2011. március 2., szerda

Nemzetköziztünk

Még mielőtt szó érné a ház elejét, hogy nem nagyon írogatok semmit... nyilván azért, mert nem nagyon van mit. KL után Saigon hatalmas kultúrsokk volt, beletelt néhány hétbe, mire kihevertem.
Lassan befejezem a harmadik fordítást, akkor elkezdem feltérképezni Saigont, hülyeség lenne úgy itt hagyni, hogy nem is láttam rendesen. És akkor a blogban is lesz több bejegyzés, csak türelem.
A napok egyformán folydogálnak. Hétfőtől péntekig mindenki melózik, ki itt, ki ott. Luca lelkesen próbál az Ózra, mindenki szerepét kívülről fújja. Tegnapelőtt ültem le beszélni az angoltanárával, aki a próbákat is vezeti, azt mondta, hogy elképesztő a kiscsaj, immár egy 8 éves angol anyanyelvű gyerek szintjén olvas, olyan nyelvi teszteket írt, hogy a kezdő csoportból két szintet átugorva rögtön az Advanced, vagyis a legfelső kategóriába került. Most tanakodnak az osztályfőnökkel, hogy mi legyen vele, tegyék-e felsőbb angolos csoportba és több munkában vegyen részt az osztályban, vagy hagyják abban a csoportban, ahol egyébként jól érzi magát (mert Yarden is ott van), de kicsit unatkozik. A kisasszony menne is, maradna is... Mindenesetre büszke vagyok rá.
A hétvéégink is nagyjából egyformák. Szombat délelőtt a törökök zongorázni mennek, addig én melózok. Délután és este meg vagy a Snap caféban ücsörgünk (élő zene van minden szombaton), vagy valamelyik másik étteremben, kávézóban stb. Vasárnap szintén étterem, bevásárlás, este nagy fürdés.
Az idő kezd nagyon melegre váltani, már reggel nyolckor olyan hőség van, hogy csorog a bugyinkból a víz a reggeli kávézás közben. És állítólag csak rosszabb lesz... Mondjuk én annyira nem bánom, én szeretem a meleget. Múlt vasárnap is, miután a papáékkal kitárgyaltuk a 30 centis havat, sétálni indultunk. Fújt a trópusi meleg szél, lengedeztek a pálmák, izzadtam, mint a ló, és imádtam. Időjárásról ennyit, nem vagyok én angol.
Mesélek még a múlt hétvégéről. Mivel az iskolában vagy ötven nemzet képviselteti magát, minden évben megrendezik az International Festivalt-t. A vállalkozó nemzetek standot alakítanak, ahol bemutatják az országot, népviseletbe burkolják magukat és megfőzik a nemzeti eledeleiket. Persze erre azok a nemzetek a legalkalmasabbak, ahonnan esetleg többen is jöttek, mert egyedül még a nem dolgozó, nagyon ráérős anyukáknak sincs annyi energiája, hogy összedobják a performanszot. Lióra és én úgy döntöttünk, hogy most ne legyen az, hogy egyáltalán sehogyan sem képviseljük az országunkat, bemutató postert csinálunk.
Íe az enyém: Ez is nagy meló volt, 2X1 méter a nagysága. Viszont örömmel fedeztem fel, hogy tudok rajzolni. A Hungary felirat körülötti madarakat és virágokat Lucus rajzolta, ezt muszáj elmondanom, mert emiatt szerinte ő csinálta az egészet. A koncepció a magyar találmányok voltak. A többi stand mellett elsiklott a jelentősége, de még így is sokan döbbenten olvasták, hogy a bűvös kocka biza magyar. Mindenki aszitte, hogy japán.
Életkép az indiai standról. Barbie babákat öltöztettek be népviseletbe, szerintem zseniális.
Ken, az indiai herceg fehér lovon, illetve elefánton. Kábé egy órát röhögtem rajta.
Sri Lankáé volt a legeslegszebb stand és a legjobb kajákat is ők csinálták. Nem tudom, hogy mit ettem, de nagyon finom volt, és el is döntöttem, hogy felveszem az országot a látogatandó célpontok közé.
Az amcsiknak ennyi tellett. Kukoricát pattogtattak meg gyümölcsös pitét osztogattak.
A malájok is kitettek magukért. Fotótörténeti különlegesség: senki sem néz a kamerába, mert béna vagyok.
Éljen a magyar-izraeli barátság! Meg ezek szerint a koreai is. Hello Soon!
Szóval jó kis nap volt, sokat ugyan nem tudtunk meg, de ezzel is eltelt egy kis idő.
Három és fél hónap...

21 megjegyzés:

  1. Zseniálisak vagytok! A tablóról amit hiányolok fővárosunk bemutatása. Ha nem is fotókkal, de szövegesen. Hisz még mindig sokan keverik a világban Bukaresttel. Ne vedd el a gyerektől azt az érzést, hogy Ő csinálta az egész tablót. Ami meg az idő múlását jelenti, qrva lassan telik. Itt még mindig kib......... hideg van, pedig már naptári tavasz van. A gáz az hogy, nincs gáz. Azaz van gáz, de olyan mocsok a fűtőértéke, hogy alig langyosítja meg a vízet. Kezdünk hozzászokni a langyos vízben való tusoláshoz. Azért jécsapok még nem lógnak a csapról. A kutyákok jól vannak.
    Pénteken megyünk buliba. Lajos szervezi. Anyánk nagyon várja. Már fodrásznál is volt. Én a megszokott nyugalommal várom. Biztos vagyok benne, hogy jól fogom magam érezni, de anyánkra is oda lesz figyelve.
    Gyulán a Reneszánsz Karnevál helyett a város új vezetése Téltoló farsangot rendezett a hétvégén. Hát lehetett volna több érdeklődő.

    Vigyázzatok magatokra! Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  2. Papa, mint írtam, koncepció a magyar találmányok voltak. Hogy jön ide Pest? Aki a poster alapján kíváncsi lett Mo-ra, majd kiguglizza a többit.

    Hát, nem a gáz fűtőértékével lesz ott a baj, hanem a kazánnal. Szerintem szóljatok Iminek.

    Laborbuli lesz? Juhú. Az mindig klassz szokott lenni.

    VálaszTörlés
  3. Tudom, hogy a találmányokról szólt a plakát, de csak bőviteni akartam a repertoárt.
    Valóban a gázzal van baj. Sokan panaszkodnak, de azért szólunk Iminek.
    Valóban laborbuli lesz, de kibővitve az egyetemi kar dolgozói állományával. Tudod, Lajos lett a gyulai Egyetem főigazgatója is. Gondolom ez egy koncepció első lépése. Mindenesetre jó ötlet.
    Puszi.
    Papa

    VálaszTörlés
  4. Ügyik vagytok, szépet rajzoltatok!!!! Látod, csak kell egy "kis távolság" és máris rég elfelejtett képességek bukkannak elő!
    Egyébként meg, csak úgy mellékesen, KITARTÁS!!!! Minden egyes pillanat közelebb visz a HAZAUTAZÁSHOZ, A BAKANCSTÁBORHOZ, A BULIZÁSOKHOZ ÉS EGY-KÉT HAZAI ÖLELÉSHEZ!!!!!!!!
    Pusz!

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!

    Képzeljétek sikerült a szakvizsgám!!!!! Már csak 1 kell, hogy jogtanácsosnak hívhassatok:)) Írtóra elfáradtam, az elmúlt 3-4 hétben a tanuláson kívül nem igazán csináltam semmit. Sajna a skype se jött össze,amikor meg egyszerre voltunk fent, a hanggal volt baj:(

    Ami a plakátot illeti, igazán büszkék lehettek magatokra, nekem főleg a Hungary felirat feletti madarak és virágok tetszenek:)
    Igyekszem mostmár sűrűbben blogolni, mert hiányzott ám!

    Puszi Nektek, Dorinka

    VálaszTörlés
  6. Dorinám Drága!
    Gratulálunk a sikeres vizsgáidhoz. Csak igy tovább. A mai világban el kell egy jogtanácsos a családban. Bár ne kelljen használni Téged. De sosem tudni. Ésanyád nyugdijkérelme, hogy áll?
    Szerintem a skypéteknél megint valami contact hiba lehet. Egyszer már jó volt elég sokáig.
    Na, amig az utolsó vizsgád nincs meg, addig nem is zargatunk. De utánna csak megiszunk egy kupicával. Nem?

    Puszi az egész családomnak a kintieknek meg a bentieknek.
    u.i. Időjárás jelentés: - 4 fok, a havazás most állt el. Többet nem sepregetek.
    Papa

    VálaszTörlés
  7. Papi!

    Köszönöm a gartulációt! Egy jó darabig biztosan nem fogok jelentkezni az utolsó vizsgámra, szóval nyugodtan zargathattok! Még hogy 1 kupicával, inkább kettővel:)) hamarosan elkezdhetjük a családi összejövetel megszervezését, hogy mire Andiék jönnek, minden le legyen tisztázva. Ha legközelebb otthon járok, ránézek a skype-ra, csak most tényleg nem volt rá időm.

    Anya nyugdíjkérelme legjobb tudomásom szerint úgy áll, hogy már a szükséges mellékleteket gyűjti, Zoli anyajkönyvi kivonata meg ilyesmi még hiányzik. De nyár lesz belőle, ez már biztos!

    Puszi mindenkinek,

    Dorinka

    VálaszTörlés
  8. Nahát Dorinka, bassza kutya, hogy te hogy felnőttél!!!! Gratulálunk.

    Szervezzétek csak a meglepetésbulit, szervezzétek. Bikrapörköltön kívül bármi jöhet.

    Zita: kitartunk! Mert egyébként nem rossz itt. Relatíve.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm! Tényleg dagad a mellem, mert a három szakvizsgatárgy közül ez volt a legnehezebb! De hála égnek túl vagyok rajta:)))

    Bízhatsz bennünk, a bulival nem lesz gond, egy szál se! Igaz Papi?

    VálaszTörlés
  10. A második bejegyzésem tünik el. Tényleg moderálsz?
    Papa

    VálaszTörlés
  11. A mai nap 18:49 és 21:37 óra közötti időben két hosszúlére engedett fogalmazványt eresztettem meg. De egyik sem ért célba. Most már tudom, nem én rontottam. Akkor hovátüntek? Tartalmilag szerintem nem volt kifogásolható. Nagyon jót irtam. Reagáltam Dorina felvetésére és Andi relativításos megjegyzésére.
    Na nem magyarárom tovább a bizonyítványomat. Valakinek nem tetszett, amit írtam.
    Papa
    u.i. Ez csak egy kontroll.

    VálaszTörlés
  12. Fasza az új külső:))))))))))))))

    VálaszTörlés
  13. Nem moderálok semmit. Van olyan, hogy bejegyzések eltűnnek. Ennyi.

    VálaszTörlés
  14. Kedves Adri és Luca ! ( a megszólításom sorrendje az ábécét veszi alapul) REMEK KIS MAGYAR TABLÓT KÉSZÍTETTETEK! Jól rajzoltok. Ha egy vésőhasználati tanfolyamot tartanék nektek : motívumaitokat magatok róhatnátok abba a székelykapu gerendáiba, amit úgy baráti alapon összeácsolnék nektek.
    Kedves Luca, ne érts félre, de ha én 10 évesen egy ilyen hároméltűt ( mely megél vízben, földön, levegőben) tudtam volna rajzolni.....

    A magyar találmányok leghűségesebbje pediglen a puli.... Sajnos én októberben passzoltam át PULLANCS-omat Manitu örökzöld mezejére , a Nagy Kapcsolatra.

    Ha "PAPÁ"-nak üzenhetek.... Papa , én a két Bristolt szoktam keverni : a Gloucester-it és a Connecticut-it. ( Szinte hallom , hogy miként hördűl fel Adri)

    Ha minden igaz, akkor áprilisban megünneplem a török- magyar barátságot Magyarország fővárosában , BUDAPESTEN.

    Vigyázzatok egymásra, vigyázzatok magatokra.

    Kedvenc irónőmet idézve, jó ha tudjátok : " A SIKER NEM A JÓSÁG EREDMÉNYE."

    T.

    VálaszTörlés
  15. Kedves Névtelen T.
    Én nem ismerem Önt, de Andi biztos. Mivel megszólítattam, csak azért reagálok. Budapest és Bukarest főldrajzilag is nagyon közel van egymáshoz és csak két betűvel tér él, a felületes olvasó gyakran összetéveszti /nem Magyarországon/. Csak erre a tényre akartam felhívni a figyelmet. Nem holmi okostojáskodásból. Bristolt lehet hogy én is keverném, pedig ott egy óceán választja el egymástól a településeket. Nem is tudtam, hogy több Bristol van /Andikám most hördűlj fel/, UK-t tudtam, US-t nem, ezért megnéztem a Google maps-on. Már megérte felkelnem.

    Pullancsot meg nagyon sajnálom. Nagy kutya bolond vagyok, de az egész családra jellemző.

    Azért csak nézze meg azt a jegyet, hogy nem Bukarestbe szól e, vagy a GPS-en jól van -e beütve a város neve.

    További jó egészséget kívánok mindenkinek! Öszinte barátsággal:
    Papa

    VálaszTörlés
  16. Nagy, nagy szeretettel köszöntelek benneteket a Nőnap alkalmából. Továbbá köszöntök minden hőlgyet, akik ezen blog oldalain megjelentek. Kívánok Nekik jó egészséget, boldogságot, gazdagságot, és sok szeretetet az év minden napjára!

    Andikám, Lucuskám! Vigyázzatok magatokra. Nyilván ez a kérés Kenannak is szól.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  17. Kedves T.,

    mindig nagy rajongója voltam a székelykapuknak, fel is ötlöt bennem néhányszor, hogy a gyulai ház kapjon egyet, de aztán elvetettem, mert a stílus nem passzolna, bármennyire is szeretném.:) Most éppen a faragott tükrökre vagyok ráállva, itt sárkánymintásat keresek. :)

    Elmész editör török napjára? Hűha... legyetek szívesek emeljetek egy rakis poharat az egészségünkre, nagy kár, hogy nem lehetünk ott.

    Az idézet tetszik. Bár néha rosszul vagyok attól, hogy nem úgy van.

    Csók,
    Adri

    VálaszTörlés
  18. Pap, köszönjük a köszöntést.

    Bristolt én sem tudtam. Viszont ismertem olyan amerikait (munkatársam volt), aki fél évig azt hitte, hogy Bucharestben lakik. Nem tűnt fel neki a különbség. Mikor rámutattam, megkérdezte: Számít? Neki egykutya volt.

    VálaszTörlés
  19. darling,
    minden cool, a plakát szuper lett, ügyesek vagytok, főleg az atombomba teccett...
    Szóval már jön a nedves évszak? Vagy hogy megy ott?
    Nekem a régi oldal jobban tetszett a bájos tájjellegű népművészeti izével. Na de, nem panaszkodom.
    Láttam a könyvesboltban a művedet, az elbűvölő teremtmények (vagy mi) címmel. A Fényhozók meg minden... Jó vastag!
    Minden alkalommal megdöbbenek apukád mennyire jól nyomja "google maps" ??? Én atyám azt se tudja, hogy kell sms-t írni...
    Csók a családnak
    Bácskai

    VálaszTörlés
  20. Juditkám, majd dolgozom még a külsőn, de muszáj volt változtatnom, mert a vietek az utóbbi időben belepiszkálnak mindenbe, le sem tudtam tölteni még magamnak sem a blogot a régi külsővel. (Néhány delikvens ihletet kapott a közel-keleti helyzettől és itt is zendüléseket terveztek, de lekapcsolták őket, viszont ennek köszönhetően megint nincs Facebook, csak proxy servereken meg VPN-n keresztül, és szűrik a BBC és a CNN híreit - itt tíz perccel később történik minden, mint otthon:) Üdvözlöm az elvtársakat.
    Látnád a művet, amin most dolgozom... 850 oldal. Viszont jövő héten befejezem, és utána megyek, megnézem Saigon.
    Jó, hogy írtál, tegnap eszembe jutottál. Meg Frédike is, ahogy pakolta a játékokat az Odeonban. :)
    Ja, atyám folymatosan képzi magát, már vásároltak is a netről.
    Puszi,
    Adrienn

    VálaszTörlés
  21. Ma néztünk egy kis Tomoris Gála-műsort. Többek között Lucát mint kiskakast. Eszembe is jutott, hogy az idén angolul Ózozik. Olyan fura még mindig, aztán lassan jöttök haza...
    További jó ázsiázást!

    Puszi:

    Erzsi

    VálaszTörlés