2011. január 6., csütörtök

Zsivaj

Nálunk még nem kezdődött el az iskola, ezen a héten szabadok a gyerekek. Mivel akik nem mentek haza a szünidőre már megérkeztek a nyaralásból (ki itt volt, ki ott), nincs hiány gyerekben, minden napra akad valami program. Ma nálunk vannak Lucus barátnői, egy indonéz-amerikai kislány, Isabelle, és egy indiai kiscsaj, Advika. Nagyon nemzetközi a társaság, de tök jól elvannak, ordítanak közösen, mint a sakál. (Hol egy pisztoly?) Érdekes ez a nemzetközi iskolai környezet, sokféle kultúra és családi háttér talákozik, de a gyerek mindenhol gyerek. Hamar találnak közös nevezőt.
Lucának is sikerült beilleszkednie, most, hogy magabiztosan kommunikál angolul (és mivel nagyon büszke magára, folyamatosan kommunikál, sokkal többet beszél, mint magyarul, már ha ezt azok, akik ismerik, elhiszik), a többiek teljesen egyenrangúként kezelik.
Én is szert tettem egy újabb barátnőre. Orhyza Isabelle anyukája, egy tetőtől-talpig teletetovált indonéz csaj. Már napok óta csodálkozunk egymásra, hiszen nem is jöhetnénk különbözőbb kultúrákból, mégis egy és ugyanazon dolgokat olvassuk, olvastuk, ugyanazon elvek mentén élünk és neveljük a kölkeinket. Befejezzük egymás mondatait, egy szemvillanásból értünk. Már augusztusban szemeztünk egymással, de csak tegnapelőtt lett alkalmunk igazán leülni. Hét egész óra hosszat pofáztunk. Szóval, jó dolgom van.
Holnap egész nap főznöm kell, mert felelőtlenül meghívtam Lióra férjét vacsorára (Lióráék csak szombat este jönnek), meg akkor Tamást is, mert ha már főzök, nehogy már ne. Szerintem arab/török kaja lesz a menü, meg köménymagleves, mert Luca azt akar enni. Ha meg elkúrom, majd rendelünk valamit. Barátok, megértik. :)

3 megjegyzés:

  1. Ahoj!

    Na hogy sikerült a vacsi Lióráékkal, meg Tamással? És mi volt a menü? Amúgy ha legközelebb találkozol Liórával, mond meg neki, hogy üdvözlöm. Azóta is sztorizok róla:-)
    Képzeld! Bazsi tegnap a diákolimpián ezüstérmes lett ping-pongban! Nagyon büszkék vagyunk rá!
    Egyébként semmi érdekes nem történik, végre egy kicsit kezd enyhülni a minuszos időjárás, a hétvégére állítólag 5-8 fok körül lesz a max. Nem is árt, szegény gázórák pörögnek veszettül:(
    7végi progi? Luca gondolom megy zongorára... jár még, ugye?

    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Dorina!
    Meséld el idesapádnak, hogy hogy kell hangot varázsolni a skype-re. Szerintem lenyomott véletlenül egy olyan billentyüt, amit nem kellett volna.
    Ő hall minket, mi nem halljuk őt. Szerintem ezért van keveset fent. Eddig csak jelbeszédet alkalmaztunk. Azaz csak Ő. Kipróbáltam, mindenki mással tudok beszélgetni, csak vele nem. Tudod a kamerába van beépítve a mikrofon. És mikor beállitottuk, akkor jó volt. Szeretnénk jókat csevegni vele. De majd megoldódik.
    Andikám drága, küldtem e-mailt. Ott mindent leírtam.

    Millió puszi mindenkinek!
    Papa

    VálaszTörlés
  3. Dorina, Liora nem volt, mert ő csak ma éjjel érkezik, a férjét etettem csak meg. Becsinált levest nyomtam, bulgurt, tabbouleh-t meg sült csirkét. Még a végén megérem, hogy hozzám járnak az asszonyok receptért. Orhuyza pont akkor jött, mikor a levest befejeztem, kóstolás után kérte is a hozzávalók listáját. Árt az imidzsemnek.

    VálaszTörlés