2010. szeptember 16., csütörtök

Apróságok

Lassan beáll az élet egy normális kerékvégésba, ami csak azért kínos, mert így nehezebb összehozni a napi írnivalót. Sajnos amíg melózok, nem tudok annyi impulzust biztosítani magamnak, amiről írni lehetne, de hát ez van. A melót viszont nagyon élvezem, édes a könyv, amit fordítok, remélem a gyerekek (kamaszok) is szeretni fogják.
Újabb adalék a vietnámi lélekről:
Mi vagyunk itt ugye a gazdagok, a külföldiek, a pénzesek. Mégis meg vannak győződve arról, hogy napi szinten óhajtjuk kirabolni becses országukat.
Példa: tegnap reggel korán, nyitáskor érkeztem a szupermarketbe. Beléptem, kezemben pénztárcával, pólóban, zseb nélküli gatyában. A biztonsági őr meglátott, makogott valamit ordítva, mire minden egyes standnál megjelent egy eladó. Nem tudtam úgy menni a sorok között, hogy figyelő szemek ne vigyázták volna léptemet. Mit gondoltak, a csöcsöm alá fogok dugdosni egy homárt? Nagyon viszketett a nyelvem, szerettem volna odamenni, és elmagyarázni, hogy nem vagyok rászorulva a lopásra, és annyit költök itt egy héten, mint az ő havi fizetésük, de aztán úgy döntöttem, hogy az már túl burzsoá lenne. Vettem egy doboz tejet, a hónom alá csaptam, és kisétáltam, jó nagyot köszönve. Enjoy your day!
Zita, a barna színem szuper, csak az a baj vele, hogy kizárólag térdtől és könyöktől lefelé, valamint nyaktól felfelé van. Dekoltázsnál ráadásul ferdén, mert elcsúszott a pólóm, miközben leégtem Vung Tauban. Napoznom kellene, hogy a többi részem is utolérje, mert Kenan szerint olyan mintás vagyok, mint egy török szőnyeg.
Lucuska tegnap közölte: ő három évig szeretne itt lenni. Ez most jó hír?
Látom, megkezdődött a tanítás a Tomoriban, eltűntek a blogról az anyukák. Pedig jelentem, tegnap felmentem a Tomori honlapjára, és honvágyam lett.

10 megjegyzés:

  1. Na, én azért szoktam írni, Mádám, nem mondhatod...
    Luca honnan találta ki pont ezt a 3 évet? Hogy jó hír-e, azt te tudod eldönteni. Ha el tudod, persze. Gondolom, leginkább Kenantól függ, illetve a munkájától. Emlékszem, hogy mondtad, hogy 2 évnél többet ott lenni "veszélyes", mert elfelejik őt itthon. Vagyis itt nyugatabbra.
    Marci mindig emlegeti ám a lányt, a hétvégi skype azért maradt el, mert szombaton voltunk a Vígszínházban Vígnapon, jól megáztunk esernyő ellenére is, de azért érdekes volt. A vasárnapnak meg az a rövid része, ami nektek is alkalmas idő lett volna a beszélgetésre, elfogyott, mert a gyereket elvitték moziba. Korán meg nem keltünk, ugyi.
    Minden nap olvasom a bejegyzéseket, de nem is akarok igazából mindig írni én is, nehogy túlnyüzsgősnek tűnjek.
    Ez a mostani könyv, amit fordítasz, ez az, amit októberig kell megcsinálni? Valami ilyesmi rémlik, meg az, hogy ez után már nem kérsz többet. Meg volt az, amivel már készen vagy és kissé nyálas volt vagy nem tetszett. Vagy ilyesmi. Képben vagyok?
    Dorinát így ismeretlenül is irigylem kissé a nagy utazása miatt. Komolyan mondom, hogy én is szívesen elmennék oda körül nézni. Nyilván a gyerekem is, jól elmajomkodnának Lucával.
    Tartok tőle azonban, hogy ez egyelőre csak álom marad....
    Pusssz mindenkinek:
    Erzsi

    VálaszTörlés
  2. Én is voltam a Tomori honlapján, meg megnéztem Ibolya néniék blogját is.
    Pusztán csak kíváncsiságból mentem fel rá. Meg én is nosztalgiáztam egy kicsit, hisz voltam egy párszor Lucuskámért. Ez a folyamat tegnap volt.
    Vissza jönnek azok a szülők, ahogy véget érnek a tanév eleji izgalmak. Csak Te ne felejtsd el Őket. Akiket megismertem ott, legyen az pedagógus, vagy szülő nagyon aranyosak és nagyon jó hatást tettek rám. Zsuzsa néni, Ibolya néni kifejezetten jó fejek. Ilyenkor gondolom azt /nem megbántva az én egykori tanáraimat/, hogy miért nem most vagyok gyerek és tanuló a Tomoriban. Az igaz, hogy így vissza emlékezve szerettem volt általános iskolámat, a gyulai 2. sz. Általános Iskolát. Vagy az idő mindent megszépít?
    Lehet, hogy Lucusnak is köszönhetem, hogy sok mindent másként látok. Vagy a kor teszi? Nem hiszem. Sokan azt mondják, hogy az ember egy bizonyos kor után nem változik. Pedig nem így van. Nem mindenki amortizálódik le, csak aki hagyja. Az ember örök és változó. Pozitiv gondolkodás kell, hogy jellemezzen mindenkit.
    Hiiinnnye, de eltértem a tárgytól. Mindig azt hiszem, hogy a saját blogomat irom. Pedig nekem nincs, igy itt élem ki perverz hajlamomat.
    Ne csüggedj Andikám, visszatérnek a hiányoltak. Dorina megjelenése Saigonban, meg üde színfoltot fog jelenteni Nektek és a vietteknek.
    Majd szólok Dorinának, hogy vigyen egy palack honi szmogos levegőt.
    Vagy nem szólok, mert így is szegény túl lesz terhelve. Azt ugye meg nem javasolhatom neki, hogy tartsa vissza a levegővételt mig ki nem ér.
    Habár így nem vámköteles.
    Vigyázzatok magatokra. Millió puszi.
    Papa

    VálaszTörlés
  3. Vihar veszély! Komolyan. Vihar volt Vietnamban és emiatt elment Madam Adriék internete. Tehát a hallgatás oka ez. Remélem ez a bejegyzés eljut azokhoz az illetékesekhez, akiket érdekelt blogbejegyzés. Jelenleg is folyamatban van a hiba kijavítása. Türelem. Elhiszik nálam senki nem várja jobban a kapcsolat újboli felvételét.
    Üdvözlök mindenkit.
    Papa.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Papa, milyen aranyos, ahogy így Madam Adrinak hívja a lányát:-))))

    VálaszTörlés
  5. Ez egy rendkivüli helyzet volt. Amúgy drága kislányom, vagy Andikám, ha mérges vagyok rá, akkor Andinak szólitom.
    Drága Erzsi, Marci gondol-e még Lucára?
    Noszogtassa a szülőket a netezésre. Tetszik látni, hogy még engem is érdekel a Tomori sorsa.
    További szép napot és jó hétvégét kívánok Önöknek. Bizva, hogy egyszer csak elkészül az a fránya net.
    Papi, alias István

    VálaszTörlés
  6. szia kedves Madám
    Igen, teljesen igazad van !
    Eltűntem.. Tudod most a Tomika is elkezdte az iskolát !! Nagyon örülök, mert szereti, nagy problémák MÉG nincsenek, remélem nem is lesznek vele... Jó fejű gyerek, de az Ildikó néni szerint roller van a lábába építve. Jó mi ? Nagyon nagy bűntudatom van, hogy nem írok neked , de hidd el, gondolunk rátok ! Nem egyszerű, de jól mennek a dolgok a gyerekekkel . Hidd el, NAGYON HIÁNYOZTOK A TOMORIBÓL !!!! Képzeld, szülőin voltam Tominál is és ÉN vezettem a jegyzőkönyvet és röhögtem magamban, vajon mit szólnál hozzá, hogy már én is ide jutottam, hogy fontoskodom az írással.. Dehát, a többi szülő csak ült nagy néma csendben ... és meg kellett mentenem a helyzetet.
    Szóval kicsit csendes a Tomori nélkületek.. Bogi szervezi magában a szülinapját és kérdeztem kiket hív meg.. A felsorolásban ott volt LUCA, majd azt mondta "jaj de kár, Luca már messze van... "
    Remélem a lelked rendben van, bár az írásokból úgy érzem tul.képpen nagy gond nincs..
    Szóval néha jövök , ígérem
    Minden jót nektek
    puszi puszi
    Nagyék

    VálaszTörlés
  7. Kedves Papi!
    Yes, szoktam beszélni Lucával, de mostanában, mert elkezdődött a suli, nagyon nehéz, mert ugye 5 óra a különbség, mert amikor haza jövök a suliból, akkor már nem érdemes még megnézni se, mert náluk 22:00-van. :-)))
    Marci

    Kedves Papi!

    Sajnos nem tudom őket noszogatni, mert nem nagyon találkozunk, ugyanis Marci egyedül jár-kél már a suliba 3.-tól. Na, de majd én képviselek. Viszonylag könnyű dolgom van, mert azért én gépközelben vagyok nap, mint nap és igencsak azzal kezdek, hogy megnézem a blogot.
    A Tomorira amúgy is megorroltam egy kicsit, de ebbe most nem mennék bele.....
    Hááát, igen... most látni csak igazán, hogy milyen jó is ez az internet, kicsit elviselhetőbb vele az, hogy olyan messzire mentek. Mondom ezt én, aki nem is vagyok családtag; milyen rossz lehet akkor ez Gyulán.
    Viszont kívánjuk a jó hétvégét, bár az idő nem tűnik kegyesnek, pedig szombatra jó időt mondtak, vasárnapra meg esőt megint. Ehhez képest most is lóg a lába. Megint azzal kell ügyeskednem, hogy megszárítsam a két adag mosást valahogy.
    Lehet, hogy egyszerűbb lett volna most csak úgy kivasalni őket:-)))))))))
    Erzsi

    VálaszTörlés
  8. Kedves Erzsi Imádok vasalni, szeretem nézni ahogy siklik a vasaló a rongyon. Látom azt a változást, hogy a rongyból mi lesz. Két kezes vagyok, mint mindenden. Nem kétbalkezes.
    Igen Marcikám, egy kislegény 22 órakor már alszik, hogy utánna tudjon nagylegény lenni az irásban,az olvasásban, a testnevelésben. A pihent agy sokmindenre képes. A legfontosabb az, hogy tud gondolkozni.
    Ja, csak úgy mellékesen, megjavult Andiék internete. Nem kéne rájuk is szánni egy kis időt.
    Viszont van egy óriási hírem. A második fordulóban is győztünk, már ami a kézilabdát illeti. 27 - 16 ra vittünk. Nem is olyan rossz ez az NBI/B-ben.
    Kivánok mindenkinek nagyon jó egészséget, gondtalan életet. Marcinak nagyon jó tanulást és sikeres életutat.
    Önöknek is Papi.

    A többit már a kislányomhoz fogom címezni, de szabadon és olvashatóan. Maradok a blogon.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Papi!

    Köszönjük szépen a kíváságokat, viszont kívánjuk mi is. Sok erőt, egészséget a fennmaradó időre 2011. június 14-ig. :-)

    Erzsi (Matrica épp okosodik, de szombaton már beszéltek is a kislánnyal; volt jógabemutató is)

    VálaszTörlés
  10. És mi a felháborítóbb? Ez, vagy az, amikor itthon bemégy egy boltba, rád se bagóznak, ha kérdezel valamit, megsértődnek, hogy merészeled megzavarni őket a körömreszelgetésben vagy a telefonálgatásban, majd közlik, hogy nem tudnak segíteni, ha mégis vennél valamit, a pénztárban átverni próbálnak. :-)

    VálaszTörlés