2010. október 10., vasárnap

Csiga-biga...

Tegnap mozgalmas napunk volt. Reggel fogadóórára mentünk az iskolába. Először Luca osztályfőnökéhez mentünk. Természetesen Lucácskával minden oké, kezd beilleszkedni, a feladatai lassan megközelítik azokat, amit a többiek csinálnak, és mer kérdezni meg segítséget kérni. Az angoltanár szerint Luca és Yarden a sztártanítványok, régen láttak olyat, hogy két gyerek nyolc hét után egész mondatos szerkezeteket használjon. A két kislány egymást húzza, egymást segíti, szuperek. Hát, dagadt a nem kis mellem. Itthon Luca lassan csak angolul beszél az apjával... beszarás.
Fogadóóra után kosáredzés, a mozgásművészeti bemutató megtekinthető a videón.


Kosár után rohanás haza, tusolás, hajmosás, és futás zongorázni. Míg a művésznő a hangszert püfölte, az apja meg én kimentünk a Ben Than piacra asztalterítőt venni. Vettünk is főnixmadárral ékesített cipőkanalat és kisvirágos-tokos tükröt zsebfésűvel, de asztalterítőket nem kaptunk. (A cseléd betette a selyemterítőinket a mosógépbe. Jót akart, de most egy terítőnk sincsen.)
Zongora után István és Thuy meghívtak minket egy vietnámi étterembe ebédre. Hát, na. Állítólag ez egy nemzeti eledel. Bánh Xéo a böcsületes magyar neve, tulajdonképpen palacsintába töltött disznóhús és garnélarák, meg ami zöldség, rágcsa terem a faluban. Lásd kép.
Volt gombás, algás, szójababcsírás. Én a fenti verziót választottam. Az a reszelt cucc a kókuszpálma törzsének a belseje. Jól mondom, nem a kókuszdióhoz van köze, hanem a fához. Ezek a vietek tényleg mindent megesznek. A fehér cuccnak nem volt sok íze, így aztán se nem rontott, se nem javított a helyzeten. A cuccot úgy kell enni, hogy ezt a palacsintát összehajtják, kiteszik eléd. Te fogod a pálcikádat, feldarabolod (!) vele, és egy salátalevelet megtömsz azzal, amit kihorgásztál. Összecsomagolod, mint a töltött káposztát, bemártogatod egy lábszagú lébe (állítólag halszósz), és benyomod. No, én a lábszagú vizet kihagytam, a többi stimmt.
Aztán lett az ebédnek egy pillanata, amikor legbelül azon sajnálkoztam, hogy miért nem hamburgerbárba mentünk... Nézzétek:
Ez bizony az, amire gondoltok: egy kurva nagy csiga. Az a barna trutymó meg a csigaállat összenyomva és pástétomjellegűre elkészítve. Most ilyenkor mit lehet tenni? Thuy kirendelt négy darabot a négy felnőttnek, Luca megúszta. Mindenki jóízűen megette a sajátját, Kenan is azt mondta, hogy nem gáz... ezek után játsszam a primadonnát? Főleg azután, hogy tíz perccel korábban már öklendeztem egy nagyot, mikor rájöttem, hogy a leveskében úszkáló barna, gumiszerű izé nem gomba, hanem disznógyomor. Persze csak akkor jöttem rá, mikor már bekaptam. Nem túl diszkréten köptem a szalvétába. De egyszer élünk. Na jó: a csigás cucc íze nem rossz. Kicsit olyan, mint egy erősen fűszerezett májpástétom. Meg is ettem volna, ha nem az jár végig a fejemben, hogy bazmeg, ez egy csiga. Mindegy, a bemutató mindenkit kielégített, senki sem kívánta tőlem, hogy lenyeljem az egészet.
Később Tamás is csatlakozott hozzánk, aki kissé másnapos és náthás volt, emiatt rezignáltan fogadta, hogy kávé helyett szódavizet kapott.
Ebéd után a tisztelt társaság átvonult a Tax centerbe, ami a nevével ellentétben nem adóhatóság, hanem egy pláza. Elég jó. Vettem 19 db dvd-t 2800 forintért. Párat vissza kell vinni, mert kicsit hibás a másolat, de a kétharmada frankó. Aztán az Angel In Us-ban kávéztunk, olyan, de olyan kávékölteményeket... a Starbucks sápadtan vonulhat a büdös francba.
Kezd általános iskolás fogalmazássá satnyulni az irományom... és aztán, és aztán.... és aztán Tamás hazahozott minket, illetve Kenant haza, minket Barbihoz, hogy Luca játszhasson Lilikével. A délután nagy eseménye az volt, hogy Lilire ráborult a fiókos szekrény. Hála istennek az ijedtségen kívül nem esett sok baja.
Este vacsirendelés az araboktól, és ... nem kellett elringatni.
Ma ebből kifolyólag nem csináltunk. Kenan elment bringával bevásárolni, és cafattá ázott, mire hazaért. Még kábé egy hónap az esős évszak, ilyenkor a végén állítólag beerősít. Tényleg többet esik az eső, de többnyire a hétvégén. Honnan a fenéből tudja az idő, hogy ilyenkor tesz keresztbe mindenkinek? A Saigon folyó most már naponta kiönt, az utcákon térdig ér a víz, de aztán egyszer csak visszahúzódik. Aztán másnap megint kiönt... lehet lubickolni a hentesnél.


12 megjegyzés:

  1. Brüsszel, luxusszálló luxuskajái a nemzetközi konferencia gálavacsoráján. Feri ezeket nem szereti, mert majdnem biztos, hogy a fél menü egykor vízben ugráló vagy más gusztustalan állatok tetemeit tartalmazza. Haltól a csigáig én biza semmit nem vagyok hajlandó az arcomba tolni.
    Nos, az egyik előétel egy igen gusztusos cucc volt, kis izék (egy banánhoz hasonlítottak, felszeletelve és szétszórva a tányéron) egy kiváló tejszínes-rozmaringos mártásban. Hm. Miután előtte már egy másik tányérról kiiktattam egy csomó kis rákszerű szörnyeteget, kezdtem fáradni, és megkérdeztem, mi ez? Senki nem tudta, szerintük hal. Jó, megkérdeztem angolokat: scallops. Na bazmeg, az mi? Többiek kitartottak a hal mellett, és én meg gyanítottam, hogy itt nemigen lesz már nekem rendes kaja, valamit meg azért enni kéne, úgyhogy rettegve megkóstoltam, miután végigszimatoltam. Se halszag, se halíz. Gyanúsan méregettem, de a mártás isteni volt és a saláta is mellé. Lecsúszott - sok borral.
    Hálistennek utána egy jelentős adag gyöngytyúk érkezett végre, és megnyugodtak a kedélyek, de csak izgatott, hogy mi a szart ettem.
    Itthon utánanéztem, és kiderült, hogy fésűskagyló vagy más néven a híres St. James kagyló volt őkelme. Ha tudom, biztos nem eszem meg. :-)

    VálaszTörlés
  2. Hiába, a sport nemesit és erős lelket alakít. Lucuskám ne csüggedjen, folytassa a kosárlabda edzést. Már jobban csinálja, mint tegnap a lányaink Egerben csinálták. Megalázó vereséget szenvedtünk az újonc főiskolás csapattól. 34 - 21 re kaptunk ki. Igaz az a mondás, hogy nem elég csak a mezeket kivinni a pályára. Úgy nézett ki, hogy a csapatot otthon felejtettük. Dehát ilyen a sport. Egyszer fent, egyszer lent. Lesz ez jobb is. Bizunk a lányokban. Most is azt mondom, hogy ez egy kiváló csapat. Teljesen ingyen, munka mellett csinálják. Nem tudom hány együttes van az NBI/B-ben akik ilyen körülmények mellett kézilabdáznak. Heti három edzés, plussz a hétvége munka és család.
    Úgy hogy Lucuskám gyakorlás, gyakorlás.
    Tudjátok milyen finnyás vagyok. Ahogy olvastam a blogot, egyre jobban háborgot a gyomrom. A rántott húst nem ismerik? Az igazi étel a bécsi szelet, párizsi szelettel, sűlt kolbász körítéssel. Desszertnek brassói aprópecsenye. Mindez káposztás tésztával fűszerezve. Na ezt ad össze. Ja, elötte féldeci házi pálesz, utánna két deci jó magyar száraz bor, pl. Olaszrizling. Mindezt megspékelve két óra szunyálással. Ez aztán Hawai, didji, napfény.
    De mostmár itt befejezem, nehogy fel CSIGÁZZALAK benneteket.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  3. Ezt azért nem kellett volna így indulás előtt... :)

    VálaszTörlés
  4. Dorinám, azért jó utat, vigyázz magadra! A kajával ne törödj. Ha jó szívvel adják, mindent meg lehet enni. Vagy az én bejegyzésemre reagáltál? Mert ha igen, megértem. Amit én felsoroltam, az mind a lightes kategóriába tartozik. Csak jó gyógyszerek kellenek hozzá.
    Érezd magad nagyon jó. Puszilunk mindenkit. Aztán bőséges élménnyel várunk haza. Igaz még el sem mentél.Majd tartunk Böbe mamánál vietnami napot, ahol csak a Te mesédre leszünk kiváncsiak. Jegyezz mindent.
    Puszilunk.
    Mari és Pista

    VálaszTörlés
  5. Kedveseim!

    Ígérem mindent megörökítek, amit csak lehet, és aztán elmesélem ékményeimet Nektek. Sok-sok fotót fogok készíteni, unásig fogjátok nézni:)

    Köszi mindent, puszi minden blogolónak, én legközelebb már személyesen találkozom a Mádámmal és gyönyörű családjával!!!

    D.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Dorina!
    Így ismeretlenül is, minden jót Neked, jó utat, jó ott-létet és helyettünk is puszilgasd körbe őket! Azért ne felejtsetek el bennünket és írjatok a közös élményekről is!!!
    Édes Lucus! Csak így tovább!!!
    Puszi

    VálaszTörlés
  7. Itt Panka. Nos, a csigát én is úúútálom, mert csiga íze van és ez nekem nem jön be. Bár vitathatatlan a csülkös pacal előnye ebben a gasztronómiai versenyben, azért az én térdem megremeg mikor egy foghagymával vajban sütött polipot, vagy tintahalat tolnak elém. Odavagyok ezekért a kajákért. De fura módon csak ott ahol kifogják. Finom tengeri herkentyűk. Nyami. Díszes városnak nevezett falunkból páran kimentek angliába dolgozni és teljesen kiborították a hentest, mikor a disznó agyát (velőrózsa rántva) illetve pacalt kerestek. Egy olyan országban, ahol a karácsonyi puding egy rémálom.
    Tetszik ez a suli, komolyan annyira jó, hogy ilyen is létezik. Figyelnek arra, hogy a gyerekek kreatív részét is megmozgassák, hogy sikereik legyenek. Tisztában vagyok azzal, hogy ez egy magánsuli, de sok országban jellemző ez az állami iskolákra is. Bár mi az amerikaiakat alapvetően nem tartjuk IQfighter-eknek, azért én megpróbáltam az ottani jogi kar felvételi tesztjét megoldani. Magyarán LSAT-ról beszélek. Logika, problémamegoldás stb tárgykörben játszanak "erre csörög a dió"-t az emberrel, ráadásul időre. Se egy évszám, hogy pl mikor épült az X király wc-je a hátsó udvarban, stb.
    Adri, tisztában vagyok azzal, hogy milyen ez a reggeli együtt sportolás... Mindjárt gondoltam, hogy nem a saigoni maratonra készültök. csok, panka

    VálaszTörlés
  8. Zita,
    jelentem, átkutattam Vietnam legokészletét, batmanesről még csak nem is hallottak. Azt hitték, hallucináltam, bár a netről kinyomott képpel mentem.
    Van Prince of Persia, Toy Story, Ben 10 és Star Wars lego. Valamivel drágább mint otthon.

    VálaszTörlés
  9. Hüha, milyen oktatási módszerekről beszéltek. De semmilyen módszer nem szól a pedagógusok védelméröl. Igaz is, ha jó a módszer és jól alkalmazza azt a pedagógus, nem is szorul védelemre. Most jön, bezzeg az én időmben. Kaptuk a kokit, a körmöst, mászókötél végével a seggest. Eszébe nem jutott a szülőknek felelősségre vonni a tanárt, mint napjainkban. Ha csak rá néz a mimoza lelkű gyerekre, már kapja a fenyitést. Nem vagyok egy konzervativ, de azért néha én is úgy oda sóznék.
    Még is tiszteltük tanárainkat.
    Emlékszek arra az esetre, első osztályos voltam, az igazgató bácsi úgy megpofozott, hogy bepisiltem. Elmondtam otthon az esetet. Anyám megkérdezte, hogy mit csináltam. Elmondtam, erre megkaptam tőle a második pofont. A mai napig nagy tisztelettel beszélek Gyuszi bácsiról. A későbbiekben tegező viszonyba kerültünk. Cak egyszer került szóba a pofon, mint jól időzitett nevelési segédanyag. Sokat köszönhetek neki.

    Sokat gondolunk most Dorinára is. Pontosan három óra múlva landol.
    Ha jól tudom vietnami idő szerint tizennégy óra után. Gondolom már Ti is tűkön ültök, azaz ülnétek, ha volna. De Dorina visz.
    Magyar idő szerint 15 órakor rámegyünk a skypére. Ha Ti is rajta lesztek, hivjuk egymást.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  10. Köszi Andi a Lego böngészést!!!
    Pusz

    VálaszTörlés
  11. Itt Panka. Kb 10 éves lehettem, mikor megnéztem a moziban a Legyek Ura c filmet. William Golding Nobel díjas író könyvéből csinálták, ez a fekete-fehér verzió. A szomorú, hogy bár megrázott-még bőgtem is-de nem lepett meg. Ezt a könyvet minden pedagógussal elolvastatnám, vagy megnézetném a filmet. Utána hívjanak hazudósnak egy kicsit, vagy nézzék el, ahogy a nagyobb gyerekek terrorizálják a kicsiket. Uff. A suliban, ahová a gyerekeim jártak, anyaoroszlánként ismert a tantestület. Az egyik kölök, folyamatosan mondta az egyik fiamnak (húú, ez most jó ronda fogalmazás), tehát: A qva anyád így, a qva anyád úgy, stb" No én szépen bementem a suliba, megkerestem a kissrácot és bájosan mosolyogva kezet nyújtottam neki: "Szia, én vagyok a Simon qva anyja!" A srác persze totál zavarban volt, a tanárok viszont azóta mondják mennyire hálásak ezért. Vagy, ha bármelyiket terrorizálták, és más módját nem láttam a megoldásnak, magántanulók voltak legalább 1 évig. Baromi jót tett nekik. Megcombosodva ment vissza a suliba az a gyerekem, akivel ezt csináltuk. Nem kell szívbajosnak lenni, az iskola egy olyan hely, ahol kényszerből van összezárva az ember gyereke idegen gyerekekkel. A szülő dolga, hogy védje a gyerekét, amíg zsenge nádszál. A rendszert részemről leszarom, a gyerekeink pedig baromi normálisak lettek. Szóval hajrá. csok, panka.

    VálaszTörlés
  12. Makarenkó élt, él és élni fog.
    Mit nekünk bolognai folyamat, meg mit tudom én milyen elméleti frázis.
    A gének. A gének a fontosak.
    Igazad van Panka, jól csináltad. Az én két gyerekem is baromi szuper. Pedig hol voltak még akkor megmagyarázhatatlan oktatási-és nevelési elméletek. Csak egy kis idő az amit a gyerekeinkkel kéne tölteni. Igénylik.
    Erre rá kell érezni, ezt iskolában nem lehet megtanulni.
    Üdvözletem: Pistácsi

    VálaszTörlés