2010. december 30., csütörtök

Bangkok 8-9

Tegnap már nagyon nyűglődtünk, hogy mit csináljunk, közeleg a nyaralás vége, és még annyi mindent nem néztünk meg. Nagyon bölcsen a szafari park mellett döntöttünk, mert ha már az is van itt, és Afrikába nem tervezünk menni a közeljövőben, akkor miért is ne... Jól indult a dolog, a taxisofőr csuklóból át akart verni, közölte, hogy 12oo bahtért megfordul velünk, be sem kell kapcsolni a taxiórát. De én megnéztem a térképet, láttam, hogy a szafari park a reptér előtt van, tehát egy út nem kerül 25o bahtnál többe, úgy hogy közöltem vele, hogy kapcsolja csak be az órát. Akkor mutatta, hogy a belvároson keresztül visz bennünket, mert az rövidebb, én meg megmutattam neki, hogy a hotel sarkánál dzsaljon csak fel az autópályára, mert az rövidebb is, gyorsabb is. Az autópálya díjakkal együtt nem volt az egész több 7oo bahtnál. 12oo my ass...
A szafari park édes volt, busszal lehetett csak bemenni, mert az állatok nyilván szabadon vannak, tényleg sikerült Afrika hangulatot teremteni. Jó volt végre olyan állatokat látni, amik nem 2o négyzetméteren kolbászolnak. A tigrisek voltak a legjobb fejek, mint mindig. Úsztak.
Utána Kisfiam tiszteletére meglátogattunk egy helyi Tesco hipermarketet. Aszta... csak az elrendezés hasonlított az otthonira, az itt kapható árukat szerintem a honi tacskó is kidobásra ítélné. Illetve be sem engedné a falai közé. Mindegy, tapasztalatnak jó volt, meg találtunk a gyereknek cicifixeket, ezért mentünk. (Azért az ember azt hinné, hogy edgy ekkora városban, mint bangkok, kicsivel könnyebb gyerekeknek cuccot venni, de nem. Tíz nap múlva iskola, és még nem tudom, honnan lesz a gyereknek tornacsukája. Vietnámban tuti nincs, de itt sincs. Hátha belenőtt abba, amit otthonról hoztunk.
Ma wat Pho-ba mentünk el, ami Thaiföld legnagyobb buddhista temploma, itt található a hatalmas, negyven méter hosszú, arany fekvő Buddha szobor is.
Luca egész reggel nyifogott, hogy ne már, hogy templomba menjünk, de mondtam neki, hogy tök ciki lenne anélkül hazamenni, hogy legalább egyet alaposan megnézzünk. Azt mondta, hogy láttunk már egyet, ott van a király magántemploma ugye... nincs szívem felvilágosítani, ez a kedvenc kalandja, teljesen oda van attól, hogy milyen szerencséje volt... gondoltam is, ha belefutok valamelyik ökörbe, amelyik a jégre vitt bennünket, leszedem a fejét. Nem túl buddhista gondolat, de akkor is.
Viszont a templom és a Buddha szobor lenyűgüző, de tényleg. Alig tudtuk otthagyni.
Visszafelé a James Bond kalandot sem tudtuk kihagyni. Mivel lassan napszúrást kaptunk a kikötőben a hajóra várva, és egy sem jött, kibéreltünk egy long tail boatot... no most ennek elég nehéz magyar nevet találni, mert a hosszú farkú csónak nem igazán fedi, miről van szó. Ez az a motoros csónak, amiben James Bond folytatott üldözést (vagy őt üldözték, fene sem emlékszik) A holnap markában című filmben. A csávó néha lassított a látványosságok mellett, de mutattuk neki, hogy fityfenét, taposson a gázba vagy mit kell csinálni, zúzzunk!!! Nagyon állat volt, Luca teljesen szétesett, hogy akkor mi most olyanok vagyunk, mint egy James Bond film, pedig még egyet sem látott.
Na, ezzel hasítottuk a Chao Praya folyó vizét, kipipálhatjuk ezt az élményt is.
Holnap reggel pakolunk, délután meg irány Ho Chi Minh falu. Nem vagyunk lelkesek.
Még szilveszteri bulink sem lesz.

5 megjegyzés:

  1. Itt vagyok! Legalábbis én! Nem felejtettelek el, de a december teljes behavazásban telt, nem csak időjárásilag!
    Dec .17-én volt az ovis karácsonyi gála a Pataki műv. házban, arra készülődtünk gőzerővel! Néha csak aludni jöttem haza! Viszont 20-tól szabin vagyok, és kezdtem az itthoni karácsonyi készülődést: sütés, főzés, takarítás ...stb! Olyan bejglit sütöttem, hogy mind a 20 ujjadat megnyaltad volna! Mézeskalácsot mi is sütöttünk, még van is belőle.
    Ja!! Az iskolai adventi vásáron láttam és olvastam a Lucus képeslapját, milyen furin ír! De nagyon hiányoztatok a karácsonyról és a vásár is foghílyas volt nélküled! Állandóan az ajtót kémleltem hogy mikor robbansz be az osztályba???!!! Olyan elhagyatottnak éreztem magam nélküled! (Micsoda "szerelmi" vallomás!!) Próbáltunk titeket hívni Ibolya nénivel, de rájöttünk, hogy elutaztatok! Szegény Ibolya néni nagyon beteg lett a karácsonyi bulira, így Zsuzsa néni egyedül volt a bulin a kölkökkel! De így is jól sikerült. Egymást ajándékozták meg, húzni kellett valakit és annak készültek meglepivel. Ádám a Biankát húzta. Először szenvedett, hogy mit kell egy lánynak vinni?? Nekem is fejtörést okozott a dolog, de egész jól megoldottuk. Úgy láttam örült a Bianka az ajándéknak.Hallotad micsoda híresség lett a Juli? Tv sztár és újságok főcímoldalán szerepelt!
    Kérdeztük tőle, hogy a karácsonyi bulira is követik a fotóriporterek?
    Az itthoni karácxsony nyugodtan, békésen és szó szerint csendesen telt, mert 24-ére el ment a hangom. Hangszálgyulladás és egy enyhe torokgyulladás levert a lábamról. Rengetegen betegek, most a Levinek van tüdőgyulladása, előtte a barátnőm fiának is volt. Ádám jól van!! Már bepótolt mindent, matekból írt egy 100%-os dolgozatot!
    Holnap vége az évnek! El sem hiszem! Mikor mentek "haza"? Mikor hívjalak??? Lucának mikor kezdődik a suli?
    Lucinak útólag boldog nénapot, Neked boldog szülinapot, és előre meg BÚÉK!!!!!
    Sok puszi mindenkinek: Brigi

    VálaszTörlés
  2. Annyi viszontagság után még szilveszteri bulitok sem lesz? Legalább az Újév hajnalát nem kialvatlan szemekkel fogjátok megtapasztalni. Mi a szokásos vehemenciával készülünk elbúcsúztatni ezt az évet. Zsúrt rendezzünk. Lencse, virsli, bőrős malac, pezsgő, bor, sőr és két pakli kártya. Marika és Magdi lesznek a nap díszvendégei. Anyánk délelőtt még dolgozik, munkanap révén. Enyém beosztás a porszívó egyik vége és a birdies etetése. Délelőtti feladatnak éppen elég. Aztán agy neki a kártyázásnak kivilágos- kivirattig. Persze éjfélkor egy- egy csók. És ebbe a csókba, ölelésbe beleképzelünk Benneteket is. Magunkhoz szorítunk Lucuskám, Andikám, Kenan és igy kívánunk Nektek szeretetteljes, békés, boldog Újévet. Azoknak is, akik a blogodat olvassák. És minden embernek a Főldön!
    Nagyon, nagyon szeretünk Benneteket.
    Millió puszi Nektek.
    Mama és Papa

    VálaszTörlés
  3. Nagyon boldog új évet kívánok az egész Nashat családnak - azért még ha csendesen is léptek át 2011-be, bontsatok egy pezsgőt :)
    Továbbra is élmény Téged olvasni, tegnap félóránként frissítettem az oldalt, hol van már a napi bejegyzés :) jó tanácsokat is kapok tőletek az utunkhoz, ami nagyon jól jön :)
    sok sok puszi és ölelés
    Zsuzska és Marco

    VálaszTörlés
  4. Andi, Kenan, Luca!

    NAGYON BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK NEKTEK!!! Így az év végeztével mégegyszer szeretném megköszönni, hogy kint lehettem nálatok. Egy élmény volt, amit soha nem felejtek el.
    Jé, és nálatok tényleg mindjárt 2011. lesz?!!! Leköröztök minket:))

    Millió puszi,
    Dorinka

    VálaszTörlés
  5. Kedves Zsuzska és Dorina, és Papa és mindenki!

    Köszönjük a jókívánságokat, hasonlókat mindenkinek!

    Puszi
    a faluból,
    A.

    VálaszTörlés