2010. szeptember 24., péntek

Ma reggel


Nem panaszkodhattok, ellátlak benneteket kulturális utalásokkal is. Ma reggel ünnepelték az iskolában a Holdfesztivált. Jelentőségét alant olvashatjátok:

"Az ősz közepének ünnepén, azaz a nyolcadik holdhónap 15. napján ünneplik Kínában a betakarítási időszak végét. A hold, amely ilyenkor különösen nagy, a legfontosabb szimbóluma az ünnephez kapcsolódó szokásoknak. A családok és barátok a holdfényben ülve, együtt töltik az estét, közben "holdsütemény"-t, majszolnak, és felidézik a holdbéli kínai asszony, Change istennő legendáját.

A Holdhoz a női, yin princípiumot társítják. A Napot és a Holdat mindig párként képzelték el, a yin-yang erőkről alkotott fogalmaknak megfelelően. A kínai császárok régtől fogva végeztek szertartásokat a Nap és a Hold tiszteletére. Az utolsó dinasztia idején Pekingben külön templomok szolgáltak a Nap és a Hold tiszteletére. Kétévenként egyszer (a páros illetve a páratlan években) a császár személyesen mutatott be áldozatot a két templomban. A taoista vallás elterjedése óta a Napot és a Holdat antropomorf istenségként is ábrázolták Taiyang illetve Taiyin néven. A népi nyomatokon szép külsejű emberpár jeleníti meg a Nap és a Hold szellemét. Néha más istenségeket használtak fel a megjelenítésükre. A Hold istennőjeként tisztelték a hős íjász, Yi feleségét, Change-t. A legenda szerint Yi megszerezte Xiwangmu istennőtől a halhatatlanság italát, felesége, Change azonban ellopta tőle, majd miután megitta ezt a varázsitalt és halhatatlanná vált, felszállt a Holdba, s örökre ottmaradt. A Holddal kapcsolatban felbukkan egy csodálatos nyúl alakja is. A legenda szerint a jádenyúl a Holdon növő fahéjfa alatt él, és egy mozsárban töri a halhatatlanság elixírjét. Change holdbéli palotájának neve: Guanghan gong, a "Széles hideg palota". Ezen a csodás helyen a későbbi hagyomány szerint páratlan szépségű leányok élnek, és nő a fahéjfa is. A Hold a kínai ünnepek alkalmával is jelentős szerephez jut. A hagyományos kínai naptár is a Hold ciklusait követi. A telihold mindig lenyűgözte a kínaiakat, ilyenkor szokás volt a szabadban sétálgatva gyönyörködni a fényes Holdban, különösen a 8. holdhónap 15. napján, ami a Holdünnep. Ilyenkor általánosan elterjedt szokás a jellegzetes holdsütemény fogyasztása. A piktúrában, a tájképeken szintén gyakorta megjelenik a telihold, de a költők is előszeretettel szerepeltették verseikben."

Ilyenkor ezen a világrészen ünnepek, felvonulások vannak, Saigon is díszbe borult, mint karácsonykor az Andrássy út. mindenki moon cake-et, vagyis holdsütit zabál, az én kedvencem a fügés, meg a kéksajtos-áfonyás.

Az iskolában a kiselsősök meg a másodikosok adtak műsort, két vietnami dalra billegtek legyezőkkel. Nagyon helyeskék voltak.



11 megjegyzés:

  1. Reggel hat óra óta kinlódok a bejegyzés elküldésével. Mindig az a Error 503 jön be. Kitőrli az addig irottakat. De megpróbálom újra. De kitóltam a géppel, mert amit beirtam leirtam egy papirra is.

    Az első reakció ébredés és olvasás után:
    Most átölelem a világot. Olyan boldog vagyok. Első nekifutásra irom ezeket a sorokat. A csipa még a szememben van. De így ébredni olyan, mint a természet tavasszal, amely vidáman kelti ki az elvetett magvakat és növeszti erős növénnyé.
    Briiigiii!
    Fel a fejjel, a szép csak ezután jön. Hidd el a következő negyven év csodálatos lesz. A csodálat tárgyai a gyermeked, vagy a gyermekeid lesznek. Látni fogod ahogy nőnek, tárul ki a világ számukra. Na meg nem beszélve arról, hogy megnyered a pert. Sok erőt hozzá.
    Az én életem kurva jó volt, igaz mindig én próbáltam alakítani. Azt hittem ennél jobb nem lesz. De lett. Megismertem álmaim Nőjét. Akit még mindig szerelemmel szeretek. Erre mindig azt mondja a volt mennyasszonyom, hogy hülye vagyok. Ezt még fokozta, hogy született két csodálatos gyermekem. Van egy frankó vejünk, akit nagyon szeretünk. Készakarva hagytam utolsónak, de nem utoljára azt a GYERMEKET, AKIT BETEGESEN IMÁDOK, IMÁDUNK. Nekünk Ő a Nap és körülötte forgunk, mint a bolygók. Ugye nem nehéz kitalálni, hogy kiről van szó. A neve: NESET LUCA. A mi unokánk.
    Na ezért szabad és kell élni. Drága Brigi, meríts ebből erőt. Boldog Szülinapot.
    Erzsi Drága!
    Bocs, hogy nem veled kezdtem. Pedig amit leírtál, zene volt füleimnek. Ha minden ember úgy gondolkozna ahogy Te és a blogolók többsége teszi, örök béke, ls nyugalom lenne a Földön.
    Nagyon jól látod a helyzetet, és igy gondolom. Erre példák azok a bejegyzések, amit az ember csak azokkal oszt meg, akik a másik ember szívében lakoznak.
    Most is elnézést kérek a tegező nyelvezetért, de az Angélának leírtak alapján felajánlom a nem csndőrpertut mindazoknak, akik élni kívánnak vele. Aki sértésnek veszi, hogy tegezem, bátran szóljon. A kapcsolat azért továbbra is megmarad.
    Nekem a Pistácsi megszólítás nagyon bejön. Ennek külön története van.
    Társaságunkban levő pici gyerekek nem tudták kimondani, hogy Pista bácsi. Igy a két szót összemosták, leegyszerűsítették, és így lettem Pistácsi. Aminek kifejezetten örülök, mert utálom a bácsi megszólítást, nagyon snasz. Külömben is olyan fiatal vagyok. Ez történt kb. húsz éve.
    Andikám piszkosul megtudod kedveltetni az emberrel Távol-Keletet.
    Olyanokat irtál, hogy ha becsukjuk a szemünket, oda képzeljük magunkat. Nagyon sok ilyet!
    Mindenkinek kívánok nagyon szép napot! Pistácsi
    A vietnamiaknak meg jó étvágyat is, hisz ott dél van. Legalább is az volt, amikor elkezdtem az írást.
    Millió puszi. Papi

    VálaszTörlés
  2. Az első reakció ébredés és olvasás után:
    Most átölelem a világot. Olyan boldog vagyok.Így ébredni olyan, mint a természet tavasszal, amely vidáman kelti ki az elvetett magvakat és növeszti erős növénnyé.
    Briiigiii!
    Fel a fejjel, a szép csak ezután jön. Hidd el a következő negyven év csodálatos lesz. Bíz magadban megnyered a pert. De ne erről szóljon az életed. Sok erőt hozzá. Boldog Szülinapot!
    Az én életem kurva jó volt. Azt hittem ennél jobb nem lesz. De lett. Megismertem álmaim Nőjét. Akit még mindig szerelemmel szeretek. Erre mindig azt mondja a volt mennyasszonyom, hogy hülye vagyok. Ezt még fokozta, hogy született két csodálatos gyermekem. Van egy frankó vejünk, akit nagyon szeretünk. Készakarva hagytam utolsónak, de nem utoljára azt a GYERMEKET, AKIT BETEGESEN IMÁDOK, IMÁDUNK. Nekünk Ő a Nap és körülötte forgunk, mint a bolygók. Ugye nem nehéz kitalálni, hogy kiről van szó. A neve: NESET LUCA. A mi unokánk.
    Na ezért szabad és kell élni. Drága Brigi, meríts ebből erőt. Boldog Szülinapot.
    Erzsi Drága!
    Bocs, hogy nem veled kezdtem. Pedig amit leírtál, zene volt füleimnek.
    Nagyon jól látod a helyzetet, és igy gondolom. Erre példák azok a bejegyzések, amit az ember csak azokkal oszt meg, akik a másik ember szívében lakoznak.
    Most is elnézést kérek a tegező nyelvezetért, de az Angélának leírtak alapján felajánlom a nem csndőrpertut mindazoknak, akik élni kívánnak vele. Aki sértésnek veszi, hogy tegezem, bátran szóljon.
    Nekem a Pistácsi megszólítás nagyon bejön. Ennek külön története van.
    Társaságunkban levő pici gyerekek nem tudták kimondani, hogy Pista bácsi. Igy a két szót összemosták, leegyszerűsítették, és így lettem Pistácsi. Aminek kifejezetten örülök. Ez történt kb. húsz éve.
    Andikám piszkosul megtudod kedveltetni az emberrel Távol-Keletet.
    Nagyon sok ilyet!
    Millió puszi. Papa

    VálaszTörlés
  3. Most leirom a nem lényegeseket. Pontosan öt óra ötven perckor fogtam hozzá a bejegyzés megírásához. A gép megint csak errort jelzett. Az én silány angol tudásommal kitotoztam, hogy mi lehet az error oka. Rájöttem. Túl hosszú lére engedtem és a gép nem továbbitotta.
    Igy most ami az elözőből kimaradt, pótolom.
    Hinnye, most látom, hogy a befogadott mindent. Leközölte az eredeti szöveget és a meghúzottat is. Igy nincs miről beszélnem.
    Akkor csak nem tudok angolul. Nem a szöveg volt hosszú, hanem türelmet kért a hosszú eljáráshoz
    Bocsi, hogy kétszer untatok mindenkit.
    Papa.

    VálaszTörlés
  4. Kedves "PAPI" !
    Nagyon köszönöm a jó kívánságokat, és a lelki erősítő szavakat! Könnybe lábadt szemmel olvastam őket. Tényleg jó ez a blog, mindenki lelki " szemetese" ! Bocsi Adrikám hogy erre használom! Hidd el,nem akarlak ezzel megbántani! Nagyon jól esett,hogy tudtunk beszélni!
    Megbeszéltem mindent az ügyvéddel, jövő héten indítjuk a pert. Kiderítettem hogy az a biztosítás, amivel 16 éve hülyített a paraszt, már 2001 óta nincs fizetve, és 2008-ban megszüntette a biztosító! És azóta folyton azt mondta, hogy minden rendben vele! Még tavaly is rákérdeztem , sőt! az ügyvéd is kérdezte tőle egy hónapja! Neki is azt mondta, hogy van! Teljesen beteges hazudozó az a nő!
    Ádám is lelkesen mesélte,hogy sikerült beszélniük a Lucival. Sérelmezte,hogy ő csak egy percre fért oda.Mondtam ,hogy majd itthon pótoljuk. Holnapra csináltam neki lasagne-t meg madártejet. Most nem torta lesz. Nem tudom még,hogy a madártejbe hogy tegyem bele a gyertyákat?! Majd megoldjuk.!
    Puszi mindenkinek: Brigi

    VálaszTörlés
  5. Köszöntök mindenkit, egy új hét hajnalán. Sötét van, nem csak a fejemben. A valóság még nem látszik. De majd csak meg virrad és akkor észre fogjuk veni, hogy két napja szünetel a blog minden oldalról. E rövid bejegyzésem is csak arról szól, hogy felszínen tartsam az írót és az olvasót. Nem kikényszeríteni akarok, de az ember ha rászokik a blog olvasására, mint az ópium fogysztására, hiányzik.
    Na vége legyen a szrájknak! Ne vegyétek el kendvenc időtőltésemet.
    Millió puszi.
    Papa

    VálaszTörlés
  6. Jó reggelt "Pistácsi" !:)

    Figyelünk mi is:)Várunk:) a Kislányomnak szoktam mesélni Lucáról.(Mi is külföld felé kacsingatunk....)
    Tegnap egy kínai boltban megkérdezte, hogy a néni most akkor vietnámi?És ismeri a Lucáékat.......???!!Vicces volt.A "néni"(kb 20 éves) elmagyarázta, h neeeeeeeeeeem, Ő kínai és nem, sajnos nem ismeri a Lucát, de üdvözli:))))))))

    Na, szép-naposabb napot!

    Üdv

    Angéla

    VálaszTörlés
  7. Üdvölöm a Föld összes lakóját. Legyen sárga, fekete, fehér, vagy keki. A lényeg a béke és barátság.
    Kedves Angéla! Ismeretlenül is ismerlek, bár csak sejtéseim vannak, hogy az vagy akire gondolok. Ha gyulai vagy, akkor talált. Ha nem, hát akkor, így jártam. Jó egészséget Neked és a Kislányodnak. Azért az valahol szőrnyű, hogy külföld felé kacsintgat a társadalom egy része. Gondolom egzisztenciális okok vezetnek ilyen gondolatok megformálására és nem kaladvágy. Ez a szőrnyű!
    Üdvözlettel: Pistácsi

    VálaszTörlés
  8. Helyesbítés: Üdvölöm = Üdvözlöm

    VálaszTörlés
  9. Pistácsi :)
    Nem talált:)Budapesten várjuk a napsütést:))Csak véletlenül találtam "ide" és a kedves lányod írása itt marasztalt:)))

    Az a baj, hogy a cégnél, ugyanabban a pozícióban lévő "külföldi kolléga" pont 2x annyit keres....és nincs akkora nyomás......EZ BIZONY szomorú...vagy szörnyű?Mind a kettő. Ha lehetőség adódik(keressük), nem tétovázunk.

    Üdv Angéla

    VálaszTörlés
  10. Sok sikert hozzá! De ha ne jönne össze, olvasd el a legutóbbi bejegyzésemet, amit Oscar Wilde-től loptam.
    Üdvölettel:
    Pistácsi

    VálaszTörlés