2010. szeptember 15., szerda

Wáááááááááááá


Anya, look! - mutat rá valamire Luca. - Kislányom, hová tetted a szennyest? - I don't know. - Csináljam a reggelit? - I am not hungry. ELKEZDŐDÖTT!
A legviccesebb az, amikor Lucus Yardennel beszélget. Eleinte még úgy volt, hogy mindent fordítottunk nekik. Luca elmondta nekem, hogy mit akar mondani, én elmondtam Liórának angolul, ő meg Yardennek ivritül. Fordítva ugyanez. Kiváló módszer, Liórának egyre több szó ugrik be magyarul, én meg úgy veszem fel neki a telefont, hogy Salom, maze? Most már eltelt egy hónapnyi iskola, a kislányok egyre több angol szót szőnek a beszélgetésbe. - I hair long, you hair long, we friend! - I small, you small, we friend! - Let's play! - na ezt hibátlanul tudják. Meg azt is, hogy I love you. - Felelnek is rá mindig: I love you tootoo! És röhögnek.

10 megjegyzés:

  1. Ha lenne tesója, és sokáig kinn lennétek (2-3 év), akkor egymás közt akkor is angolul nyomnák, ha hazajöttök. Az még a mókás cucc, amikor látom a barátoméknál a kölköket echte indianai akcentussal csivitelni. Elvis Presley például náluk valóban angolul hangzik.
    :-)

    VálaszTörlés
  2. I love you tyibjá. Na ez az én szintem.
    Akkor be fog jönni, amit mondtak, hogy Karácsonyra meg fog Lucus tanulni
    teljesen angolul? Csak nem ismeretlenek az angol szavak, hisz már a pocakodban is hallotta őket. De nem volt rákényszerítve, hogy használja.
    Lehet, hogy most aktivizálja, jutnak majd eszébe a szavak.
    My name s Papa.

    VálaszTörlés
  3. Hát, nem tudom. Decemberre boldogulni fog, de ahhoz három év kell, hogy egy egynyelvű osztályba betagozódhasson nyelvi segítség nélkül. Dolgozunk rajta.

    VálaszTörlés
  4. Andi! Mindjárt indulok a követségre a vízumért:) Ha visszajöttem, írok, hogy meg van e! Puszi

    VálaszTörlés
  5. Na egy újjabb nyelvi lehetőség. Lehet gyakorolni. Hankó Feriék csinálnak egy honlapot Gyuláról japán és magyar nyelven, Japánról magyar nyelven. Érdekesnek tünik, folyamatosan tőltik fel. Érdemes rámenni. Megadom az oldal címét:

    www.mjkt-m.com

    Javaslom mindenkinek aki olvassa blogodat, hogy kattincson rá.
    Nem vagyok fogadatlan prokátor, csak Feri elmesélésére alapítva, javaslom és nem konkurenciának szánom. Nem is lehet, hisz mindkettőnek más a célja.
    Millió puszi
    Papa

    VálaszTörlés
  6. Multiple entries vízum elintézve:)))))) Hál istennek a vízumkiadás fennakadás nélkül ment, bár azért a magyarul nem tudó viet hölgy mutogatása megnevettetett:) De minden ok! Tényleg megyek:)))))

    Csók, Dorinka

    VálaszTörlés
  7. Hali, ma a Match-ban zacskós pho levest láttam. Valami azt súgta, nem olyan, mint Saigonban.
    Canan

    VálaszTörlés
  8. Olyan jó látni, hogy ilyen boldog Luca! És úgy tűnik nekem a képről, hogy teljesen ki van nyílva és minden rendben!!!! Nagyon aranyosak mindketten!
    IGAZI ÖRIBARIK!

    VálaszTörlés
  9. Hehehe Judit, nem hiszem. De pho levest, marha könnyű készíteni, és meg is éri. Tulajdonképpen csak egy darabka gyömbér különbözteti meg a mi húslevesünktől (meg bors sincs benne, tényleg), de valami isteni az íze. Régen kóstoltam olyan leveskét, amiben se leveskocka, se vegeta, ég és föld!!!!

    VálaszTörlés
  10. Dorinka, guglizd ki a Danang és a Hoi An nevezetű helyeket, léci, és írd meg, tetszik-e.

    VálaszTörlés