2010. október 4., hétfő

Hétfő (folyt)

Tehát, a hátizsákos negyednél hagytam abba. A kaja szuper volt, az időjárás kevésbé. Hazamentünk, innentől kezdve üresjárat. Nyilván olvastunk, filmeztünk, dumáltunk.
Vasárnap reggel családi látogatást tettünk a Metro-ba. Olyan, mint otthon, csak tele van viettel. Luca is pont úgy viselkedett, mint otthon. Ahogy beléptünk, és betettük az első árucikket (poharakat, mert abból hetente eltörök egy készletet, hiába, elszoktam a mosogatástól), közölte, hogy kakálnia kell. Egyből otthon éreztem magam. Tehát lóhalálában bevásároltunk, aminek az eredménye az lett, hogy otthon kicsomagolás után még mindig nem voltam közelebb ahhoz, hogy mit fogunk ebédelni.
Szerencsére ez megoldódott, mert eszembe jutott, hogy hivatalosak vagyunk Felicia ikreinek zsúrjára. Szerencsére volt otthon egy torta, amit az az utazási iroda küldött, ahol Kenan a repjegyeket és a szállót foglalta az őszi szünetre. Látták, hogy Dorinának szülnapja van, küldtek egy doboz tortát. Ne bándd Dorinka, majd kapsz egyet te is. Tehát ebéd nagyjából eg lett volna oldva, ha Luca nem ássa be magát a játszóházba. Így maradt a pizzarendelés.
Hétfő. Reggel az iskolában aktiváltam magam. Itt az a szokás, hogy a ráérős (és természetesen belevaló) szülőket délelőtt is mozgósítják. Én ezentúl minden hétfő reggel nyolctól tízig olvasok a gyerekekkel, kijavítom a kiejtésüket, segítek az ismeretlen szavak felderítésében stb. Ez nekem is jó, egyrészt Luc megint marha büszke rám, hogy az ő anyukája a kettő közül az egyik, akit megkértek, másrészt én is megismerem az osztálytársait. Meg látom, mi zajlik az osztályteremben. Bónusz.
Ja, hogy mennyire bevonják a szülőket... a jelenlegi igazgató júniusban le fog köszönni, keresik az utódját. Az egyik jelölt csütörtökön jön állásinterjúra, amin az SZMK is részt vesz. Kiderült, hogy van szavazati jogunk ebben a kérdésben is. Komolyan veszik, hogy ha fizetsz, azért szolgáltatni kell. Gyanítom, hogy nekem is azért kell az osztályban legyek, mert kifogásoltam egy-két dolgot (Miért is kell Lucának nem létező angol szókinccsel mondatokat alkotnia? Meg angol nyelvű mesekönyvben leírásokat keresnie?), oszt tantónéni inkább maga mellett tart. Nehogy feljebb menjek a panaszommal... No, de ne legyek ilyen rosszmájú. Helyes kislány a Shannon, ahol megakad a tanításban, majd kisegítem, höhöhöhö.
Luca mai nyelvi bravúrja: Olvas a gyerek magyarul. - Aaaaanya, mi az a vilani? - Micsoda, gyerekem? - Vilani. Itt van ni, nem égett a vilani. - HÜLE.

13 megjegyzés:

  1. Itt Panka. Bocsi, a zanzásított kommentekért, mióta a gépek döglődnek, meg kell küzdenem ezért az egyszemért. Tehát. Rövid sztori az italozásról: Mikor a két fiunk abba a korba ért, mikor a gyerekek osztálykirándulnak, meg isznak (ez nálunk a gimi volt), a helyi pub tulaja, meg a sógora (aki finn...) meg az apjuk leült velük és elkezdték elmagyarázni a kultúr ivás lényegét. Tehát, 1, ne keverd. 2, tarts szünetet, vmi cukros üdítővel. 3, ne vidd túlzásba, mert úgy kimaradsz mindenből és végighányod az iccakát. Nem értem, h ez miért ekkora titok és miért kell úgy csinálni, mintha a gyerek nem is inna, sőt, a szülő is szüzen fogant... Eredményes volt a megbeszélés, utána soha de soha nem volt velük gond, sőt, még panaszkodtak, h mindig ők a legjózanabbak a társaságban.
    Kedves Pista bácsi, nem azért mondtam Argentínát, h pánikot okozzak, megértem, h az ember nem szívesen látja a gyerekét kvázi a világ végén. Szurkolok a Török lehetőségek miatt. Azért azt brief-elve elmondanám, h ebben a szakmában minden jó, csak Mo. nem. Sajna tudom, primitív ügyfelek, akik mondjuk portásból lettek kommunikációs igazgatók (bizony, ismerek ilyet, komoly cégről beszélek). De, komolyan nagyon szurkolok. Egy kreatív ott van jól, ahol hagyják, hogy tegye a dolgát. Na és meg is fizetik, ami Mo.-on szintén nem divat. Egyébként még nem voltam Gyulán, de most már tényleg qvara kíváncsi vagyok. Mi is egy olyan helyen élünk, ahonnan nehéz szabadulni, mert tele van csodás emberekkel és elképesztő sztorikkal.
    Átküldtem a férjemnek a kínai levelet, amit kirakott ide http://antalvali.com/hirek/nyilt-level-kinaiaktol-nekunk-magyaroknak.html, elég érdekesek a kommentek. Ha valakit érdekel nézze meg, az egyik lány pasia kínai és kínai szakon végzett. Szerintem egyébként a legszebbek az ázsiaiak között a koreaiak, de ezt csöndben, az internet diszkréciójában mondom.
    Egyébként mint mindig, most is elmondom, hogy nagyon örülök, hogy jól vagytok. Annyira jó, hogy vannak kinnt barátnők, akikkel sportolsz... Tetszik úgy ahogy van, bár a képek alapján tényleg nem egy Szingapúr a hely. csok, panka.

    VálaszTörlés
  2. Úgy kezdem, ahogy befejezted, csok. panka.
    Gyere Gyulára! Gyula, az Gyula. Ami a mi kis világvárosunk. Te ne szurkolj a török lehetőségek miatt. Elég ha én szúrkolok, hogy ne jöjjön be be. Én szeretném terelgetni a kutyákat Kenannal, Lucuskával itt Gyulán. Ha behunyom a szemem, látom amit mondasz, az én szemem is átmegy mandulavágásúvá.
    Valóban, az italt ne keverd. Ha két decivel kezdted, fejezd is be azzal.
    Én meg qvara kiváncsi vagyok rád. Kedves feleségemmel megosztom azt az örömöt, hogy új ismerősre bukkantam és még féltékenynek sem kell lenni. Elég öreg vagyok ahhoz, hogy ne igy gondolkozzak.

    Kedves Panka!

    Szerintem jó dolgokat irsz. Megfontolt vagy és bátor.Vágjál bele azokba a dolgokba aqmit elterveztél. Legfeljebb több blogtárs lesz a neten.
    Ha javasolhatnám menj rá a www.mjkt-m.com linkre és megtudod milyen is Gyula igazából. Ne ijedj meg, ha japán szöveg is megjelenik. Ez egy kétnyelvű honlap. Eddig bejött.
    Ha van időd megnézheted a Gyulai SE-G-Portál honlapot is, egyből megtudod, hogy mi az ami minket felizgat és érdekel.
    Szia Andikám, a többit majd skyp-on.
    Üdv: Pistácsi

    VálaszTörlés
  3. Szép jó reggelt/napot mindenkinek!

    Vége a választásnak. Az eredménytől teljesen függetlenül ennek én őszintén örülök!!! Mostmár talán van időm levegőt is venni és készülni életem nagy útjára. Andikám azt mondtam már, hogy ha tetszik a hely, akkor nem jövök haza? :)) Komolyan, itthon most olyan unalmas!
    Papi! Másodjára is nekiesek a Keleti Pu-nak, remélem rajtunk kívül ezt senki sem érti:) Gyere ki a Kerepesi úti parkolóba, mert én ott leszek, valamikor 3/4 2 és 2 között. Igyekszem, ahogy tudok.
    Terveim között szerepel, hogy szerzek még gumicsizmát, a mindennapos eső miatt gondolom szükség lehet rá.
    És azt mondtam már, hogy nagyon-nagyon várom??? Már csak 6 nap...

    Pussz

    VálaszTörlés
  4. Dorinka, ne vergődj a gumicsizmával, Crocs papucs vagy vietnami papucs megfelel.
    jó maradj, férjhez adlak.
    Luca is számolja a napokat.

    VálaszTörlés
  5. Dorinám drága, a lényeg az, hogy mi értjük. Pénteken akkor megkisérlem a holdra szállást, azaz a Keleibe történő landolást. Mostmár Neked is szorítok. Érzed Andin, hogy milyen módban fejezete ki magát? Kijelenti, hogy férhez ad. Lehet, hogy Vietnam a jővő.
    Mai Index hir, a MOL Vietnamban kíván terjeszkedni.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  6. Na ezt jól elqrtam. Nem a Mol. hanem az OTP kiván terjeszkedni. Csányi L. nyilatkozta.
    Igy terjed a pletyka, mint a jereváni rádió.
    Papa

    VálaszTörlés
  7. Sebaj, szép volt Papi:)
    Andi! MEGJÖTTEK A KÖNYVEID! Viszem azokat is. Tényleg csak a fürdőruhának marad hely a kofferben:)) De nem is kell más...

    Puszi

    VálaszTörlés
  8. Höhö, lehet, hogy még egy baba kér bebocsáttatást. Barbi megcsináltatta azt a babát, amit még te választottál Lucának a névadójára, csak közben darabjaira esett. Ha kész lesz időben, hívni vagy írni fog. Ha nem fér be, hát nem fér be. :)

    VálaszTörlés
  9. Jujj, de izgi. Szívesen kiviszek mindent, ami elfér. De keginkább magamat.:)

    VálaszTörlés
  10. Dorinka, lassan összeáll a lista.
    2 Bioparox a patikából.
    1 doboz grapefruitmag kivonat (patika)
    1 Vanish szappan
    Tű, cérna (ez sajnos komoly. Még mindig nem találtam sehol.)
    és millió puszi Lucának.
    Utaljon Kenan, vagy adjam itt oda a lét zsebpénznek?
    Tényleg, jóanyádék mit szólnak az úticélhoz?

    VálaszTörlés
  11. Nem kell zsét küldeni, megoldom. Tű és cérna alatt azt érted, hogy menjek be egy rőfösboltba és vegyek egy complett készletet, mindenféle színes cérnával, meg tűkkel?

    VálaszTörlés
  12. Pontosan, de szerintem bármelyik 100 forintos bolt megteszi. Fogadjunk, hogy tele van Made In Vietnam varródobozkákkkal, amit én itt képtelen vagyok megtalálni. Ja, biztostű is kellene. Hihetetlen, hogy ezeket a dolgokatitt ilyen nehéz beszerezni. Hétvégén feltúrtam a Metrót, de nem lettem okosabb.
    Ja, elég, ha fürdőruhát hozol, a többit megvesszük. A hétvégi piacozás eredménye: Sketchers papucs nekem (otthon 12 e HUF, itt 4 e), Luca Clarks cipő (otthon 22 e HUF, itt 4 e), Kenan Geox cipő (otthon 30-40 e HUF, itt 10 e). Tele van minden Abercrombie-val, és ha télre kell valami, isteni North Face cuccokat lehet kapni.

    VálaszTörlés
  13. Te Panka, te viccelsz? Hol sportolok én az anyukákkal? Minden reggel talpig fitneszbe öltözve elmegyünk reggelizni. A Blu pont a konditerem mellett van, sóhajtozunk nagyokat, hogy milyen jó fejek ezek a nők, és rendelünk még egy lattét.
    Teljesen igazad van, ami a koreaiakat illeti. Bár én megkockáztatom Kínát is.
    Olvastam az antalvali blogot, frankó. :)

    VálaszTörlés