2010. augusztus 11., szerda

Huhh, nagy kő...

Délután fél háromkor engedik ki a gyerekeket, illetve hozzák le őket a tantónénik az ebédlő részlegbe. Én már óra tízkor ott ültem, és az összes körmömet egyszerre rágtam. Befutott Jo is. Először az ötödikesek jöttek le, Madison rögtön beszámolt róla, hogy látta Lucát az udvaron, de nem ment oda hozzá, mert Luca nagyon bele volt merülve valami játékba az osztálytársaival. Jó hír, gondoltam, de ekkor már az én kislányom is megjelent akkora vigyorral a fején, mint ide Jakarta. És jött, és jött... na nem hozzám, hanem Madisonhoz, akinek a nyakába borult, és két cuppanós puszit nyomott neki. Erről ennyit. Engem meg a fene majd megevett. Beszéltem Miss McMahonnel is, nagyon lelkendezett, hogy a Lucus milyen talpraesett, amit tudott angolul, azt nyomta, a többit meg elmutogatta. Közölte, hogy I was impressed - vagyis le volt nyűgözve.
A kisasszony egész úton mesélte, hogy milyen király volt, és hogy mennyire kedvesek a gyerekek. Igen, valszeg ezek a kölykök költöztek már néhányszor, tudják, milyen új gyereknek lenni egy osztályban, és ki is képezik őket arra, hogy segítsék az újonnan érkezetteket. Ez a buddy rendszer is jónak tűnik. "Képzeld anya, amikor pisilni kellett, mondtam Miss McMahonnek, hogy where is the bathroom, mert emlékeztem rá, ő meg kiküldte velem a buddyt pisilni. Ebédnél meg nem találtam az evőeszközöket, elmutogattam a buddymnak, hogy mit akarok, ő meg hozott nekem. Sőt, még jó helyet is szereztem az ebédlőben, el tudtam mutogatni, hogy nem padra, hanem székre szeretnék ülni, és az egyik lány átadta a helyét." Tud élni a csaj. :))))))))
Dorinka kérdezte, hogy van itt az ebéd. Jó, hogy kérdezte, akartam is erről írni. Szóval, vagy te pakolsz kaját a gyereknek ("Kedves szülők, csak egészséges kaját."), vagy a hét elején elkéred a menüt a kantinban, és beikszelgeted, hogy mit egyen a csemetéd azon a héten, és ott helyben rendezed a számlát. Kétféle leves, kétféle második (távolkeleti menü wokban sült kajákkal, rizzsel, tésztával, vagy nyugati menü pl. spagettivel, sült krumplival), négy-öt féle baguette szendvics, négyféle pizza, muffin, és millió ital (frissen facsart gyümilé, gyári gyümilé, shakek, tej) közül lehet választani. A gyerek ma phó levest, sült csirkét és sült krumplit kapott naracslével, holnap a leves mögé pizzát kért, pénteken meg a távolkeleti menüt, mert az valami sültmalacka lesz grillezett zöldségekkel és rizzsel. Közölte, hogy annak ellenére sem maradt éhen, hogy a narancslé kiborult. Mindez napi kábé 500 forintból megúszható, ami olcsóbb, mint otthon egy éttermi menü, viszont drágább, mint a menza. Bár utóbbi sajnos részünkről felesleges pénzkidobás.
Erzsi, a százas az száz forint, ennyiért hoz haza a taxi a szupermarkettől. A táv kábé annyi, mint a Csata utcához a Tomori. Az meg egy ezres.

8 megjegyzés:

  1. Szóval átvette a hatalmat az ebédlőben is a csaj. Rendben. :-)

    VálaszTörlés
  2. Nem tudtam, hogy a százast ottani százasra érted-e vagy a miénkre. Tényleg, ott mi is van? Dong vagy valami ilyesmi rémlik régi bankos pénztáras múltamból.
    Akkor jól megszeditek magatokat, keveset költötök és Kenan sokat keres. Így kell élni:-)))
    Tényleg ott ültél 10-től fél 3-ig? A lány meg vígan volt:-) Tetszik ahogy boldogul, főleg, hogy nem volt jó neki a pad. Hi-hi

    VálaszTörlés
  3. Ja, persze, azért jöttünk ide, hogy meggazdagodjunk, ha már évek óta hiába lottózunk.

    VálaszTörlés
  4. amúgy szted mennyiből jön ki az ember, ha elmegy hanoiba, saigonba meg vhol döglik a tengerparton, és kb 2-3 hétig van ott? (repjegy nélkül)

    VálaszTörlés
  5. Tetszik ez a suliebéd rendszer. Ők legalább nem kapnak egybegülütarhonyát, ahogy mi annó... És még csodálkozik édesanyám, hogy utálom a tarhonyát?! Sok gyerek ízlésficamát okozzák a menzai ebédek, az egyik kollégám pl. iskolás kora óta nem eszik szinte semmilyen főzeléket, mert vagy elsózták vagy vízízű volt.
    Amúgy meglátod Andikám, mire térülsz-fordulsz a kisasszony perfekt english lesz, ha így halad :) Addig is legalább az activitit gyakorolja :-)

    További szép napot!

    VálaszTörlés
  6. Még egyszer utoljára leírom, hogy asszongya TUDTAM, HOGY SIMÁN MEGY MAJD A SZÚNYOGNAK! A körmöm én is rágtam volna, ez a normális. Tudom, hogy ott is sűrűn telnek mostantól a hétköznapok, (suli, fordítás, blog ect), de pls válaszolj a mailemre, mert már azon parázom, hogy vmi idegennek küldtem rossz mail címre. Meg ha nem kéred, nem is turkálok a régi cuccaim között és nem szabadítom ki a kreatív kicsikémet, amit idáig jó mélyen elföldeltem. Még vmi, a tankönyvek ára a tandíjban van? Kíváncsi vagyok mit tanulnak, az itteni gyerekekhez képest, majd kukkants bele a könyveibe. Teljesen elképedtem a múltkor egy könyvesboltban (tudom, h Luca már bőven túl van ezen), hogy a Gőgős Gúnár Gedeon nem szótagolós. Oszt akkor hogy tanulják meg a helyesírást? Agyrém. Mindegy, akademikus felvetés volt. csok, panka

    VálaszTörlés
  7. Hahó!
    Kétszer is próbáltalak skypolni, de nem ment! A köcsög volt főnököm nem veszi fel a telefont! Ez mekkora patkány, én meg már totál kész vagyok! Egy ügyvéddel fogok neki levelet íratni, ha rövidesen nem jelentkezik! Tapló birka ! Csodálkozik hogy mindenki utálja és feljelentgeti!
    Mivolt a nőgyűlésen? Nem írtál arról! Még az is lehet hogy Lucus jobban fogja magát érezni mint itthon??!! De örülök hogy jól veszi az akadályokat! Ádám tök jól érzi magát Gyulán, tegnap egész nap a strandon voltak, gyanítom ma is így lesz amilyen kánikula itt van! Visszajött a dög meleg! Holnap reggel hívlak, ha elérhető leszel!!
    Puszi : Brigi

    VálaszTörlés
  8. Félelmek szép sorban kipipálva:) Lucus édes az egyenruhában és csodálkoztam volna, ha nem illeszkedik be 2 perc alatt:) A ház gyönyörű, tényleg, mint egy nagykövetség... élvezzétek tovább az életet, puszi!!!

    VálaszTörlés