2010. augusztus 15., vasárnap

13


A tegnap napot a Neseti hagyományokat követve édes semmittevéssel töltöttük. Lucus amúgy is náthás egy kicsit, úgy döntött, hogy a legjobb gyógyszer a döglés. Az apja lelkesen követte. Én délelőtt a helyi Metroba látogattam el Joval. Megnyugodva tapasztaltam ismét, hogy semmiben sem fogunk hiányt szenvedni, felesleges volt leveskockával és Dove golyós dezodorral megtölteni egy bőröndöt, hoztunk volna inkább társasjátékot. Mert hogy a játékbeszerzés megy a legnehezebben. A Metroban ámulva tapasztaltam, hogy a vietek jóval lazábbak nálunk, felkelnek, és úgy ahogy vannak, pizsiben és csipásan dzsalnak le elintézni a heti nagybevásárlást. Először azt gyanítottam, hogy a mintás naci-alsó-felső valami helyi divat, de Jo felvilágosított, hogy nem, tényleg pizsama. Ojjé, én meg nem hoztam a csíkos Snoopys pizsimet. Valaki nem küldené utánam?
Este viszont étterembe mentünk. Tradícionális, autentikus vietnami étterembe Tamással, aki már hét éve itt él, és segített nekünk eligazodni az étlapon. Az éttermet 13-nak hívják, a teljes neve azt hiszem Quán 13. Ha jól emlékszem, a quán szó kerületet jelent. Saigonnak 12 kerülete van, ezek szerint az éttermet akkor 13. kerületnek hívják. Hát, ez most könnyeket csalt a szemembe... (igazából nem, de milyen jól hangzik).
Szóval mit is ettünk...

Lucus ismét levest rendelt. Phó gá (csirkeleves rizstésztával) nem volt, csak mí gá. A különbség megtekinthető a grillcsirkés képen, aki észreveszi, annak hozok viet tasakos levest. A mí gá-ba a szójabab mellé fodros salátát - otthon lollo salátának hívják - kell szórni. Luca nem szórt, de így is isteni volt. Megevett másfél nagy tányérral.

Emellé rendeltünk fokhagymás morning glory-t, aminek nem tudom a magyar nevét pontosan. A szulákfélék családjába tartozik, kúszó szárú, évelő trópusi növény, ami tányéron hasonlít a spenótra. Az a zöld trutyis kép lenne.
Én friss "tavaszi tekercset" vagyis goi cuon-t rendeltem, lásd fent. Rizs, valami fű, saláta és garnélarák van vékony rizspapírba tekerve. Olyasmi, mint a sushi. Sűrű szójaszószba kell mártogatni. Remek volt. Külön is kértem fokhagymás sült garnélarákot. Nézzétek meg a legfelső képen, milyen helyesek, amikor kikandikálnak a tányérból.
A fiúk rendeltek még valami marhahúsos, zöldséges, tésztás cuccot, ez hasonlított a legjobban a pesti kínai éttermekben található ételekre. Tamás takonylevest is evett, ami csirkeleves aszparágusszal. Biztos jó.
És nem, se kutyát, se patkányt nem láttam az étlapon, bár az igazat megvallva nem is kerestem. Este volt, a Saigon folyó partján ültünk, fújt a szél, a társalgás nem volt sem megerőltető, sem erőltetett, csak néztem ki a fejemből és örültem, hogy itt lehetek.

7 megjegyzés:

  1. Na bakker, a garnélától kifordult a gyomrom, de a többi jól néz ki.
    Jó lesz nektek ott kinn. Most olvastam, az összes nagyvárost, kisvárost, kerületet beszámítva, a XIII-nak van a legkevesebb adóssága: egy főre 1890 forint vagy mennyi jut. (Ezzel szemben Hódmezővásárhely a legtöbb, ott 450 ezer/fő, inkluzíve a csecsemőket is.
    Jó helyen laktok. :-)

    VálaszTörlés
  2. Finom rákocskák. Igazán örülök, hogy ennyire minden ok. A vietek viszonyulása a külföldiekhez nem lep meg. Először a franciák (akiket valószínű qvára nem érdekelt a kultúrájuk), aztán az amerikaiak, akik szintén nem azért mentek oda, mert a kíváncsiság hajtotta őket. Szomorú. Jo Ausztrália mely részéből érkezett? Kérlek mondd meg neki, h a családunk nagy rajongója Major Les Hiddins dokumentum filmjeinek. Tegnap elcsavarogtunk Selmecbányára, teljesen véletlenül, csak kószáltunk a határon túl. Gyönyörű az óváros, mint a mesében. Még az életben nem voltam ott. Csaba mesélte, hogy az ottani bányák anno a világ aranybányászatának 1/3-át adták. Őrület. Itt túl vagyunk két jégesőn ma reggel és attól tartottam, h a dörgések betörik az ablakokat. Csaba a Ruth rizsszedő kalapkájában ment a kocsihoz... csok,panka

    VálaszTörlés
  3. barátosnéingyula2010. augusztus 15. 17:12

    Halihó!
    Végre Rátok akadtam sok viszontagság után (eltüntettem a címeteket), Papival futottam össze a piacon, gyorsan megbeszéltünk mindent, máris írok, miután végigolvastam az összes irományodat, teljesen megnyugodtam, hogy rendben lesz minden, a Keresztlányomban pedig nem csalódtam. Itthon melegebb van mint ott. Árpiék tegnam minden díjat elhoztak a mangalica főző versenyről (a fődíjat is). Attila Szlovákiában van vizilabda tornán, délután jön haza, Árpika holnap gólyatáborba indul, én pedig munkába.
    Holnap este ügyeletes vagyok, ha ez sikeren átmegy, akkor holnap éjszaka is írok.
    Millió puszi, a Kisrigómnak külön is!!!
    Kati

    VálaszTörlés
  4. Fú Adri, ez a kajás bejegyzés!!! Mindent megennék azonnal, imádom ezeket a távol-keleti cuccokat! A tavaszi tekercs a kedvencem!
    Írjál-írjál sokat!
    Vigyázz magadra, pussz!

    VálaszTörlés
  5. Drága barátnőm!
    Már kezdtem azt hinni, hogy letettél rólunk. Sejtettem, hogy elhagytad azt a sajtpapírt, amire a blog nevét írtam.
    Igen, otthon tényleg kellemetlenebb az idő, mint itt. A pára - a családban egyedül számomra - sokkal kellemesebbé teszi a hőséget. Lucus és Kenan utálják, én imádom, még csak meg sem izzadok nagyon.
    Örülök Árpiék sikerének, jujj, és Árpika már gólyatáborozik... nahát anya, kirepül a legény. Sírjunk vagy nevessünk?
    Nem feledkeztem meg a cikkről, sajna nem tudtuk kiszedni a másik laptopból, megcsinálom újra. Tanulság: azonnal küldenem kell mindent, nem arra várni, hogy leüljek átfésülni. (Most a 6oo oldalas regényt fésülgetem...) Mondj egy határidőt, léci. Nyilas vagyok, nekem kell. :)
    Puszi mindenkinek,
    Mádám Adri

    VálaszTörlés
  6. Én is nagyon megkóstolnám a levest, főleg, mert most nagyon éhes vagyok. Tényleg nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen íze lehet, hogy nincs benne só, csak fűszerek. Én nem eszem nagyon sósan, de, hogy teljesen hiányozzék a kajából, azt furcsának találom.

    VálaszTörlés
  7. Ez a Tamás már teljesen oda van nőve Vietnamba? Tényleg, Mádám Ádri, te el tudnád képzelni magad ilyen hosszú távon ott?
    Nem akarok már mindenhová odafirkálni, de a reggeli pizsamás tollasozós szomszédok is nagyon tetszettek. Illetve a kép, amit elképzeltem. Én olyankor még nem vagyok egészen magamnál, nem ám, hogy testgyakoroljak. Hejába, nem vagyunk egyformák.
    Ja, meg már azt is akartam írni többször is, hogy azért meg lehetsz elégedve itthagyott barátaiddal és üzletfeleiddel, elég jól részt veszünk a blogodban, nem?
    Remélem, azért te is gondolsz ránk Jo mellett is.
    Pussz

    VálaszTörlés