2010. szeptember 2., csütörtök

Nemzeti Ünnep


Ma nemzeti ünnep van, nem kell iskolába és melóba menni. Ho Chi Minh apó (legendás viet miniszterelnök és elnök) halálának 41. évfordulóját ünnepeljük. A helyi kommunista pártirodát már egy hete feldíszítették zászlókkal, tök jól néz ki a sarlós-kalapácsos fellobogózott utcarész (aranyos emlékeket idéz). Le akartam fotózni, de egy rendőr integetett, hogy inkább ne. Bravó, fő a nemzetbiztonság.
Fogalmam sincs, a vietek hogyan emlékeznek meg az eseményről, felvonulásnak se híre, se hamva. Az iskolában megvendégelték a viet dolgozókat, azt látta, meg minden sarokba tettek kaját, játékpénzt, meg füstölőt. Felajánlások az isteneknek... Jellemző, Lióra azt hitte, hogy piacoznak. Mondta is, hogy milyen érdekes ez az iskola. Mikor felvilágosítottam, hogy innen nem vihet semmit, inkább hoznia kellene, lepadlózott a röhögéstől.
Holnap sincs iskola, és mint kiderült Kenannak sem kell dolgozni, tehát akár el is utazhattunk volna. Így gondoskodnom kell programokról. Ma az éttermeken kívül semmi sincs nyitva, Luca holnap piacozni meg pagodázni akar. Majd meglássuk.
Ma jön István és Thuy, megyünk a 13-ba zabálni, aztán ejtőzünk a tetőn. Megbeszéljük a zongoraórákat.
Gyíkocskánk még mindig van, jelentem.

4 megjegyzés:

  1. Akkor hát jó pihenést Nektek. Biztos lesz hová menjetek. A You Tube-n megnéztem Saigont. Rengeteg olyan hely van ami érdeklődésre adhat számot. Szárnyashajó a folyón, Óváros, a Majestic, pagodák........stb.
    Nem beszélve a környékről.
    A járda egy részét átrakattam. Mostmár járható és az esővíz is tudja, hogy merre kell folynia. Esztétikailag is elmegy.
    Millió puszi. Vigyázzatok magatokra!

    Papi

    VálaszTörlés
  2. Hálló!

    Irigyellek benneteket, én sajnos ma is betegre fogom dolgozni magam! Szerintem is menjetek pagodákat nézni, abból kismillió van Saigonban, legalábbis az internet szerint igen:)
    A gyíkocskátokat üdvözlöm, mostmár illene kabalának megtartani...!

    Puszi, jó kirándulást!

    VálaszTörlés
  3. Komolyan nem engedtek fotózni? Jaj tejóég! Ez olyan cuki. Már anno a "nyugati" barátaink hülyére röhögték magukat ezeken a táblákon, mert már akkoriban egy budit is látni lehetett a műholdakról. Na és van ott KISZ, meg a hasonló baromságok? Ami a cuki állatokat illeti. Nem tudom miért, de a kicsi levelibéka méretű békák mániája, hogy a teraszról bejönnek a nappaliba. Na nem csőstől, csak egy-egy. Szegényeket megfogom egy pohárral és kidobom a kertbe, mert a jelek szerint nem tudják, hogy a teraszajtón ki is lehet menni. A gyíkok tehát okosabbak.
    csok, panka

    VálaszTörlés
  4. Szép napot mindenkinek!
    Talán hétvégén tudlak hívni,mert mostani beodztásom miatt a hétköznapok elég zsúfoltak. Meg hulla vagyok,mert annyi mindenre figyelek,hogy 9 órakor már alszok!!! Különben tök jó!!!nagyon jól érzem magam, egyfolytában dícsérnek, és egyre több dolgot kapok a kezembe mint rám bízott feladat.
    Hát...! nem tudom hogy a srlókalapácsos időszakot szeretném e visszaidézni! Bár nekünk gyerekként tényleg jó dolgunk volt! Micsoda "bulik" voltak az április 4.-i meg a nov.7.-i ünnepek! Most hogy így visszagondolok tényleg "aranyos"-nak jellemezném. Én szerettem úttörő meg őrsvezető lenni, szerettem az ezekkel járó feladatokat.Sőt!! szerettem az úttörő táborokat is! Százlófelvonás, Mint a mókus..., vörösnyakkendő gesztenyével összekötve!! Emlékszel??? De jó nosztalgiázni!!!!
    Vigyázz a gyíkocskára,lehet hogy valamiféle szent állatka!
    Hétvégén tényleg megpróbállak hívni skyp-on,hátha hallhatom a hangodat!!??!!
    Mi van a könyvvel? Elküldted?
    Puszi : Brigi

    VálaszTörlés