2010. augusztus 24., kedd

SZMK


Ma reggel gyűjtötte össze az iskola szülői munkaközössége, vagyis a PTO (Parent-Teacher Organisation - Szülők és Tanárok Szervezete) az újonnan érkezett anyukákat.
A PTO nagyon fontos és komoly helyet foglal el az iskolai szervezeti hierarchiában. Mint a neve is mutatja, itt nagyon komolyan veszik azt, hogy a gyerekeket a szülők és a tanárok közösen nevelik, hogy egyik sem juthat előre a másik nélkül. Minden iskolai döntésbe bevonják a szülőket, és itt inkább az számít cikinek, ha valaki nem aktív a PTO-ban. A PTO-nak van elnöke, titkára, kamarása, költségvetése, bizottságai stb. Ebből is látszik, hogy itt nem arról van szó, hogy ugyan legyen már minden osztályban egy-két anyuka, aki hajlandó az iskolában is dolgozni. Persze, lehet azt mondani, hogy könnyű annak, aki nem dolgozik. Az vidáman nyomulhat az iskolában. Rövidre fogom: otthon nekem azzal van bajom, hogy aki megtehetné, az sem jön be.
Na szóval, ma reggel tali. Az Újonnan Érkezetteket Fogadó Bizottság szervezte meg a programot. A lényege az volt, hogy a PTO bemutatta, hogyan és miképpen lehet részt venni a közös munkában. Így aztán hiába mondtam, hogy nyugdíjazom magam erre az évre, nyilván nem így lesz. (Papi, büszke vagy rám, mi?) Volt büfé is. A Fogadó Bizottság meggyőzte a környékbeli boltosokat és kávézókat, hogy mekkora ötlet az, ha kivonulnak erre a dologra, és hoznak kávét, sütit, friss croissant-t, gyümölcskosarat, miegyebet, hiszen a frissen Saigonba érkezett szegény anyukák azt se tudják, hol igyák a reggeli kapuccsínójukat, még a végén odaszoknak az iskola mellettibe... Tehát a környék betelepült a suliba, és nem csak a reggelit hozták, hanem kuponokat is. No nem az otthon szokásos 5 százalékos leértékelésről... Négy étteremtől kaptam egy teljes családi vacsorára szóló kupont. Ki tudja, még a végén ízlik a kajájuk, és többször is rendelek tőlük. Zseniális, nem?
A PTO legközelebbi nagyobb eseménye a pénteki iskolai buli lesz. Mindenki meg van hívva, a PTO biztosítja a büfét, ez ugyan pénzes lesz, de nevetséges árakkal. Utána készülni kell a Celebration of Cultures-ra, vagyis a Kultúrák Ünnepére. Az iskola iszonyúan multikulti, Jamaikától Japánig van itt mindenféle náció. Minden ötnél nagyobb küldöttség kap három percet a bemutatkozásra. Itt jövök a képbe én. Kicsit sérelmeztem, hogy mi az, hogy csak azok léphetnek fel, ahol egy nemzetet minimum öt gyerek képvisel, mondták, hogy azért, mert különben reggelig tartana, de ha összegyűjtöm az egy-két fős delegációkat, és csinálok belőlük csapatot, akkor hajrá. Mondtam, hogy naná. Ötleteket várok: mi az a közös dolog (a II. világháborút leszámítva), ami összeköti Portugáliát, Spanyolországot, Olaszországot, Ausztriát, Írországot, Svájcot, Törökországot, Lengyelországot, Magyarországot és Izraelt? Az Európai Unió lúzerei, plusz Izrael? Valami zenés, táncos mulatságot kell kitalálni.
Volt ám reggel tombola is. A fődíj egy nagyon szép festmény volt, egy galéria felajánlása. Szerettem volna megnyerni, de nyilván előtte minden más szarságot kihúztak (masszázsbérlet, vacsora, jógaszőnyeg). Amikor bemondták, hogy "Az a lady, aki szeretné ledolgozni magáról a nyáron felszedett kilókat ezzel az öt alkalmas kondibérlettel... - elkezdtem hangosan nyögni, hogy csak ezt az egyet ne... - ADRIENN FROM HUNGARY!" Próbáltam lesunnyogni az asztal alá, hogy én nem is vagyok itt, de Jo és Lióra (frissen felszedett izraeli tornatanárnő haverina) annyira röhögtek, hogy lebuktam. Vazzeg, mehetek aqua aerobikra ötször. Vagy választhatom helyette a segg-comb-hastornát. Próbáltam elcserélni a nyereményt Lióra vízhatlan tornazsákjára, de nem adta a beste lelke. Pedig a kondibérlet sem óccsó mulatság, 75 dollárt kóstál. Na, mindegy...
A mai nap másik nagy híre: jött a bótba konyhai törlőkendő. Be is táraztam belőle, mert ki tudja, mikor lesz megint. Kenan a fejét csóválta, hogy aszongyahogy: Régen láttalak ilyen boldognak... úgy szorongatod azt a papírtörlőt, mint valami kincset. Hát mert az is! Ezt tette velem Vietnam!

20 megjegyzés:

  1. Mi bajod a vizi aerobikkel??? Vagy -kal? Hallottam, hogy valaki bálnatornának híjja (nem ám megsértődni!!! csak leírtam, mer' hallottam).
    Éljen a törlőkendő!:)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Mi a közös? Foci??? :)))))))))))

    Angéla

    VálaszTörlés
  3. Na ne, a foci ne! Kukkantsunk bele a felsorolt népek tőrténelmébe. Találunk olyan közös vonásokat, amelyek összekötöttek, vagy elválasztottak bennünket. Elképzelnék egy történelmi játékot. Narrátor segitségével, aki lehetnél Te is és a gyerekek adnák nemzetek képviselőit.
    Magyarok hóditásai, keletre-nyugatra-északra-délre. Jelmez egy nyíl. Törökök hadjáratai, német-római császárság. Közös királyság a lengyelekkel. Ezeken keresztül bemutatni Európa tőrténelmét. Lehet ezeket táncmotívumokkal szinesíteni. Nem tudom ott Távol-keleten mennyire ismerik Európát. Szerintem az amerikaiaknak is tudnál újat mondani. Vagy csináljatok divatbemutatót. Vittétek a kékfestő ruhát?
    Na egyenlőre ennyit. Kézi edzés után ezek jutottak eszembe.
    Vietnami idő szerint, most 2 óra 16 perc van. Ugy hogy szép álmokat és vidám ébredést kivánok Nektek.
    Papi

    VálaszTörlés
  4. Hehehe, Papi nagy ötlet. :) Bár Írországig se a magyarok, se a törökök nem jutottak el. Holnap kiderül, mely népek hajlandóak részt venni, aztán agyalunk.
    :)

    A divatbemutató is szuper, és egy rapdalt is költök, amit mindenki esetleg a saját nyelvén előadhat, természetesen népviseletben. (Losers of Europe featuring Israel)

    VálaszTörlés
  5. A tőrténelem ilyetén való ismerete nélkül nem is mertem volna neki vágni
    a javaslatnak.
    Mint tudjuk Irország egy sziget és mint ilyen lenne a mesélő, akik kivülről látták Európa szenvedését. Pártatlanul állást tudnak foglalni, persze a szájukba kell adni a mondanivalót.
    Amúgy Jóreggelt Vietnam! Kakas harsog, dob pereg, kész a csatára a sereg. Megvívom a harcot a slaggal és meglocsolom a kertet. Ezt ébresztőnek szánom.
    Puszi

    VálaszTörlés
  6. Papi, ezek gyerekek. És mint írtam, zenés, táncos műveket várnak, 3 perceseket. :)

    VálaszTörlés
  7. Igen, nekem is ez jutott eszembe, hogy gyerekek, ne legyen túl komoly a történet. Aztán meg ha nem tudnak abban a 3 percben mindent elmondani, akkor meg tök káosz lesz az egész és a kis csapat kapkod ide-oda.
    Igen, nekem is a foci jutott eszembe. De ha nem is a foci, mindenképpen JÁTÉK. Vagy esetleg sajt vagy esetleg szőlő-szüret-bor. Vagy esetleg a suli. Milyenek is lennének ezek a (kis)iskolások a saját hazájukban? Hogyan mennének ott suliba?
    Vagy ezek is uncsik?
    Imádlak a papírtörlőddel!!!!! Szinte látlak magam előtt és mindjárt eltörik a mécses is...
    Puszi! Szép napot!

    VálaszTörlés
  8. Igazatok van. El lehet ezeket táncolni is. Minden nép, saját táncuk egy-egy
    motívumával. Lehet esetleg a János vitézt feldolgozni, kurtitani. Három perc nagyon kevés, még a bemutatkozásra is. Képzeld el a spanyol gyereket akinek tizenhat neve van. Hát nem könnyü.
    Egy ötlet, most jutott eszembe. Egyenként minden gyermek saját népe tánclépéseivel vonul be a szinpadra, és akkor jön Lucus, aki mindenkit meg akar tanítani a magyar néptánc egy egyszerű elemére. Minden gyereknek elmutatja külön-külön. Végül az egész gyereksereg egyforma tánclépésben levonul a pódiumról.
    Most vagyok kiakadva magamtól, milyen k..... ügyes vagyok.

    Puszi.
    Papi

    VálaszTörlés
  9. Igen, k.....ügyes vagy!!! Nekem tetszik! Andi?

    VálaszTörlés
  10. Nagyon kedves tőletek, de nem lehet a magyar a főszerep, minden népre egyforma hangúly kell, valszeg tényleg rappelni fognak, mindenki a saját nyelvén, angol refrénnel.
    János vitéz? Ezeknek? 3 percben?

    VálaszTörlés
  11. És mi lenne, ha a rap mellé minden náció csinálna nemzeti eledelt is? Végül is kajálni is kell:)
    Amúgy meg jó reggelt kívánok Robinának!

    VálaszTörlés
  12. Szőlőkultúra? Meg hogy mit kaptak a rómaiaktól ezek a népek?

    VálaszTörlés
  13. Szerbusz Drága Barátném!
    Nem sikerül elkapnom téged a skyp-on, pedig annyira igyekszem! Nem féltelek, ötleteid lesznek bőven, hogyan hozd össze eme díszes társaságot! A foci jó ötlet, bár mi már rég nem tartozunk a jók közé! Csak szeretnénk! Esetleg egy kis bikaviadalba oltott szőlőszüret megspékelve egy kis kolbásztöltéssel??
    Mondtam én hogy barbibébiként fogsz hazajönni! Meg se fogsz minket ismerni! Madame Adri!!??
    Milyen jó hogy Lucinak vittél egy pár magyaros gúnyát, reménykedtél hogy szükség lehet rá, hát most itt az alkalom!
    Hétfőn lesz a suliban a könyvvásár, Lucinak megvegyem az adagját? Mielőtt rátok telefonálnak!
    Reggel újabb kísérletet teszek a beszélgetésre, hátha összejön! Már jó lenne élőben dumálni! Egy kis lelki erősítésre van szükségem!
    Sok puszi: Brigi

    VálaszTörlés
  14. Brigi, baszki, ami neked a reggel, az nekem már bőven délután. :) Hát, a fogyókúra nem megy olyan egyszerűen, mint gondoltam, már két hete tervezzük Jo-val, hogy reggeli után edzeni megyünk, de még nem jutottunk le. Pénteken muszáj lesz, mert Jo-t befenyegette a férje, hogy ha péntekig se vesz kondibérletet, akkor később nem ad rá zsetont. Így aztán pénteken felsportolunk: megvesszük a fránya bérletet.
    A szomszédos pék se sokat segít, isteni reggel a forró, friss croissant. nyilván jobb, mint az abonett.
    Miért ne ismernéle meg benneteket??? Majd ti nem ismertek meg engem!
    No, mi van a lelkeddel? kereslek skype-on.

    VálaszTörlés
  15. És mi van a mai bejegyzéssel? Amikor időm van, folyton lesegetem, de mindég csak hejába:(
    Sajnos a mulatsághoz nincs ötletem, azért lapítottam eddig; nem vagyok túl kreatív ilyen szempontból.
    Képzeljétek, Marci ma egyedül mozizik. Olyan értelemben, hogy az egyik házbeli anyuka elviszi a lányát meg a gyerekemet, de ő nem fog bemenni, csak a két a kölök. Annak ellenére, hogy a popcorn+kóla le van tiltva, biztos nagy élmény lesz nekik.
    Szépen telik az idő :) vagy :( ?????

    VálaszTörlés
  16. Hogy mi a közös a gyerekekben? Hát az önfeledt,öszinte kacagás. Csináljatok kacagó versenyt, hogy melyik országban hogy kacagnak a gyerekek. Legőszintébbet dijazzátok. A rappelést kacagva adják elő. Lehetsz Te az előénekes és mindjárt röhögni fognak.
    Na csók. Megyek mielött kitagadsz.

    VálaszTörlés
  17. Papa! Nem látod, hogy ráncolom a szemöldököm.

    VálaszTörlés
  18. szia!
    Beindult a fantáziám. Egy hatalmas földgömb/világtérkép a háttér. Minden gyerek országára egy repülőgép van oda bluetackelve. A gyerekek egyenként jönnek be. Zenei aláfestés mindenkinek saját himnusza/zenéje. Gyerekeken vmi népviseletszerű cucc. Bejön a gyerek, odamegy a térképhez, leszedi a repülőjét, és végigviszi az útvonalon, amin érkezett. Aztán félreáll, jön a köv. gyerek, az is átteszi a repülőjét. Mikor mind "megérkeztek" elrappelik a közös dalt.

    VálaszTörlés
  19. Szia Zsófi! Köszi az ötletet! Mindent fontolóra veszünk. :) Egyelőre már csak a gyerekeket kellene meggyőzni. Luca és Yarden (Israel) lelkesek, de a többi mind felsős, azok már nehezebb dió. :)

    VálaszTörlés