2010. december 19., vasárnap

Karácsonyi készülődés

Először úgy volt, hogy nem is lesz karácsonyi készülődés. Minek? Család távol, meleg van, mint a nyavaja, kinek van kedve ehhez az egészhez? Gondoltam én. Nem ártana, ha felnőnék ahhoz a feladathoz, hogy van egy kilencéves lányom, aki ugyan néha nagylányként viselkedik, mégis csak kislány. István, a zongoratanár térített észhez. Az egyik óra után megsúgta, hogy Luca szinte sírva tiltakozott az ellen, hogy megtanulják a Kiskarácsony, nagykarácsonyt meg a Jingle Bell-t zongorán. Mert "nekem úgy sem lesz rendes karácsonyom, akkor meg minek?" Komolyan, úgy éreztem magam, mint akit szíven szúrtak. Mekkora ökör vagyok, de tényleg. Faggatni kezdtem a kisasszonyt, aki elmagyarázta, hogy "Anya, nem is az ajándékok hiányoznak, azt biztos úgyis kapok, meg Bangkok is biztosan tök jó lesz, nekem az a sertepertélés (sic!) hiányzik, amikor a fát díszítjük, zene mellett sütjük a mézeskalácsot, felaggatjuk, én meg szépen leeszem róla. Érted?" Persze, szóból még én is értek. Másnap elrongyoltam a Metróba és vettem egy szép, nagy műkarácsonyfát műhóval, meg műbogyókkal, angyalhajjal stb. Luca úgy örült neki, hogy majdnem elsírta magát. Egész este azt mondogatta, hogy "Nekem is lesz karácsonyom! Nekem is lesz karácsonyom!" Legott fel is díszítettük a tákolmányt, hogy legyen neki akkor minél hamarabb. Íme, a mű (szó szerint):
Aztán persze vérszemet kaptam, ha van karácsonyfa, akkor mézeskalácsa is lesz a gyereknek! Tegnap be is gyúrtuk. A zenegépbe beraktuk a karácsonyi albumot (mindenkinek ajánlom a válogatást, Csingiling a címe, kivételesen igényes). Mondjuk akkor egyszerre röhögtem meg sírtam, mikor az a dal szólt, hogy "Befútta az utat a hó", mert odakint éppen 35 fok volt és természetesen a hónak nyoma sem. No de a gyerekecske olyan boldog volt, hogy madarat, de akár télapót is lehetett volna fogatni vele. "Anya, olyan karácsonyos hangulatom van!!!" Íme:
A sütést már meg kellett szervezni, mert nekem nincs sütőm. Tamás hála istennek felajánlotta, hogy nála süthetünk, és ha már megyünk sütni, akkor ő is főz egy jó karácsonyi gulyáslevest, amihez ékelt karácsonyi provence-i csirkét, én meg összeraktam egy karácsonyi tabbouleh-t (guglizzátok ki, mi ez, felséges étel) és sütöttem karácsonyi palacsintát.
Nos, Tamásnál az egyetlen olyan vízszintes felület, ahol a tésztát nyújtani lehetett, az az erkélyen volt a kisasztal. Mit mondjak, nagy élmény a fújdogáló szellőben, a tizennegyedik emeleten üres borosüveggel mézeskalácsot nyújtani. Az első eresztés kicsit száraz lett, a második immár tökéletes. Ecco a borosüveges nyújtás.
Saigon is készül ám a karácsonyra. November közepe óta. Miért is gondoltam, hogy a gyerekecske nem kerül karácsonyi hangulatba? A házunk bejárata:
A kedvenc pláza kívülről:
És belülről:
Kint 32 fok, bent légkondi. De legalább megpróbálják.
Azért az a hópehely nagyon ott van. Lucus iskolájában egy csomó olyan gyerek van, aki csak ilyen formában látott havat. Az az igazság, hogy én sem vagyok oda érte, de most sokat adnék azért, ha csak mondjuk 3 napra hazamehetnék. Ehelyett szerda délután indulunk Bangkokba. Biztosan az is nagyon jó lesz.
...
Luca most bontotta ki a mézeskalácsos dobozt. Megszagolta a sütit, és közölte: "Hmmm... it's home. Haza akarok menni! Csak karácsonyra..."

8 megjegyzés:

  1. De megtudjátok ríkatni az embert.
    Azzal kezdem, amivel befejezted. Veletek akarok lenni. Nekünk van, nálunk van. Sok-sok hó. Ne irigykedjetek, nagyon hideg van.
    A karácsony milyen lesz? Már látom lelki szemeimmel anyánkat, meg Böbe mamát. Szent este Böbééknél. Forró dróton már él a kapcsolat. Elhihetitek megy a készülődés minden oldalról. Anyánk már hétfőn neki kezd a töltött káposzta készítésnek. Süteményekkel is el leszünk varázsolva. Gondolunk a cukorbetegekre is. Minden csupa light lesz. Nem tiz darab tölteléket fogunk meg enni /egyszerre/, csak hatot. Száraz bort fogunk inni.
    Gratulálok az énekkarhoz. Nagyon ügyesek és szépek voltak.
    Bankokban meg érezzétek jól magatokat. Vigyázzatok magatokra,
    Puszi Nektek.
    Mama és Papa.

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz, már ami a ríkatást illeti! Édesek vagytok, hogy így készülődtök, még akkor is, ha ott tombol a kánikula. Itt meg a hóvihar.
    Ha tehetném, ide repítenélek titeket Karácsonyra, de mivel nem tehetem, innen küldök Nektek sok-sok szeretetet!!!
    Papi! Mari ugye süt abból a finom almásból, amit a múltkor csinált? Kéne.

    Bangkokhoz jó szórakozást:)

    Puszi,

    Dorinka

    VálaszTörlés
  3. Dorinám Drága!

    Számunkra kérésed PARANCS! Anyánk nagyon bólogatot. Rákérdeztem és már mesélte a receptjét is. Gondolom azért, hogy mi kell hozzá.
    Gyula városa most a Siralom vőlgye lesz. Ezt a hangulatot elvisszük Hmvhelyre is. De tudom, hogy Böbe mama gondoskodik majd hangulat javító gyógyszerekről. Majd egymás vállán elsírjuk bánatunkat és gondolunk a fizikailag ott nem levőkre. Mert a lelkünkben, szivünkben ott lesznek. Nem kell az ekkora szentimentalizmus, ugye?
    Andikám, jó készülődést. Várjuk a bankoki tudósításaidat is. A Lucuskára, meg a tigrisekre két szemetek.
    Millió puszi Nektek.
    Előzetesen, Boldog Karácsonyt!
    Papa

    VálaszTörlés
  4. Bólogatott, igy helyes.

    VálaszTörlés
  5. Hangulatjavító "gyógyszerekben" gondolom tényleg nem lesz hiány, sírni csak örömünkben fogunk:-) Bízzunk magunkban és az éterben... De többet nem írhatok, mások is olvassák a blogot:)
    Puszi

    U.i.: Én már elkészültem a mézes sütimmel, remélem megpuhul szentestére, mert egyenlőre embert lehetne vele ölni:-)

    VálaszTörlés
  6. Persze, ti bulira készültök, mi meg Bangkokban senyvedünk. Bár, azt kaptam, amit akartam. Brigi, hányszor mondtam tavaly télen a Tomori udvarán, hogy soha többé telet? Megkaptam!
    Kenan szerint büdös boszorkány vagyok, ha nagyon rákoncetrálok valamire (vagy néha elég milliószor kimondanom), azt megkapom. Tehát jövőre:
    fogyás, mellkisebbítő műtét, regényírás, cukrászat, karácsony otthon
    Bekopizzam pár százszor???

    VálaszTörlés
  7. Most már ideges vagyok. Harmadszorra rossz helyre klikkelek és kitörlöm a leirtakat.
    Na de most figyelek. Dorinám, Neked szeretnék válaszolni. Konspirálni tudni kell.
    Most sok ember kíváncsiságát felkeltettük. Nem baj. Hagy furdalja az oldalukat. Ha egyre gondolunk akkor jó, ha nem, hát akkor igy jártunk. Igen az éter nagy úr. Közelebb hozza az embereket és néha elaltat.

    Andikám! Elég későn /ottani idő szerint/tettél bejegyzést a blogra. Ezért csak chaton próbáltalak/mertelek/ elérni. Igy is amit akartam, meg tudtam. Andikám koncentrálj egy lotto ötösre és akkor mindaz megoldódik, amit felsoroltál. Persze mindez Magyarországon. Azt már le sem merem irni, hogy Gyulán.
    Már azt is tudjuk, hogy mit fogunk Szilveszterkor csinálni. Meg azt is, hogy 2011. január 14-én és 29-én. Tehát, mint látható, ez három dátum, ami azt jelenti, hogy buli a köbön.
    Ti szerveztek odakint valamit Farsangra. Ha ott nincs olyan, hát akkor itt a lehetőség, meg lehet honosítani. A gyerekek biztos élveznék. A világon mindenütt egyformák a gyerekek, csak késöbb rontják el őket.
    Na nem megyek bele filozófiai fejtegetésekbe, mert sohasem vezetett jóra.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  8. Andikám! Meg nekem egy pasit! Légyszi:-)

    Puszi

    Ja, igen Papi, egyre gondoltunk!

    VálaszTörlés