2010. augusztus 23., hétfő

Eeeeeesik az eeeeeeesőőőő

Panaszkodtam eddig, hogy miféle esős évszak az, amikor csak napi fél órát esik az eső. Na, ma megkaptam a magamét. Délelőtt tíz órakor fogott hozzá esni, méghozzá tojás nagyságú cseppekben. Most este fél hét van, és még mindig nyomja magát. A Crocs papucs volt a legjobb befektetés eddig, bár egy frankó gumicsizma, vagy bokacsizma sem ártott volna. Bár, a Crocsba befolyik a víz, aztán meg kifolyik belőle, szóval semmi gáz. Ma bokáig érő vízben tapicskolva jutottam el a purdéért az iskolába, és úgy tűnik, hogy vennem kell egy nagyobb esernyőt is, mert a lila zsebbenetton csak a fejem búbját védi. A bugyimból is csorgott a víz, mire beértem a suliba, de az az érdekes, hogy nem izgat. Ez egy ilyen ország - itt engem semmi sem izgat. Tök jó érzés, felszabadító. Mindig a legrosszabbra kell számítani, és akkor csak kellemes meglepetések érhetnek. Ha tizenkétszer elmondod a pincérnek, hogy a gyerek üresen kéri a spagettit, nem kér rá paradicsomszószt - Undörsztend? White pasta! No sauce! -, akkor mindenképpen jegyezd meg az asztalszomszédodnak, hogy "Fogadjunk, hogy szósszal hozza ki!", és akkor mindjárt tiéd lehet annak a dicsősége, hogy "Na, mit mondtam?" Ebben van némi következetesség - sohasem lesz úgy, ahogy szeretnéd. Meg lehet szokni, sőt, számomra szórakoztató.
Ma orvosnál voltunk, meg kell kapjuk a japán encephalitis és a veszettség elleni oltásokat. Aranyos kis magánklinika, európai árakkal. Megkérdezték, hogy allergiásak vagyunk-e valamire, nekem megmérték a vérnyomásomat, Lucának bekukkantottak a torkába. Ez került kétszer 70 dollárba, konzultáció néven. Az oltások fejenként ugyanennyit kóstáltak. Még jó, hogy lehet kapni. Ilyenkor ér aranyat a biztosítás. Ebből van még két menet.
Odafele majdnem beragadtunk az eső miatt. A kocsi fele eltűnt a vízfolyásban. Volt egy enyhe lejtő az úton. A fenti képet nem én fotóztam, de akár én is csinálhattam volna. Mindennek lehet örülni, ugyebár.

14 megjegyzés:

  1. Akartam is kérdezni tegnap (sőt el is kezdtem, de a nagy hangzavarban nem hallott senki..), hogy orvos-témában mi a helyzet. Ott is be kell jelentkezni háziorvoshoz? Gondolom a 70 dollárokért magánban lehet menni bármikor, de csak fizetős létezik? Luca fogszabályzóját mikor kell ellenőrízni?
    Amúgy nem kellett volna előbb megkapni az oltásokat? Mégis csak ott vagytok már 3 hete! Jéééé, hogy telik az idő; mindjárt itt is nekilódul az iskola.
    Kenanról is írj egy kicsit, ő hogy érzi magát?

    VálaszTörlés
  2. Ja, csak fizetős van. Egy darabig állja a biztosító. Nekem az oltásokkal kimerül a szűrővizsgálat keretem. Mindegy, majd otthon. Lucát is a házipatikából kúrálom, ha baj lesz. Hoztunk mindent.ű
    Kenan so-so. Orül, hogy itt vagyunk, a munkáért annyira nincs oda. De leszarja.

    VálaszTörlés
  3. Azért ez érdekes. S aki beteg, de nincs pénze, az haljon meg? Vagy a helyiekkel más a helyzet?
    Látom, az egész családra ilyen laszarós hatással van ez a Vietnam. :-) Bár Lucusnak nem kell leszarnia semmit, neki teccik a dolog.

    VálaszTörlés
  4. Hát, először megmentik, de aztán kegyetlenül benyújtják a számlát. Volt itt egy ausztrál srác. Nem volt biztosítása, de egy kicsit összetörte magát motorral. 35 ezer dollárja bánta. Fizetheti élete végéig.
    De Erzsi, Magyarországon nem az van. hogy ha nincs pénzed, akkor akár le is húzhatod a rolót?
    Luca szarik a világra, imád itt lenni.

    VálaszTörlés
  5. De, olyasmi, csak burkoltabban. Elméletileg az orvosi ellátás ingyenes, nem? Na, jó, hagyjuk...
    Arra azért kéváncsi lennék, hogy ha valaki mondjuk egy ilyen baleset után annyira megrogyik, hogy többet nem tud dolgozni, és csak valami minimális ellátást kap, ami kell kenyérre, akkor mennek a családja után?
    Luca hogy áll azzal, hogy keveset ért a suliban a körülötte zajló dolgokból? Nagyon nem izgatja? Úgy vettem ki, hogy összességében jobban szeret ott lenni, mint amennyire a nyelvi nehézség zavar(hat)ja.
    Pussz, jóccakát nektek!

    VálaszTörlés
  6. Ingyenes a vieteknek a saját kórházaikban.
    Nem nagyon van ellátás, nyugaton az a divat, hogy aki nem dolgozik, ne is egyék. Valami minimum segély van. És igen, mennek a család után, keresik a kezest. Ezért kell mindenre biztosítás.
    Igen, Luca imádja a sulit. Úristen, bocs, mindjárt elalszom a gép fölött.

    VálaszTörlés
  7. Úristen biztos megbocsát:-))))))

    VálaszTörlés
  8. Itt Panka, gebasz volt a nettel. De jó, motorozni fox! Ez szupi. Bár én továbbra is bringázni szeretnék majd, asszem hiányzik berlin. Kérlek küldj egy mailt, hogy tudjam hova irhatok. Fontos lenne, van pár dolog, amiket mailben szeretnék kérdezni, ugyhogy lécci ne felejtsd el. Ráadásul sürgős is lenne (bocsi). A cucc, csak egy töredék egyébiránt, hirtelenjében ezeket találtam. Nagyon örülök, hogy ennyire jól vagytok. Jut eszembe, milyenek a borok arra? Mennem kell, várom a mailed. csok.

    VálaszTörlés
  9. Szia Adri!!!! Avagy Barbamama!!!!
    Visszatértünk a civilizációba. Csütörtökön egy órakor kitaláltuk, hogy lemegyünk Balcsira. Nem bántam meg, tök jó idő volt, és még sosem láttam a tüzijátékot a Balatonon. Szép volt, bár mi a pestiből kiindulva azt gondoltuk itt is kilenckor kezdődik a buli. Lementünk háromnegyed 9 kor a partra és vártunk !!! Fél 10 és semmi! Na Attila unokatesója felhívta a tudakozót, hogy mi van már?? Kiderült hogy a balatoni 10-kor kezdődik!!! Addigra megetettük az összes szúnyogot! és megittunk a csajokkal fejenként egy liter Pina colada koktélt! Hát...jól éreztük magunkat! De a fiúk a hibásak mert ők hozták vizes kancsóban a koktélt! De megint jó szinünk lett, viszont hidegebb volt a víz.
    Halálra röhögöm magam a bejegyzéseiden!! Ez a biciklis túra... hangosan olvastam Attilának! De legjobban a Tomoriból érkezett telefonhívás dobott fel! Befizessem az ebédet? Neked is!!
    Kedves Papa! Én Lovas Brigi vagyok, Lucus osztálytársának(volt) anyukája. Kicsit lökött vagyok, de Adrival jól megértjük egymást!Szívesen mennék Gyulára, gyerekkoromban jártam ott. A szüleim szoktak ott nyaralni! Imádom a gyulai kolbászt, szegény Adrit mindig ezzel kergetem az idegbajba: hozzál nekem kolbászt!!
    Drága Adri! Holnap délelőtt megpróbállak skypon elérni hátha sikerül! Ma tízkor keltünk fel!..Holnap talán sikerül időben...!
    Pénzt még mindig nem kaptam, holnap kell hogy az ügyvédnél jelentkezzen a köcsög! Anyuéktól kértem kölcsön,hogy a gyereknek a suliba bevásároljak! Nagyjából megvan minden.
    Egyenlőre ennyi holnap jelentkezem !!
    Puszi mindenkinek: Brigi

    VálaszTörlés
  10. Panka, a mac-es címemre mehet a dolog, most rendesen működik. Hát, ha bringázni akarsz.... szerintem tényleg beszélnünk kell, mert úgy látom, olyan illúziókba ringatod magad Saigonnal kapcsolatban, ami miatt csalódni fogsz. Ez egy mocskos, büdös nagyváros, amit ráadásul három-négy nap alatt be lehet járni. Itt nincsenek olyan bringautak, mint Berlinben, itt a bringázás nem öröm, hanem célszerszám a bringa: elvisz egyik pontból a másikba itt a falun belül. A városba már nem szabad elindulni vele.
    Ja, borok vannak, akár magyar is. A helyi szupermarketben van chilei, argentin, francia és spanyol bor. Meg Törley pezsgő. :)

    VálaszTörlés
  11. Brigikém, hihetetlen a köcsög főnököd. De helló, Lucus nem csak volt osztálytárs, megyünk mi még haza!
    Örülök, hogy jól telt a Balcsi, rátok fért. Te a héten kezdesz az új helyen, ugye?

    VálaszTörlés
  12. Hello Mindenki!
    Itt Gyulán nagyon hajnal van. Vietnami idő szerint 9 óra 35 perc. Fel kellett kelnem,mert nem bírtam aludni. Szeretném, ha a felkelő nap a számítógép elött találjon, igy hitessem el a világgal, hogy ez igy jó.
    Drága Brigi!
    Felvisitottam amikor azt olvastam, hogy volt osztálytárs anyukája. De hisz mi ismerjük egymást. Csak nem tudunk róla. Voltam egy párszor Lucusért a Tomoriban. Én vagyok az a nagyon szép, ló kiállású, kedves, karizmatikus a csodálatos apelepatikus fenomén a megtestesült tökély. Nem tudom mit jelent az apelepatikus szó, de jól hangzik. Gondolom a telepatikus szó szinonímája, vagy a gyógyszerészek becézett alakja. A többi sem igaz, de olyan jó leirni. Különben imádom a lökött embereket, magamat is közéjük sorolom. Erről a kedves feleségem, Mária asszony és a drága pici lányom tudna regélni. Megmondom összintén piszkos jól érzem magam a saját bőrömben. Már megint elfelejtettem, hogy ez a blog nem rólam szól. Bocs.
    Vietnami idő szerint már 9 óra 57 perc van. Elég régóta ülök a gép elött. De a agyam gyorsabb. mint a kezem és mig megtalálom azokat a fránya betűket a nap is feljön. Olyan tízujjas gépelő vagyok, hogy kilenccel keresek és eggyel ütök.
    Lucuska blogja csak nem akar szaporodni. De ez érthető is. Vannak fontosabb dolgai is mostanság. Majd anyuci pótolja azokat is.
    Vigyázzatok magatokra! Szeretünk Benneteket.
    Puszi.
    Mama és Papa

    VálaszTörlés
  13. Vagy volt anyuka:) Na, jó, nem vicceskedek, mert még valaki meglegyint itt az éteren keresztül.
    ...és kedves Papa, én is lökött vagyok ám:))))

    VálaszTörlés