2010. szeptember 7., kedd

Első könnyek

Én korábbra vártam a kirohanást. Már kezdtem beleélni magam abba, hogy elmarad. Aztán mégsem. Szeretem, mikor ilyen kiszámítható az élet. Luca ma egy kicsit fáradtabb volt az átlagnál, mert este el-skype-oltuk az időt (de mikor úgy hiányoztak Vidáék is), reggel meg ugye kelni kellett, amikor kellett.
Szóval Lucus ma egy kicsit fáradtan fogott neki a házi feladatnak. És azt hiszem, most lehetett az, hogy annak a vállalkozásnak, amibe fogtunk ezzel az úttal, a terhe, a nagysága megérintette. - Miért kell nekem olyan leckét csinálni, amihez nem is értek? Ezzel kezdődött, és nagy sírással folytatódott. "Otthon bezzeg kiváló lettem, itt meg tök hülyének érzem magam, semmit sem értek egész nap, hülyeségeket írok stb." Ilyenkor nem lehet a lelkére beszélni, megvártam, hogy kisírja magát. Kisírta.
Vacsoránál már félig angolul gagyogott az apjával, és azért lobbizott, hogy maradjunk csak itt jó sokáig, mert szeretne NAGYON JÓL megtanulni angolul.
Remélem mindenki látja a lényeget: nem azt mondta, hogy menjünk haza oda, ahol mindent tud, ahol minden világos, ahol minden átlátható és ahol a sikerélmény napi szinten jön. Olyat egyszer sem mondott.
Luca nem hátrál. Kilenc éves sincs, és tudja, hogy ami most történik vele, jó neki. Vagy jó lesz neki valamikor. Honnan a fenéből tudja?
Nyolc óra van, most a fürdőkádban tusol és az Euryhtmics Sweet Dreams dalát énekli. Olyan angol kiejtéssel, amiről én sohasem álmodhattam. Hiába, tudja a gyerek...

8 megjegyzés:

  1. Jól van, jól van, engem is majdnem sikerült megríkatni:) Ha épp nem a munkahelyen ülök, hanem otthon fekszem az ágyban fekve, biztos hogy oroszlánkönnyeket hullatnék!
    De édes ez a lány! Úgy hiányoztok! De nemsokára találkozunk:))))

    Puszi!

    VálaszTörlés
  2. Dorinka, alig várom. Magamat sikeresen megríkattam a saját irományommal. Jó nagy farok vagyok, mi?

    Már rakom össze a programokat. :)))

    VálaszTörlés
  3. És a szülőkre nem gondoltok? Ők nem sirhatnak? Sírni csak a győztesenek szabad? Gyerünk tovább, amit elgondoltatok az jó. Lucuskám érzi és tudja, hogy ez neki jó, vagy jó lesz. De mikor fogom már megpuszílni pici arcoskáját. Na nem megyek bele mélyebb szentimentalizmusba.
    Különben is kikaptunk Orosházán. Majd a bajnokságban visszavágunk nekik.
    Dorinám drága! Küld már el a telefonszámodat.

    Millió puszi Nektek

    Papa

    VálaszTörlés
  4. Szia Andi!
    Először is nagyon boldog névnapot kívánok! :-)
    Ami Lucuskát illeti, ő valóban tudja, hogy neki mi a jó! Még akkor is, ha pillnatnyilag nem sikerül minden, de majd egyre nagyobb ütemben fog fejlődni. Ha jönnek a siekrek, már a sírás is el fog maradni. Persze, ezzel Te is tökéletesen tisztában vagy! Most alkalmanként sok türelemre van szükség, el kell fogadni, hogy neki sem könnyű. Szurkolunk Nektek!
    Puszilunk mindenkit!

    Zoltán

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a jókívánságot, legalább tudom, hogy hanyadika van. :-D
    Ja, sejtem én, hogy mi a kisasszony gondja, nagy levelezésben vagyok a tantónénijével, mert tényleg olyan lecókat kapott, amik engem is megfektettek kicsit, mert én sem vagyok anyanyelvű. Tényleg nem könnyű neki, de hála istennek stramm kiscsaj. Legalábbis annak tűnik. Neki vannak elvei, kérem szépen. :)
    Puszi neked és nagyanyánknak is.

    VálaszTörlés
  6. Most jutottam gépközelbe és nekem is homályos lett a szemem a kiscsaj miatt. Az egy nagy mázli, hogy nem azzal jön, hogy haza akarok menni!!! Nagyon elképzelem, hogy hogy érezheti magát ott, ahol valóban semmit sem ért egész nap maga körül. Persze, persze, majd jobb lesz egyszer, de addig ezt túl kell élni. Irigylem a kis pozitív beállítottságáért.
    Tegnap megvolt az első szülői. Nem tudom, de nekem ez most ritka üresnek tűnt, a korábbiakon azért írogattam a füzetembe jócskán (spirál füzet és oldalakat), most meg csak 4-5 sort, az se érte végig a sort. Vagy csak én voltam indiszponált. Úgy látszik, senki sincs túl jó passzban....
    Brigit üdvözlöm így az éteren keresztül és javulást kívánok neki:-)

    Kedves Mádám!
    Én is boldog névnapot kívánok neked!!! Ünnepeljétek meg valahogy!
    Puszi:
    Erzsi

    Ui.: Marci tegnap megkérdezte este a szülői után, hogy Luca nem kereste-e. Nem tóm, mikor kereste volna, otthon sem voltunk! Néha olyanokat kérdez, hogy égnek áll a hajam. De, látod, észben tartja a lányzót:-)

    VálaszTörlés
  7. Hát azt irigyelheted is, a kiejtést. Már ezért megérte. Tudod, mit? Én is irigylem.

    VálaszTörlés
  8. Erzsi, nem vagy indiszponált, csak rutinosabb. :)

    VálaszTörlés