2010. augusztus 8., vasárnap

Fű, fő a phó



Ma este végre eljutottunk odáig, hogy valami vietnámit zabáljunk. Választásunk a nemzeti eledelnek tartott, phó (ejtsd fó) nevű levesre esett. Olyan ez, mint otthon a húsleves cérnametélttel (tényleg hasonlít rá), minden étterem étlapján szerepel, csak mi reggelire legalább nem ezt esszük, mint a vietnámiak. Bár most, hogy megkóstoltam, akár reggelire is jöhetne. Isteni. Mi phó gá-t, tehát a csirkés változatot ettük, de van phó bó, ez a marhás, a malackát meg elfelejtettem.
http://steamykitchen.com/139-vietnamese-chicken-noodle-soup-pho-ga.html
Itt van hozzá egy recept, tényleg nem túl bonyolult elkészíteni. Nincs benne só, bors meg ilyen mizéria, minden fűszer a saját illatát és ízét adja hozzá. Egy kistányéron kaptunk citromfüvet, bazsalikomot, hagymakarikákat, chili paprikát, meg szójacsírát. Bele köllött szórni a levesbe, oszt jónapot. Luca két nagy tányérral rendelt, és közölte, hogy ezentúl ezen kíván élni. Nagyon jó fej a kiscsaj, mindent hajlandó megkóstolni. Otthon még nem jutottunk el a zöldbabig, itt a szójaszószos ceruzababot ropiként rágcsálta.
Az egyik képen a kisasszony bűvészkedik az evőpálcikákkal. Nem jött össze neki. A másikon én jutottam a mennybe: igazi, jéghideg kókusztej, illetve kókuszvíz... adtak kiskanalat is, hogy a húsát kieszegessem. Kész, végem van. (Lucus blogján is van kép a leveskéről.)

17 megjegyzés:

  1. Úgy látszik, épp elkaptuk, amikor munkálkodsz, mert az előbb írtunk Lucus blogjára is, meg neked a szúnyogcsípésre és mire onnan kiléptünk, addigra itt bájoskodtál a szívószállal. Régen találkoztunk, de komolyan, hogy keskenyebb az arcod:-))))
    Ott a levest is pálcikával eszik?
    Most Marci is ír:
    Szerintem sokat fogytál.

    VálaszTörlés
  2. Marci, Erzsi, köszönöm szépen, igyekszem. A nehezén túl vagyok, már csak 30 kiló van hátra.
    Aha, egyik kézben pálcika, másikban kanál. Pálcikával kieszik a tésztát, kanállal a levét. Otthon mi ezt villával szoktuk megoldani, nem? :)

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, én a levessel elbírtam mindig csak kanállal, akármi volt is benne.
    Mit szólsz, eltelt egy hét szinte már...
    Letöltöttem a skype-ot és olyasmit olvastam, hogy beépített mikrofonos szg. kell hozzá. Az enyém fogalmam sincs,hogy milyen. Téged hogy lehet majd megkeresni?
    Pussssz

    VálaszTörlés
  4. Szia Adri!
    Csak annyit szeretnék mondani, hogy sok sikert kívánok, hogy sikerüljön az a 30-k.:-))))))
    Marci

    VálaszTörlés
  5. Máthé fiam! A legjobb fogyókúrás módszert választottad - a Jánosik anno, amikor 9 hónapot töltött Kambodzsában, úgy lefogyott, hogy alig ismertem meg... De komolyan! Az összes ismerősöm, aki hosszabb időt töltött keleti országokban, mind ledobta a felesleges kilókat - a sok hal, meg a zöldséges és gyümölcsös kaják csodákat tesznek. Tehát, ha úgy határoztál, hogy az egyetem közepi formádat hozod - de ha nem, akkor is - sikerülni fog!
    Amúgy pussz, ezer éve nem beszéltünk megint.

    VálaszTörlés
  6. Elöszőr a Lucus bejegyzését olvastam és itt máris megkaptam a választ, már ami levest illeti.
    Jó a kunyhótok.

    VálaszTörlés
  7. Kajás képeket ha lehetne csak módjával... :-) És főleg ne akkor, amikor iszonyúan éhes vagyok meló közben vagy máskor. A kókusztej nyaminyami. :-)

    VálaszTörlés
  8. Nahát Schmidt, hogy téged is szóra bírtalak, tök jó. :) Nem szándékozom az egyetemi formámat visszszerezni, maradjunk a realitások talaján. Mínusz tíz-tizenöt kilának is örülnék. Tényleg sok a zöldség-gyümölcs, bár azt határozottan fájlalom, hogy egy francia pékség is van a közelben, és sajnos mindig van náluk forró croissant, friss baguett... Jó, két nap alatt elmúlt az újdonság varázsa, de jobban örülnék, ha nem lenne ilyen közel.
    Veled mi a fene van? Jó lett volna összehozni egy sörözést, no, de majd jövő nyáron megünnepeljük a tízéves évfordulóját ... minek is? Baxi emlegette. Van Skype? adrineset néven megtalálsz.

    VálaszTörlés
  9. Feri, természetesen csak módjával rakok fel kajás képet, nem célom gasztroblogot csinálni. Ne mondj semmit.

    VálaszTörlés
  10. Erzsi, adrineset néven találsz meg, Tünde és Brigi tudnak segíteni, velük beszélek. Illetve Brigit alig látom fent. Ha látod, paskold meg a nevemben.

    VálaszTörlés
  11. Kikerestelek, fel is vettelek a partnerek közé (te vagy ott egyedül:-))
    farkas.erzsebet2001 vagyok én
    Marci most nem fog "zaklatni", mert elment ma a táborba. Tisztára meg van veszve ezekért a számítógépes dolgokért, tegnap este is, amikor írogattunk és mondtam, hogy nálatok már épp elmúlt éjfél, akkor mindenképpen akart még egyet írni, hogy "jó reggelt". Mondtam, hogy már biztos alszotok, de azt válaszolta, hogy ezt már reggelre szánta, mire felébredtek.
    Egyik nap, mikor meglátta Luca legújabb képét, egészen legörbült a szája: "elmentek örökre!"
    Mondtam, hogy nem, a szülinapod előtt épp hazajönnek, de tényleg olyan kis szomorkás lett.
    Lehet, hogy megpróbállak hívni, aztán kiderül, hogy mikrofonos-e a gépem vagy se (nem nagyon hiszem)
    Na, ki is derült, hogy nem. Édes Lucus, hallottam, hogy kérdezte, hogy ki az a Farkas Erzsi?
    Szerzek hamarosan mikrofont

    VálaszTörlés
  12. Ahoj Neseték!

    A kaja látványnak sem utolsó, biztos fincsi lehetett.
    Amúgy Faterék is rájöttek valahonnan, hogy van blogod, lehet, hogy Anyádékkel beszéltek, és most hajtom őket, hogy írjanak ők is. Meg Zoliéknak is mondom majd. Izzítom a rokonságot:))
    A vendégszobát is fotózzátok le egyszer a kecóban:))
    Az utcán látni olyan vietnámi sapkás embereket? Azok olyan viccesek...

    Na pussz,
    Dorinka

    VálaszTörlés
  13. Dorinka, persze, hogy látni. Cajgával a ház előtt ezerrel, akarok venni én is ilyen kalapot. Tudom, hogy elnyűtt klisé ilyenben fotózkodni, de nem hagyom ki. :)
    Izzíts persze mindenkit. Meg gyűjtögesd a zsetont, és gyere!!!

    VálaszTörlés
  14. Gyűjtöm, gyűjtöm, már két hete csak zsíroskönyéren élek, lilahagymával:) És nézegetem a pelikan.hu-t, ha lesz valami occó jegy, megírom, hogy egyeztessünk!
    Amúgy állat a blog, ezzel kelek-fekszek, és meló közben is ezzel vidítom fel magam:)

    VálaszTörlés
  15. Nem mondok semmit. Illetve csak annyit, hogy kedvem támadt családostul kimenni oda jövőre. majd még gondolkodom ezerrel, hogy miképp és mikor, de a te feladatod lesz egy olcsó de igényes szállást kinézni. :-)

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok!

    Nem jelentkeztünk mert csütörtökön ledobtuk a gyerekeket Szolnokra mi pedig mentünk Siófokra( pénteken Peti fellépet). Természetesen velünk együtt a rossz idő is megérkezett. Tegnap este jöttünk haza ( csak az ujjam hegye volt a vízben)
    A mai nap (Peti rémálmai egyike) bevásároltunk mindent ami az iskolakezdéshez kell. Holnap uzsgyi a gyerekekért és tovább utazunk Orosházára Peti unokatestvéreihez. Ha ott leszünk Sárának megmutatom Luca blogját és majd írhatnak egymásnak a csajok. Nem tudom az e- mail címed!!! Augusztus végére meg lesz a kamera.
    Nagyon örülök, hogy jól érzitek magatokat. Sokat gondolunk rátok. Puszi: Vidáék

    VálaszTörlés