2010. szeptember 19., vasárnap

Vihar


http://panograph.hu/vietnam/phumyanstorm/index.html
Ezen az oldalon tekinthető meg a vihar, amelyik szétégette a kábeleinket. Voltak utcák, ahol egész áramelosztók robbantak fel, és több környék áram nélkül maradt. Mi méág szerencsések voltunk, hogy csak a kommunikációtól voltunk megfosztva, mert van generátor a házban.
Mi is volt csütörtök óta?
Pénteken Elementary Fun Day volt az iskolában, ami egy sportnap az alsósoknak, nyilván a tesitanárok szervezik. Luca halálra parázta magát tőle, hála az otthoni tornatanárnak. Szinte sokként érte az élmény, hogy ő is meg tudja csinálni a feladatokat, és ha hibázik, akkor nem arra vannak szocializálódva a gyerekek, hogy szidják, hanem arra, hogy biztassák. Lőtt is a gyerek három kapuralövésből két gólt, olyan boldog volt, mintha megmászta volna a Kilimandzsárót. Eddig is emlegette, hogy a tesi az egyik kedvence, meg hogy Mr. Watt egy angyal, de azt hittem, túloz. Most, hogy láttam a sportnapot, és azt, hogy a legkétballábasabb gyereket is áttapsolnak minden akadályon, hajlamos vagyok elhinni.
Az apró sikerektől a gyerek szárnyakat kapott, a kosárcsapatban a jobb csapatba tették be, mert kiválóan tud labdát szerezni. Kosárra dobni egyelőre nem, de pontos passzokat ad. Szóval kedves Ági néni, elolvastam a jellemzését az év végi bizonyítványban. Lennének kérdéseim...
Tegnap angol után szülinapra ment, nem érezte jól magát. Annyira nem tud angolul, hogy megállapíthassa, mitől nem érezte jól magát, de mivel a szülinapos sem érezte jól magát, mert volt ott két undok lány, akik állítólag tönkrették a bulit. Egyetemes a jelenség ebben a korban, amint látom.
Ebéd után már szaladt is zongoraórára, na, azt nagyon élvezte. Teljesen kikattant, mikor véget ért az óra, szeretett volna többet is. István egy kicsit más módszerrrel tanít, mint Andi nénink, Luca észre is vette, ami sztem nagy szó. Teljesen fel volt dobva. Zongora után még csobbant egyet az apjával, azt hittem, nyolckor kinyúlik, de nem, kilencig pörgött. Mi aludtunk be mellette.
Ma ebédelni megyünk a Zanzibárba Lióráékkal. A zsidóknak tegnap volt Yom Kippur, az egynapos böjt. Lióra férje tartja, Lióra két kávé között tartja, a nő egyszerűen nem működik nélküle. Édesek voltak, tegnap felhívtak, és mikor megkérdeztem tőlük, mit csináltak egész nap, mondták, hogy semmit, szenvedtek, mert Yom Kippur erre való. A lelket is tisztíccsa. Ma majd duplán esznek.
Kenan sokat dolgozik, de lassan elér egy-egy szakmai sikert, ami itt nagy szó. Én nem dolgozom sokat, pont eleget, és most már a fogyókúrára kell koncentrálni, mert még a végén lesz belőlem bögyös Barbie baba, csak bögyös Barbamama.

5 megjegyzés:

  1. Szia Drága Barátném!!
    Egész héten nem volt időm meg energiám a netet babrálni. Azt reméltem ma talán megint tudunk dumálni egy kicsit, de gondolom programoztok! Igen,elközdődött az iskola! Meg az idegbaj! Ági néni megint nem hazudtolja meg önön magát!Az első héten már lehúzott kincset a fiúknak,mert az ajtóban álltak(usziról beszélek!) és a táska nem volt a hátukon,hanem a földön kb egy méterre tőlük! Hát ....ez végzetes hiba volt! Ági néni szemében! A héten meg a Bogi ott hagyta a papucsát. és Ági néni szó nélkül vissza ment érte! Bocsi Erika!! Nem Téged és a kislánykádat akarom bántani, hanem a szóban forgó "pedagógus" magatartását és pedagógiai munkásságát vonom kétségbe! Semmi ejnye-bejnye és semmi kincs lehúzás!! Én ezt nem értem,de a gyerekek sem!
    Milyen érdekes,hogy Luci tudja szeretni a testnevelés órát!!! Erről beszélek lassan három éve.Ez a nő egy antipedagógus!
    Kedden voltam az ügyvédnél,felhívta a parasztot, megfenyegette, péntekig adott haladékot a pénz letételére, de persze nem vitte! Nagyon letőrtem,mert beleéltem magam a pénzbe! Úgyhogy indul a pereskedés! Megyünk a munkaügyi felügyeletre. APEH-be és mindenhova! Meg fog rohadni a köcsög!!!!!
    Itthon a helyzet változatlan! Majd egyster elmesélem,ha lesz rá lehetőség.Majd még ma próbállak skyp-on hátha előkerülsz!
    Puszi: Brigi

    VálaszTörlés
  2. Itt Panka. Még mindig szenvedünk a gépekkel, azért nem vagyok túl aktív. A tornaórákkal kapcsolatban csak annyit, h tapasztalataim szerint nem az ösztönzés dominál a magyar pedagógus társadalomban, hanem a frusztráció keltés és leb.ás. Sajna. Én híres voltam arról, h bementem és kivertem a balhét az iskolában. Sőt, volt h megmondtam, hogy vagy váltson szakmát, vagy pasizzon be, h lehiggadjon... Más. Kiderült, h a szarvasok eszik a rózsákat, nem a vaddisznók. Ráadásul annyi eső esett, h a kert tele van gombákkal. De ma végre süt a nap! Nagyon örülök, h jól vagytok és Luca is egyre jobban tud beszélni a barátaival. Csók nektek, panka.

    VálaszTörlés
  3. sziasztok
    Örülök neki , hogy ott nálatok egészen másént fogják fel a tornaórát, mint itt.Bár itt Boginak nincs gondja vele, de - mint tudod - nekem nem tetszett amit láttam tesi óra gyanánt. Bocs csak egy mondat Briginak, ha már megszólított a múltkor : egyet értek veled Ági néni ügyben ne aggódj, nem sértőődök meg ilyeneken. Ami igaz az igaz !
    Adri, örülök, hogy Luca jól érzi magát az isiben, de amint látod a kis csajok itt is és ott is hasonlóak. Vannak "nagymenő" beképzelt alakok, csakúgy mint a felnőtt világban.Jó, hogy megúsztátok a vihart, hát szerintem itt nálunk is egyre több lesz.
    Egyébként életem legfélelmetesebb viharát egyébként kb 2 éve Gyulán éltem át a strandon, amikor végigsöpört és elvitte a bazi nagy napernyőket a nyugágyakkal együtt...
    további sok sikert a loose weight-hez !! (bocs)
    tudok ám beszélni kicsi angol...
    Minden jót nektek , majd jövök
    puszi
    Erika

    VálaszTörlés
  4. Mindig meglepődöm, hogy bárki bárhová megy a világban, jobb oktatásra, jobb tanárokra lel, mint nálunk. :-) Na talán az olaszok kivételek... :-D

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Hol vagy? Elnyelt a vihar? Nem vagyunk hozzászokva hogy egy teljes napig némaságra van ítélve a blogod!!!
    Újabb sztori a torna óráról:
    5 iskola kört kellett futni( természetesen belül!!). Ági néni szerint Ádám 4-et futott. Ádám váltig állította hogy megvolt az 5. Már a levegőben lógott a fekete pont, mikor a Máté közölte, hogy Ádám 5-öt futott. És láss csodát!! Piros pontot kapott a gyerekem! Ez ám a kitűnő pedagógia!!! Ezt tényleg így kell eldönteni? A jutalmazás azon múlik hogy ki mit mond?! A gyerekem szava nem ér egy piros pontot, csak a Mátéé? Én ezt tényleg nem vagyok képes megérteni, pedig én is pedagógus vagyok! Remélem nem ő lesz a következő oszt.főnök!!!!!!!!!!!mert akkor befejezzük az itteni pályfutásunkat!
    Bízom benne hogy Ti jól vagytok és csak a neten esett csorba!!!
    Reggel majd próbálok skájpolni!!
    Puszi: Brigi

    VálaszTörlés