2010. augusztus 22., vasárnap

Buli van!!!


Nem fogjuk meghazudtolni magunkat: a szombati nap is igazán Nesetiesre sikerült. Hétkor már felevett bennünket a fene, és kezdődött a "Mit csináljunk ma?" para. Tizenegyre eldöntöttük, hogy Luca és az apja felcaplatnak a tetőre úszni, én meg ellátogatok a ház konditermébe és kipróbálom. Hát, ez utóbbi nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak a futópad működik, de az is olyan akadozva, hogy többször majdnem lerepültem róla. Más megoldást kell keresnem. Azt hiszem, fog menni a gyaloglás is, mert tényleg nagyon jól bírom az itteni klímát. (Hihetetlen, de a tesitanár, fitt, szálkás anyukák folyamatosan fulladnak, köhögnek, panaszkodnak, hogy nem kapnak levegőt, én, Barbamama, vidáman biciklizek és gyalogolok minden nap.) Kenci papa is leégett a félórás vízitornától, tehát délig nagyon eredményesen telt a nap. Rendeltünk ebédet, a Nesetek hamburgert sült krumplival, és pedig tenger gyümölcsei ragut rizzsel. Nem tudok betelni azzal, hogy itt a garnéla olcsóbb, mint otthon a párizsi.
Ebéd és újabb tökölés után eldöntöttük, hogy végre megvesszük a gyereknek az áhított zongorát, mert szüksége van egy kis klimpírozásra. Tesszük mindezt abban a naiv reményben, hogy esetleg zenetanár is akad majd hozzá. (Bátraké a szerencse, de erről később...) Szóval taxiba vágtuk magunkat, eldzsaltunk egy újabb plázába (Kati, Louis Vuiton is van! Chanel is van! Minden van!), és vettünk egy digitális zenegépet, majd hétfőn szállítják.
Mivel az eső már rendesen zuhogott - érdekes, hétközben minden nap, vagy minden második nap esik fél óráig, még azt is ki lehet számítani, hogy nagyjából mikor, hétvégéken általában egész délután zuhog -, beültünk egy francia fagyizóba. Hű, de fincsit ettünk. A legaranyosabb az volt, hogy itt nem esernyőket szúrnak a fagyikehelybe, hanem azokat a helyes kis lámpabúra kalapkákat, amiket a helyiek viselnek. Megtekinthető a képen. Amúgy meg www.fanny.com.vn.
A plázában vettünk három dvd-t Lucának (mielőtt valaki a szívéhez kapna, hogy milyen pazarlók vagyunk, a három dvd összege egész pontosan 420 magyar forint volt).
Vacsora a helyi thai étteremből. Nekem nem jött be. Olyan lábszaga volt a garnélarák levesnek, hogy öklendeztem tőle.
És este buli! Házavatóra voltunk hivatalosak Dávidhoz, aki Lucus iskolájában fizikatanár. Nagyon helyes srác, Luca sajnálkozott is, hogy alsóban nem tanít. Most költözött be egy gyönyörű házba negyedmagával. Nála találkozhattunk a rendre együtt bulizó magyar kolónia tagjaival. Nem lesz rossz dolgunk...
Ott volt Barbi, a lent már fotón is bemutatott Lili anyukája, aki egy oviban dolgozik. Azok közé az asszonykák közé tartozik, akikkel nem a gyerek a közös témánk, bár ugye mindkettőnknek van. Ritka kincs ez manapság. Szóval, éljen Barbi!
Ott volt Andrea, aki pszichológus, és a párja, Tamás, aki panorámafotós. Ők február óta élnek itt, és még mindig tart náluk a honeymoon időszak. Mindent imádnak. :)
Ott volt Bea, aki magyar borokat forgalmaz, és ide is balatoni borokkal érkezett. Sajnos nem tudtunk sokat beszélni, mert csocsózni kellett a gyerekekkel, de majd legközelebb.
Ott volt István, aki a saigoni konzervatórium zeneelmélet- és zongoratanára. Ezért írtam korábban, hogy bátraké a szerencse. Esküszöm, nem tudom visszaidézni, hogy én kértem-e meg, vagy hogy ő ajánlotta fel, de úgy tűnik, hogy elvállalja Lucust. Na? És ott volt az ő vietnami felesége, Thuy. Rá nehezen találok szavakat... a legédesebb, legviccesebb kis nő, akit valaha láttam. Olyan, mint egy tündér valamelyik Disney rajzfilmből. Vagy egy vidám kobold... vagy nem tudom, micsoda. Ránézek, és vigyorgok. Állítólag neki is nagyon bejöttem, ami tök jó, mert nagyon szerettem volna vietnamiakkal is barátkozni, ez biztosan közelebb visz majd a kultúrájukhoz, mint az amerikai-ausztrál szűrő. Azonnal ráállt, hogy majd együtt csavarogjuk be Saigont, Lucát is maga mögé fogja ültetni a motorra, és viszi körbe. Ráadásul - és ezt már nem reméltem a sorstól - a kínai városrészben, az itteni Chinatown-ban laknak. A helyiek Cholon-nak hívják. Egyedül is be akartam barangolni ezt a részt, de egy ilyen helyes idegenvezetővel... jujjjjjjj!!!! István és Thuy azért is érdekesek, mert egymás között japánul beszélnek. Thuy japánt tanít, sokkal jobban beszél japánul, mint angolul, István szintén remekül beszél japánul, így kézenfekvő, hogy ezt használják, nem?
Ott volt még Hai (Hay? ... nem tudom, hogy kell írni a nevét), aki tizenhárom évet élt Magyarországon, a Műszaki Egyetemen tanult, és tök jól beszél magyarul. Magyarországon élő vietnami feleségével Érden házasodtak össze, az asszonyka még Pesten van, fül- orr- gégésznek tanul. Multikulti a javából
Volt ott még több magyar is, hozzájuk nem jutottam el dumálni. Majd legközelebb.
Csók.

6 megjegyzés:

  1. Ciao Neseték!

    Papi és Mami most mentek el (illetve kb. 20-25 perce) én még elintézek pár dolgot, aztán nekiindulok a visszautnak Gödöllőre. Jól telt ez a pár nap, az őseink már el is kezdték megbeszélni a jövő évi közös nyaralásukat Horvátországba:-)) Szóval minden jól sikerült, ettünk-ittunk rengeteget, azt hiszem, ha most egy hétig egy falatot sem ennék, akkor sem fenyegetbe az éhhalál:) Én pl. ma délben már csak krumplilevest voltam hajlandó enni, olyan szinten voltam teli a kajákkal.
    Hallottam, hogy tegnap pont akkor sikerült elmenni az autómért a szerelőhöz, amikör csörögtetek onnan a messzi Keletről... Én már mondom egy ideje, hogy ezt a Mörfi gyereket ki kellene iktatni, vagy legalább nyugdíjba mehetne, nem??!!
    A bulitokról annyit, hogy lám-lám, mennyi jó fej emberkével hoz össze titeket sors, még a balatoni borokról sem kell lemondanotok:) Szuper!!
    Megnéztem az általad ajánlott kayak.com-ot, de azt kell, hogy mondjam, hogy a pelikán még ennél is talál olcsóbbat! Éljen a pelikán! Szóval sasszemmel figyelgetek, és ha lesz valami tuti ajánlat lecsapok, int kacsa a mire is? Nem tudom, de lényeg, hogy készülök, nagy-nagy szeretettel!!
    Na most már megyek, mert lassan nekem is mkészülnöm kell. Csók a családnak.

    VálaszTörlés
  2. Különben hazaértünk.
    Dorina drága,korai még az a Horvátország. De legalább komolyan gondoltuk. Semmit nem ettem itthon, csak egy banánt nyomtam magamba./a számba/. Kéretik a 18-as karikát kitenni a lap aljára.

    VálaszTörlés
  3. Erika, a körmösök gyöngye2010. augusztus 23. 2:19

    sziasztok

    A Brigi megbízott SMS-ben csütörtökön, hogy szóljak neked Adri, hogy nem lesznek itthon hétvégén, mert leugranak a Balcsira...Ez az üzi nekem még munka közben érkezett és persze írtam, ok ! Na azután végeztem benn délután és Zoli behozta a családot hozzám... Boginak KILYUKASZTOTTUK A FÜLÉT !!!!!! Egy éve készülünk az akcióra és GYÖNYÖRŰ LETT ! Ő választott egy kis piros kövecskét , de nagyon cuki .. Tomi meg lett kopaszítva és ennek örömére elrepült apával tegnap Helsinkibe . Bogi pedig ma reggel utazott Kolozsvárra ill. Erdélyi kirándulásra a nagyiékkal.. Tehát leléptek !!! Én pedig a hétvégét a szüleimmel és a nagyikámnál töltöttem.. Ott pedig nincs internet ! NE HARAGUDJ Adri és Brigi !! Így lehet rám bízni a dolgokat ... Nagyon jól alakulnak a dolgaitok Saigonban . látom Neseték azok Neseték az egész világon . És ez így van jól !
    Az a baj, hogy a hét is zűrös lesz nekem meló ügyben, de próbálok majd erre járni és megnézni titeket

    Puszi puszi
    Erika

    VálaszTörlés
  4. Papa! Miért ne mehetnétek el egyszer ti is Horvátországba? Most, hogy nem kell ránk főzni minden hétvégén, tegyetek félre egy kis zsetont, szerintem így menni fog. Tehát szervezkedjetek csak nyugodtan.

    Erika, semmi gond, bár már majdnem kiírtam Brigit a blogra, hogy hol a fenében van. :)))

    VálaszTörlés
  5. Ez a bejegyzés megint a javából való élén pl. a futópaddal. Szinte furcsállom, hogy van a házatokban vagy a környezetetekben valami, ami nem szuperál. Maradj a biciklinél (Marci is nagyon elképzelte, mert ő is esett majdnem kitámasztóval.......ja, ő 9 éves, hi-hi)!
    Ez a klímatűrés tényleg talányos, de kellemetes meglepetés lehetett számodra. Amúgy ott mindig ilyen az idő, mint most? Van ott egyáltalán tél? Vagy lesz?
    Aztán érdekesnek találtam Barbit is. Hogy dolgozik. Azt hittem, a Vietnamban élő női személyek csak háztartásbeliek. Háztartási munka nélkül.
    Tényleg, ezért igazán "irigyellek", hogy ilyesmire nincs gondod. Kifejezetten gyűlölöm a házi munkát azzal a jelenségével együtt, hogy csak akkor látszik, ha nem csinálják. Bezzeg, ha van, aki kivasal....(ugye, kedves Papa?:-))))) )
    A magyar buli családjaiban van Lucának való gyerek is Lilin kívül?
    Jó klimpírozást!(mikor kezdik?)
    Pussssz
    Erzsi

    VálaszTörlés
  6. csak helyeselni tudom, hogy Dávid nem alsóban tanítja a fizikát, én töris vagyok, és az óráimon mindig viselem a pantallót.

    VálaszTörlés