szép - legalábbis az a része, amit az ablakból látsz:)
    a sziporkázó beszámolóiddal kapcsolatban - esetleg a fordítások helyett (vagy mellett) írhatnál egy könyvet (a Remete... hm?!)
    mi tegnap áthurcolkodtunk:)
    puszpusz

    VálaszTörlés
  8. Hali!

    Ez a video nagyon tuti. Marcival együtt megnéztük és nevettünk nagyokat, mindjárt nézzük újra. Nekem elég jó nyelvérzékem van, de nem tudom elképzelni, hogy ez menne. Meghallgatnám Lucát, ahogy gyakorolja a vietnamit:-)
    Míg nem olvastuk az írásodat, nem tudtam elképzelni, hogy mit keresnek az étkek a tejes doboz mellett....aztán azon is jót nevettünk.
    A békákon is. Olybá tűnik, hogy igen jól szórakozol a kaland elején.
    Eszembe jutott egyik nap, hogy meséltél valami jóslásról. Tudod-é, hogy miről van szó? :-)
    Mit fordítasz?
    A lakás belsejéről is lesz kép? Csakhogy érzékeltesd, hogy mekkora is. Mekkora is? 120 nm körül? Elképzelem szegény Kenant, hogy eddig egyedül bolyongott benne, most meg talál hozzátartozókat.
    Azért még egyszer muszáj megemlítenem az internet csodáját. Így egész klassz a "kapcsolattartás", mintha nem is lennétek olyan messze. Tényleg, te érzékeled, hogy a Föld másik végében vagytok?
    Mi jövő héten is itthon maradunk Marcival, mert ismeretlen eredetű kiütései vannak már 3 hete. Tegnap voltunk egy harmdik orvosnál, aki zt mondta, hogy ne menjen táborba (az előzőek engedték). Szegény, most le van törve, mint a bili füle. Szilvásváradra ment volna 10 napra (csak ide a szomszédba:-))
    Puszi
    Erzsi

    VálaszTörlés
  9. Bocsi, bocsi, Erzsi, nem ülök egész nap a gép előtt, igyekszem válaszolni.
    Igen, a jóslás. Igen, úgy tűnik, bejött.
    Regényt fordítok, olyasmi, mint az Alkonyat, csak szarabb. Elkészültem a röpke 600 oldallal, már csak át kell olvassam és itt is van a következő.
    Lakásbelső egyelőre nem túl izgalmas, de teszek fel. Majd. Asszem tényleg 120 vagy 150 nm. Van két helyiség, amibe még csak bekukkantottam. Az egyik lett kinevezve vasalószobának, jellemző.
    De, én érzem, hogy a világ másik végén vagyok. Kinézek az ablakon, és elkerekezik alattam egy lámpabúrasapkás viet... nehéz azt képzelni, hogy a Liszt Ferenc téren vagyok.
    Szegény Marci... van webkamerád meg Skype? Utóbbit elég letölteni a netről. Akkor beszélhetnénk. Mint Tündével és Brigivel, bár ez utóbbi ritka vendég.:-P

    VálaszTörlés
  10. Bocsi, bocsi, nem azért írtam, hogy nagyon sürgesselek, csak attól tartottam, hogy ha új szövegeket írsz, akkor a régiekhez írt megjegyzéseket talán már nem is olvasod.
    Sztem jóslás-ügyben félreértettük egymást. Én arra gondoltam, hogy jövendöltek neked még egy leányzót mint gyereket.... Vagy az jött be????!
    Webkamera nincs egyelőre, a skype letöltéséhez pedig állíts majd irányba, légy szíves. Gondolom, ahhoz valami mikrofon is kellene, nem? Hangszóró van. Gondoltam ezekre én is, mert mintha ingyenes lenne a skype; sajna nekem ez is számít:-(
    Itt most este 3/4 6 van, így nem nagyon várok mai visszajelzésre, bár még "nálatok" is emberi az idő.
    Luca képét meglátva Marci felkiáltott: hogy kerül a Luca az internetre?
    Az jutott még eszembe, hogy tik most általában milyen nyelven értekeztek otthon?
    Pussssz
    Erzsi

    Ui.: kérek abban is segítséget, hogy hogyan tudnék nevet adni magamnak a profil kijelölésnél; köszi:-)))

    VálaszTörlés
  11. Erzsi, te, ez egy nyilvános fórum, itt ne teregesd ki a jóslásomat, mert mindenki olvashatja. De nem, nincs még egy lánygyerek a képben, csak az én csöpp rigócskám. :) Valszeg így is marad.
    www.skype.com-ról töltheted. Ingyenes, tényleg, legfeljebb a mikrofon és/vagy a videokamera kerül sajna pízbe.
    Mi most otthon a szokásos magyar-angol-török zanzán értekezünk, de igyexünk a dolgot az angol irányába tolni.
    Profil kijelölésnél válaszd a Név/URL sort és a névhez írd be, hogy Erzsi.

    Pusz,
    Adri

    VálaszTörlés
  12. Jól van, nem teregetek többé. De nem tudhatod...:-)
    Közben megoldottam a nevemet már.
    Skype-ügynek majd utánajárok.
    Puszi
    Erzsi

    VálaszTörlés