2010. augusztus 11., szerda

Első reggel az iskolában


Na szóval. Könnyekkel a szememben, meghatott szívvel írom ezeket a sorokat. Nyilván nem. Első nap az iskolában, illetve még csak az első reggel. Lucus pont túl álmos volt ahhoz, hogy felizgassa a dolog, így még reggelizni is tudott. A suliban az ebédlőrészben gyülekeztek a gyerekek, a tantónénik várták őket. Luca osztályában 21 gyerek van, iszonyú változatos etnikai háttérrel, izgalmas lesz. Shannon néni megnyugtatott, hogy egész nap maga mellett tartja Lucát, és két buddy-t is kinevez mellé, akik abajgatják. A lányok aranyosnak tűntek, kérdezgették Lucust, aki a maga ötszavas angoltudásával boldogan csicsergett. Illetve a távolból ez jött le, még az is lehet, hogy magyarul darálta nekik. Mindenesetre nem tűnt boldogtalannak. :)
Már éppen elbőgtem volna magam, mikor összevillant a szemem egy ausztrál csajszival, Joval, akivel már a beíratkozásnál és a tegnapi orientáción is kinéztük egymást. Őt is a sírás kerülgette, a kislánya, Madison ma kezdi az ötödiket. Nem sírtunk, inkább ittunk egy kávét. (Ez is milyen aranyos, az első napokban a itteni SZMK - "Anya, dobd be magad itt is!" - kávéval és teával várja reggel a szülőket, lehet egy órácskát cseverészni, ismerkedni.) Megállapítottuk, hogy bejövünk egymásnak, a lányának is nagyon tetszett Luca, így aztán semmi gátja a haverkodásnak. Holnap megyünk és megnézzük az itteni ILV-t, vagyis az International Ladies of Vietnam-ot. Mivel egyikünk sem lady, és mindkettőnknek van tapasztalata az ilyen nemzetközi nőszervezetekkel, arra gondoltunk, hogy eccer beugrunk, aztán majd meglássuk. Ha más nem, röhögünk egy jót.
Jo sofőrje ledobott a szupermarketnél. Akkor most miheztartás végett mondok itteni árakat. Kábé ötezer forintnyi dongért a következőket vásároltam:
2 l ausztrál tej (importáru, drága)
2 l frissen facsart narancslé
1 görögdinnye
1 tálca koktélparadicsom
1 doboz mackósajt
1 nagy vaj
2 csomag Leibnitz állatos keksz a gyereknek
1 tálca garnélarák (basszus, ocsóbb, mint otthon a párizsi)
1 nagy doboz vietnami édesség (szezámmagból, kesuból, mézből álló cucc, egészséges rágcsa)
1 nagy doboz tonhalkonzerv
1 nagy bevásárlótárka
Szerintem kábé ott vagyunk, mint otthon. A taxiba már rutinosan ültem be, a pasas nem kapcsolta be az órát. Kérdeztem a végén, hogy mennyi az annyi, mondta, hogy tetáze, adtam neki tízezret. Jól értettem, egy százasért hozott haza.

11 megjegyzés:

  1. Megmondom őszintén, amikor megláttam Lucust könny szökött a szemembe. Nagyon édi. Tudjátok nem vagyok egy érzelgős alkat, de most nem tudok elszakadni a géptől. Nem rendezek csoportos sírás-rívást, egyénileg is végre tudom hajtani. Erre vártam. Hü de nehéz. Na de menjünk tovább. Jó tanulást,vigyázzatok magatokra, na meg arra a kislányra.

    VálaszTörlés
  2. Még hogy nem vagy érzelgős alkat, papa. :)

    VálaszTörlés
  3. Pont így képzeltem. Nagyon édes. Szerintem ez csodás élmény lesz, életre szóló barátségokkal. Az árak röhelyesek. Nem is értem. A taxisok ingyen kapják a benzint? Az ILV-ről is mesélj majd pls. csok, panka

    VálaszTörlés
  4. Hát igen! A gyerekek kiváltják az emberből az érzelmeket, nincs ezzel semmi baj! Luca nagyon aranyos az iskolai egyenruhájában. Biztos vagyak abban, hogy a kiscsaj hamar be fog illeszkedni az új környeztébe és mindenki a szivébe fogja zárni. Csak azért vigyázni, mert Vietnamban ferde szemmel néznek az emberre! :-)

    Puszilunk mindenki!

    Dédimam és Zoltán

    VálaszTörlés
  5. Luca egy cuki valóban. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lett az első napja. Tényleg, ott hány óráig van tanítás? Jo-ék (illetve gondolom a férje) mit csinálnak Saigonban?
    Az a százas mennyi Ft-ban?
    Írd majd meg, hogy mikor tudunk beszélni; én holnap és holnapután is 11-ig itthon vagyok (itteni 11-ig).
    Pussz
    Erzsi

    VálaszTörlés
  6. Írtó édes a kis csajszika ebben a formaruhában. A kis J.A.Jane :-)
    Állítólag Anyáink jövő hétvégére randit beszéltek meg Hmvhelyre (asszem az pont aug. 20.) és akkor én is pont otthon leszek. Majd jól kibeszélünk mindent...főleg sírás-rívásra számítok, ha szóba kerültök.
    Örülök, hogy amúgy a taxik világában már kiigazodtatok, ez az első fontos lépések egyike egy idegen világban:)
    Lucus fizetős ebéden lesz a suliban? Van ott egyáltalán olyan, hogy menza??
    Pussz

    VálaszTörlés
  7. Dorinka, a sírás-rívás garantált, szerintem vegyél mozijegyet. :)

    VálaszTörlés
  8. Ide figyeljél, Mádám Adri! Az én megjegyzéseimre alig reagálsz..... Ne írjak többet vagy mi van?

    VálaszTörlés
  9. Hát, pl., hogy mikor vagy elérhető skájpon....(ez de jól néz így ki:-))
    Hogy a Jo-ék micsinálnak Saigonban meg már nem is tóm....

    VálaszTörlés
  10. Ja, bocs. Nem tudom megmondani, mikor vagyok elérhető Skype-on, adj hozzá 5 órát a ti időtökhöz, és mondjuk reggel kilenc és este tíz között bármikor fent lehetek.
    Jo-ék is dolgoznak. Mármint a férj.

    VálaszTörlés