2010. szeptember 21., kedd

Hétköznap

Bocsi, bocsi, kicsit el voltam havazva, meg igazából olyan sok jó nem is történt, amiről írhattam volna. Sajnos a saigoni magyar csapat egyik tagját vasárnap elvesztettük, ez még akkor is megüli az ember lelkét, ha személyesen nem ismeri (Kenannal járt bulizni, amíg én nem voltam itt). Kevesen vagyunk, mindenki számít.
Mi is van? Ja, az iskola... Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy itt a tanárok min. négyszer annyi pénzt visznek haza, mint otthon, ugyanazokkal az árakkal. És a tandíj is tetemes, tehát a szülők joggal várhatják el, hogy minőségi szolgáltatást kapjanak, és általában oda is csapnak az asztalra, ha valami nem megy jól. Villámgyorsan elküldik azt a tanerőt, amelyik nem állja a sarat.
A tesiórákért csak azért vagyok felháborodva (otthon), mert ha én azzal a harminc éves módszerrel tanítanám az angolt, amelyikkel még engem tanítottak, hát, nem tudom, meddig maradhatnék a pályán. 5 iskolakör? Minek? Mert tantónéni nem elég kreatív ahhoz, hogy valami normális, fejlesztő játékot kitaláljon? Mindegy, hála istennek ezen már nem kell idegesítenem magam. Viszont az is biztos, hogy a tanító nénik nemzetközi viszonylatban is megállnák a helyüket.
Ami a gonosz csajszikat illeti... Erika, persze, hogy mindenhol vannak. Az a szerencse, hogy Luca otthon legalább azt megtanulta, hogyan kell kikerülni őket. Őt egyelőre sajnos/szerencsére semmibe veszik, mert nem tud angolul, de azt már közölte, hogy nem hajlandó beállni mögéjük a sorba, talpnyalónak se. Ő nem fogja festeni a körmét, meg a haját, nem fog csillogós cipőt felvenni csak azért, hogy a menők közé tartozhasson. A fiúk sem érdeklik, ami szerintem kilenc évesen normális.
Ugyanakkor az is ott van, hogy néhány lány már nagyon nagylány, dolgoznak a hormonok. Nagyon ott kell lenni a szülőknek, hogy ne szaladjon el velük a ló, és hogy kiismerjék magukat a saját fejükben. Sajnos itt az a divat, hogy a gyerekeket bébiszitterek nevelik, aztán az vagy bejön, vagy nem. A szitterek általában nem mernek fegyelmezni, mert mit szól majd asszonyom, és az a dolguk, hogy a gyerekeket maximálisan kiszolgálják. Láttam néhányszor, hogy a gyerekek úgy beszélnek velük, mint a kutyákkal.
Szegény Jo is megszívta, illetve nem ő, hanem Maddison. Szülinapja volt és ottalvós bulit rendezett. Öt osztálytársa jött el, lefikázták Maddie szobáját, ágyát, berendezését (gyönyörű a szobája., olyan igaza álom lányszoba), még a hajkeféit is, úgy ugráltatták Jo-t, mintha a szolgálójuk lenne, disznóolat csináltak a házból (mert otthon a cseléd feltakarít mögöttük), semmit nem ettek, ami volt, rendeltettek más kaját, és a végén meg sem köszönték a vendéglátást. Szupergazdag gyerekek elfoglalt szülőkkel. Az egyik például Paris Hiltonnal ebédelt Párizsban, mert a szülei a tulajdonosai minden luxusmárkának az országban. Privát jettel szaladgálnak. Hol lehet egy ilyen gyereknek még örömet okozni egy ottalvós bulival?
Lucust is kérdezgetem, hogy kit szeretne meghívni a bulijára, de Yardenen és Maddisonon kívül nem nagyon akar senkit. Ti mit mondtok? Csináljak neki bulit, és hívjam meg az osztályt, hogy hátha így jobban befogadják a kisasszonyt, vagy szarjak rá, és csináljunk csak mi valami szülinapi programot? Ha nem csinálok, és megtudják, hogy szülinapja volt, esetleg többször őt sem hívják meg. Nem mintha akarna menni... Na? Ez most a nagy dilemma. Segítsetek.

20 megjegyzés:

  1. Halihó,

    szerintem természetes, hogy vannak olyan napok, sőt időszakok, amikor nem tudsz miről írni, ezzel nem kell foglalkozni. Végül is a blogolók is élik hétköznapi életüket, van aki sokáig nem jelentkezik, aztán meg hirtelen minden nap ír!? Saját tapasztalat... :)
    A bulit illetően, én azt gondolom, hogy illendő meghívnia az osztálytársait, lehet, hogy nem fog mindenki eljönni, de a gesztust mindenképp értékelni fogják! Így nem fordulhat elő, hogy esetleg tart egy szűkebb körnek partyt, azt egyesek megtudják, és még jobban kiközösítik. Ez nem hiányzik senkinek. Csak annyit kell Lucusnak megmondanod, hogy ne számítson arra, hogy ha meg is hívja az egész osztűályt, mindenki el fog jönni!?
    Amúgy minden ok, ma szép időnk lesz, állítólag egyes helyeken meghaladja a 20 fokot is a hőmérő higanyszála:))
    Ja, ha az rtlklub.hu/most oldalon kikeresitek a Fókusz tegnapi adását, Palya Beával láthattok egy interjút. Lucának ajánlom figyelmébe:)))

    Puszi,
    Dorinka

    VálaszTörlés
  2. Újra nekileselkedek. Már irtam egy olyan szívhez szólót, hogy a gép is elsírta magát. A megjegyzés küldésére klikkelve 503-as számon errort jelzett és nem továbbította a bejegyzést. Pedig olyan volt, hogy csak na.
    Megpróbálom újra felidézni.
    Na szóval helyzet van. A megoldást maga a helyzet adja. Ha nincs helyzet, ugye nem kell gondolkodni.
    Nézzük hát, mi lehet a jó. Ha mindenkit meghívsz, az kinek jó. Ha senkit nem hívsz meg, az kiknek nem jó. Ha szelektálva hívsz meg, az meg senkinek nem jó.
    Én Dorinával értek egyett. De azt el kell dönteni, hogy egy rongyrázó bulit csapsz, vagy egy puritán estélyt adsz. Téged ismerve a rongyrázás szóba sem jöhet. De az estély is távol áll Tőled. Most akkor megint ott tartunk, hogy akkor milyet. Próbáljatok a gyerekek életkorának megfelelő "baba zsúrt" rendezni. Nagyon ne készüljetek, majd a helyzet alakítja. Valószínű, hogy Dorina is ott lesz már és kettőtök kreativitása megoldja ezt a problémát.

    Millió puszi.
    Papa
    u.i. Körülbelül ez volt a lényege az elöző bejegyzésemnek is.

    VálaszTörlés
  3. Már másodszor hülyül meg a gép egy percen belül. Megint a megjegyzés küldésénél kiirja, hogy Service Unavailable, error 503.
    Csak hozzá akartam irni, ami az elöző bejegyzésemből kimaradt. Még pedig az, hogy azért adjatok Lucuska véleményére is. Tudom, hogy figyelembe veszitek, de azért hivatalból el kellett mondjam.
    Puszi.
    Papa

    VálaszTörlés
  4. Ez a Luca szülinapja ugye? Akkor én nem rizikóznék. Ha eljönnek a kisboszik, tönkretehetik az örömét és egy életre "emlékezetes" marad a dolog. Én kikerülném a helyzetet, a barátaival elvinném őket vmi olyan helyre, ahol édességeket ehetnek, de mégis más mint egy egyszerű cukrászda. Nem tudom mik vannak arrafele, de talán valami jó szálloda, ahol meg lehet beszélni a cukrásszal, h milyen tortát csináljon és forró csokit, meg tejszínhabot tömnék a gyerekekbe. Így nincs "buli", de mégis van, csak nem úgy ahogy kínos lenne. Én ezt csinálnám. csok, panka

    VálaszTörlés
  5. A barátai alatt Yardent és Maddisont értem, nem az osztályt. panka megint.

    VálaszTörlés
  6. Adri, így ismeretlenül, ha megengeded, elmondom a mi tapasztalatunkat:)

    Suliba, osztályba 3 tortát bevittünk, minden gyerek kapott belőle.Menő lett tőle a gyerek:))))))))) Azután a zsúrra azt hívtunk meg, akit a gyerek akart:)))))a többi meg nem érdekel:))))ne csak azért hívják meg a gyerekemet, mert MI IS MEGHÍVTUK........az régen rossz.

    SZép-vidám napot, Angéla

    VálaszTörlés
  7. ÉS ami kimaradt: az ilyen gazdag, szeretethiányos gyerekek sajnos állandóan így viselkednek, főleg, ha érzik, hogy az a másik gyerek szeretetet/figyelmet IS kap....sajnos.Én sajnálni szoktam őket...az egyik ilyen lányt elvittem (12 éves)egy táborba segítőnek magammal, ahol gyerekotthonban élő -hasonlókorú- gyerekek nyaraltak(alapítványi pénzből).....picit padlót fogott és azért PICIT átértékelt dolgokat..

    Angéla

    VálaszTörlés
  8. Hahó!
    Én azt gondolom,hogy ne azért csinálj szülinapi bulit,mert az illem így kívánja.Kérdezd meg Lucit, hogy Ő mit szeretne!? Családi vagy barátit is és ha barátit kit hívjatok meg! Úgyis tudja,hogy neki mi a jó, azt ,hogy a többiek mit gondolnak mikor érdekelt Téged????? A gyerek bulija, és az lényeg: olyan legyen amilyet ő szeretne!Én biztos nem foglalkoznék a sok elkényeztetett majommal!Szerintem Luca sem szeretné ha elrontanák az Ő nagy napját! De úgyis Ti tudjátok,hogy ott mi a szokás.Az enyémnek vasárnap lesz! Úristen!! 9 évesek lesznek! El sem hiszem! Én meg mindjárt 40! Jesszusom! Bele sem akarok gondolni!
    Na puszi nektek: Brigi

    VálaszTörlés
  9. Kedves Angéla!

    Eddig a te verziód a nyertes.

    Brigi, Panka, Papi: a szülinapos nem óhajt együtt bulizni az osztálytársaival. Mikor megkérdeztem, hogy kit hívjunk meg, egy, max. két nevet említett, hozzátéve, ha nagyon muszáj. Mivel nem beszél angolul, egy-két kivétellel a gyerekek keresztülnéznek rajta. Még szerencse, hogy ott van neki Yarden és Maddie, meg csapódik még hozzájuk egy-két kislány, azokkal jól el van.

    Megkérdezem még azt az anyukát, akinek a kislánya hasonló helyzetben volt, hogy ő mit csinált, de nálam nagyon körvonalazódik a dolog.

    Közben eszembe jutott, hogy a szülinapos bowlingozni szeretne. Úgy hogy bowlingozni megyünk. :)

    VálaszTörlés
  10. szerintem hívj el mindenkit, és a geci kis picsáknak adj ciánt

    VálaszTörlés
  11. Gergő, igazán konstruktív hozzászólás. Ez eddig nem jutott ezsembe, de most, hogy mondod...

    VálaszTörlés
  12. Gergő! Isten bizony, nálam Te vagy a nyerő. Ez jól esett igy ebéd utáni nasinak. Még most is röhögök, ahogy igy hirtelen elolvastam. Hála az égnek nem egy megterhelő kaja volt. Megyszósz.
    Angéla kedves, Neked meg pláne igazad van. Csak nem sok egy kicsit az a három torta? Na igy szép az élet, ha tudjuk gondolatainkat revidiálni.
    Ugye jól éreztem, hogy csak Lucuska fog dönteni. Marad a bowling. De hát a bowling egyedül unalmas, mégis csak egy verseny. Tehát akkor kiket hívsz meg ellenfélnek a bowlingra?
    Csak vigyázzatok, mert kegyetlen játék. Én már próbáltam, másnap reggel nem birtam felkelni, olyan izomlázam volt a combom belső oldalán.
    Ez egy ördögi kör. Marad a torta, a bowling, meg a cián. Az utóbbi a vicc kategória.
    Továbbra is csak szép vagyok, de nem okos.
    Millió puszi
    Papa

    VálaszTörlés
  13. Kedves Papi....:))))ha szólíthatom így!!!:)

    Nem, nem sok a 3 torta. (10 szeletesek)26 gyerek + 2 tanár ippppppeghogy elég volt szvsz.:))))

    Adri, a leányzóra figyelj.:) bowling azzal, akit ő is kedvel, a többieknek meg nyomjátok le a tortát....a torkán:)))) amikor sulis voltam, akkor itt én voltam a hülye, macskazabáló olasz, olaszban meg a komcsi magyar........:)))én is szűrtem a NORMÁLIS barátokat....:)))

    napos oldal, tudod:))))

    üdv Angéla

    VálaszTörlés
  14. Angéla Kedves!


    Persze hogy szólithat így. De ha akarja, akkor Istvánnak is /na ez túl komoly/, legyen akkor Pistácsi. A Pista és a bácsi szavak kombinációjából.
    A halk iróniát ki kellett volna olvasni a sorok között. Nekem már csak ilyen a nyelvezetem. Andi lányomtól örökőltem.
    Ja, és elnézést a tegezésért. De nem tudok magázódni. Most megpróbálom megrázni magam és előveszem kultúr énemet.
    Tisztelt blogolók. Innentől bárki hívhat bárhogy. Nem kell engedélyt kérni. Fogadóképes vagyok mindenre.
    Továbbra is azt mondom, sok az a három torta, hova fog férni a rántott csirke, sült krumplival, desszerttel. Nem beszélve az italokról.
    Na Andikám, maradjatok a bowlingnál. Lucuska elbírja a golyót? Nem ejti a lábára? De lehet, hogy csak babázni akar a Götzel.
    Dorinával még nem egyeztettem, hogy mikor viszem Budapestre a cuccot. A válsztásokig nem akarom zavarni. De az utolsó pillanatra sem hagyom, hogy legyen ideje csomagolni.
    A fiúkkal a járdát átrakattam, mert az eső megmutatta, hogy merre folyik. Gondoskodtam róla, hogy jó kedvvel dolgozzanak. Igy már ki néz valahogy. A szomszéd fiúk is normálisak. ahogy öregszenek, úgy komolyodnak.
    Millió puszi Nektek. Vigyázzatok Lucuskára.
    Papa

    VálaszTörlés
  15. :))Pistácsi, ez jó:)Nyugodtan tegezzen:)értettem az iróniát:)))))
    Angéla

    VálaszTörlés
  16. Halihó!
    Ez a ciános dolog engem is megröhögtetett!!!! Nálunk az oviban vannak ilyen kis utálatos pinák! Szerencsére nem az én csoportomban,de az udvaron nem tudom kikerülni őket.Hááát... mit ne mondjak! Óvónő létemre néha nekem is szégyenletes dolgok jutnak eszembe velük kapcsolatban! És ezek még csak 4-5 évesek! Képzelheted milyenek lesznek az iskolában!! Ma például azért vágott ki egy hisztit az egyik ilyen kis szaros,mert nem engedte meg neki a kolléganőm,hogy bevigye a "smink készletét" a csop.szobába! Szerinted???? Én javasoltam,hogy a seggelyukát is fessük ki!!!! Bocs bocs!! Tényleg nem szoktam agresszív lenni,de néha elönti a szar az agyamat!De hát a szüleik sem egy agytröszt brigád!! Van rúdtáncos anya, műanya, csöcskitevősanya, és sorolhatnám....!! Szegény gyerek hozott anyagból "építkezik"!! Sajnálom ezt a rengeteg szeretethiányos, lelki szegény, elhagyatott gyereket! Látnád némelyik hány ronggyal és cumival próbálja az anyját pótolni!! A szívem szakad értük, de ezek nem fognak fel semmi ilyen jelet. De a mieink nem ilyenek ,Hál' Istennek!!! Tudják mit akarnak és ki is nyilvánítják az akaratukat.Sőt! megértő fülekre és lelkekre találnak! Remélem jó lesz a bowling-party!
    Nagyon helyesek a képek!Annyira édes ez a lány!Csupa élet ,vidámság és sugárzik róla a boldogság még így az éteren keresztül is!
    Nekem egyre bonyolodik a helyzetem! Ma felkértem az ügyvédet a per elindítására, mivel nem kaptam táppénzt a fiz.nélküli szabi miatt! Úgy őrjöngtem,hogy majdnem agyvérzést kaptam! Ki fogom csinálni ezt a patkányt! Kéne egy jó újságíró aki cikket csinálna az ügyről. Nem tudsz valakit????
    Na mára ennyi, puszi: Brigi

    VálaszTörlés
  17. Angéla drága, megoldódott a torta probléma, itt nagy divat a cupcake, majd viszek azt. De az ötletért örök hála.

    Papi, mire eljönne a buli, úgyis meggolndolja magát, ráadásul a lábraejtős felvetéssel elgondolkodtattál. Ha a mászókának gipsz lett a vége, bele se merek gondolni, mi lenne, ha golyóval bonyolítanánk a helyzetet.
    Melleséleg ha az Aldiban jártok, és láttok 140-es bugyikat, vegyetek léci. Fura módon, bár a legtöbb cucc Made In Vietnam, ki kell fogni a jó minőséget.
    Most például fekete cipőt hajtok a gyereknek, mert felvették a kórusba (volt is nagy boldogság), és kell fekete cipő, fekete szoknya. Ja, ha van még a Tesco-ban a sulikezdéses gyerekruhából 140-es fekete szoknya, az is jöhet. Itt Saigonban Lucának a felnőttosztályon kell már vásárolni, de azt a csiricsáré választékot...

    Brigi, el kell szomorítsalak, annyira hétköznapi az ügyed sajnos, hogy újságnak nem téma. Viszont különböző internete fórumokon remekül tönkre lehet tenni az ovi hírnevét. Attilát meg a haverjait beküldted már tárgyalni?

    VálaszTörlés
  18. Már szabadkezet adtam naki az ügyben!! Illetve szabad lábat is! Javasolj egy-két ilyen fórumot, mert én nem tudok! Mindenhol tönkre akarom vágni!Rohadjon ki a bele!
    Puszi: Brigi

    VálaszTörlés
  19. Minden úgy lesz, ahogy kérted. Még a Kikben is megnézzük. Ott is jó cuccok vannak. Cipőt próba nélkül nem vesszünk,nem is kérted. De azért leirhatod, hogy hányas méret kell és milyen fazonú. Na meg itt Lucus igénye is sokat dob a latba.
    Kedves Angéla, köszönöm a bizalmát, de a csendőr pertunak sem vagyok a híve. Úgye milyen faksznis vagyok? Maradjunk jó bevált tegeződésnél. Tekintsünk el attól, hogy kinek illik felajánlani. Én az idősebb jogán, vagy Te a Nő jogán. Igy biztos nem keveredek el,hogy kit tegezek.
    Üdvözletem minden ismerősömnek. Pistácsi
    Millió puszi a családomnak.
    Papa

    VálaszTörlés
  20. Hívd meg Paris Hiltont. :-)

    VálaszTörlés