2011. március 28., hétfő

Eldurrant az agyam

Na jó, leírom.
Előzmény: a hálószobánkban felpúposodott a padlóburkolat. Szóltam Vu An őrmesternek pénteken, hogy nézesse meg, mert hamarosan be fog a cucc szakadni. Vu An közölte, hogy jó, hétfőn jönnek megnézni, aztán meglátjuk, mi legyen.
Ma: reggel bevittem Lucust a suliba, Liórával és Jo-val elmentünk fitneszgyalogolni, majd bekaptunk egy gyógykávét is. Megyek haza, nyitok be a lakásba... konkrétan semmit sem láttam, akkora porfelhő borította be az egész kvártélyt. Azt hittem, már megint én robbantottam fel valamit, de éreztem, hogy ez nem füst, hanem por. Átküzdöttem magam rajta. A hálószobában két idegen vityi elektromos fűrésszel dolgozta a padlóburkolatot. Közben cigizgettek. Az én hálószobámban! A bútorokat természetesen nem vitték ki, nem takarták le, az ágynemű ott volt az ágyon, a smukk az öltözőasztalomon, a laptopok Kenan asztalán. Mivel az ajtót sem csukták be, az egész lakást belepte a por, beszivárgott a gardrób rácsos ajtaján, az összes ruhán centis fűrészporréteg dzsalt... A ház biztonsági őre, akinek az lett volna a dolga, hogy a munkásokat felügyelje, a nappali ajtajában cigizgetett. Na itt durrant el az agyam. Tudom én, hogy a vityikkel nem lehet üvöltözni, mert vagy megsértődnek és/vagy felmondanak, mert nem szeretik elveszíteni az arcukat (lose face), de én úgy üvöltöttem, hogy zengett fél Saigon. Mégiscsak hasznos lett volna megtanulni vityiül, mert nem értették, hogy mi bajom. Pedig igen ékes angolsággal szidtam őket ordítva, úgy emlékszem, hogy a retardált, idióta seggfejek volt az egyetlen nyomdaképes kifejezés, ami elhagyta a számat.
Keleti gondolkodás: a portára visszarendelt Vu An először nem is értette, hogy mi bajom, kész lesz a padló, nem? Dorinka, neked mondom, te tudod, hol van a Lucus hálószobája, na az is porban fürdött, mert a sztahanovistáknak melege volt munka közben, bevittek maguknak egy ventillátort is a szobába, és teljes gőzzel bőgették.
Kérdeztem Vu An őrmestert, hogy mégis mi a csipkedíszes franc ez, hebegett-habogott. Kérdeztem, mikor fejezik be, közölte, hogy délután négyre. Én is közöltem, hogy lóf...t, most tíz óra van, egykor takarodjanak a fenébe, aztán jöhetnek a takarítók: szedjenek le minden függönyt, az összes ruhánkat vigyék el mosni és holnap délre legyen itt minden kimosva, kivasalva, én kettőkör elmegyek a gyerekért, háromra itthon vagyunk, addigra a függönyök legyenek visszatéve, és az egész lakás ragyogjon. Volt megint hebegés, habogás, részemről több tucatnyi fuck-kal megtűzdelt fenyegetőzés.
Szó ne érje a ház elejét, háromkor nagyjából készen voltak a takarítással, de láttam, hogy még mindig nem értik, hogy mi a bajom ezzel az egésszel, mit ordítok, készen van a padló, nem? Ha lesz erőm, lefotózom az elkészült művet, konkrétan patchwork technikával visszatették a széttöredezett padlódarabokat (újra már nem fussa).
Próbáltam felvilágosítani őket, hogy:
- Mi az, hogy idegenek dolgoznak a hálómban a tudtom nélkül?
- Ilyen munkához jobb helyeken kiürítik azt a szobát, amin dolgoznak.
- Be is kellene csukni az ajtókat, különben az egész lakás porban fog fürdeni.
- Mi lett volna, ha megkérdeznek, melyik napon szeretném ezt a felfordulást? Én nem ma szerettem volna, Kenannak szülinapja van, gondoltam, meglepem egy jó kis vacsival (időszerű is lett volna, mert a múlt héten Lucával elhagytuk apa ipodját, be akartam neki bizonyítani, hogy attól, hogy hülyék vagyunk, azért még szeretjük). Ehelyett porronggyal a kezemben káromkodtam, mert a fűrészpor a konyhaszekrények belsejét is ellepte, szóval leginkább mosogattam.
A születésnapi vacsit telefonos segítséggel megoldottuk a szomszéd indiai étteremből, de az azért még sem az igazi. Kenan csak annyit fűzött hozzá a témához (miután konstatálta, hogy a múlt héten vásárolt, üzleti jellegű bőrcipőjére is felkerült néhány karcolás takarítás közben - belekúrták a szennyeskosárba, ne legyen útban): Na látod szívem, én ilyen emberekkel dolgozom nap, mint nap.

20 megjegyzés:

  1. Anyáááám!
    Nekem is eldurrant volna az agyam!
    Puszi!
    Kaktusz

    VálaszTörlés
  2. Adri! Ez iszonyú!!! Ahogy olvastam, úgy láttam lelki szemeim előtt a műsort. Teljesen igazad van, de sajnos röpke kint létem alatt én is tapasztaltam, hogy ők "más" világban élnek...
    Jut eszembe, az egyik ismerősöm 3 hónapot fog kint tölteni ösztöndíjjal. A múlt héten találkoztunk, mert megkért, hogy meséljek neki a kinti világról, az emberekről. Hát volt mit!:) A blogcímedet is megadtam neki, gondoltam tapasztalatszerzésnek ez sem kevés.

    Kitartást Mádám, már csak 2 hónap 2 hét és 2 nap:))))))))))

    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Uristen!!! Ez tenyleg durva.
    Itt mifelenk is hasonlo dolgok vannak. En is kidobtam a multkor ket fickot, amikor wc kagylot csereltek. Az is jo buli volt.... Eloszor elkuldtem oket melegebb eghajlatra, aztan kitoloncoltam oket az utcara, majd a cipoiket utanuk hajigaltam az udvarbol. Biztos szeretnek a szomszedok....

    VálaszTörlés
  4. Höhö, a magyar menyecskék... :)

    Mit csináltak rosszul a derék beduinok?

    VálaszTörlés
  5. Tesóm, ez ultra brutál...!
    Nem csoda, hogy kiakasztottak a sárgák. Rossz belegondolni, mi történik velük, ha lenyomsz nekik egyet-egyet, hogy kijöjjön a fülükből a por... :-)
    Már nem sok, és itthon vagytok.

    VálaszTörlés
  6. Adri, nagyon szeretünk:-)
    Csorba Krisz 4.A & Márk 2.o.

    Emileznék Neked, ha lehet, fontos, és tudnék is, ha nem raktam volnaa el vhova.. Harmadikos tanerőknek mondod a címedet, írok.
    Luca babának külön puszi Kenan: Happy Birthday!
    Andi a szomszédból

    VálaszTörlés
  7. Húsom, elég volt csúnyán nézni és ordítani, alapból kétszer akkora vagyok, mint a legkigyúrtabb vityi.

    VálaszTörlés
  8. Andi, írj a mrsnashat@gmail.com címre.

    VálaszTörlés
  9. csak arra tudok gondolni, még jó hogy nem neked, netán nekem kellett feltakarítani :-)

    VálaszTörlés
  10. Izmiri, még szép... ezért jó madámnak lenni. Élvezem, amíg lehet. :)

    VálaszTörlés
  11. Ennyi sajnálkozás után mit irhatok? Csak azt, hogy Te szegény. Szerintem vigyorogva anyáztál. Bemutattad kung-fu tudományodat, vagy felcsaptál K1-es harcosnak.
    Túl vagy rajta és ez a lényeg. Ezt megerősítetted sky-on keresztül is.
    Szép napot.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  12. Én kis hülye azt hittem,hogy az erősen borgőzös,büdös,folyamatosan baromságot pofázó és mocskos bakancsban a lakásban járkáló gázszerelőimnél nincs rosszabb.Te nyertél! /U.Dóri sajt.tech./

    VálaszTörlés
  13. Ez igen!
    Ez iszonyú lehetett...
    Tök ügyes vagy, hogy így tudsz káromkodni angolul!
    Szép napot!
    Boldog szülinapot Kenannak!!!!

    VálaszTörlés
  14. Hi,

    az előbb sikeresen elveszett, amit írtam. Szóval kezdem elölről!
    Szombaton indul egy vaci új sorozat az rtl klubon, török gyártmány, és állítólag nagyon izgalmas, fordulatos. Az a címe, hogy Ezel. A főszereplő szuper jóképű és Kenannak hívják. Tavaly több filmes díjat is bezsebelt.
    Még a török konzul is nyilatkozott, hogy milyen jó a sorozat:))

    Csak gondoltam egy kis hazai-török infót is szippanthattok időnként:))

    Puszi

    VálaszTörlés
  15. Dorinka, az Ezel tényleg szuper, és Kenan Imirzalioglu évekig a telefonos háttérképem volt. Mindjárt mellékelek képet. :)

    VálaszTörlés
  16. Halihó!

    Egy kicsit kimaradtam a társasági életből, késve olvastam tehát a fenti bejegyzést. Hát, konkrétan megemelkedett a gyomrom, ahogy elképzeltem azt az undorító helyzetet. Részben a kosz miatt, részben azért, hogy vadidegenek csak úgy bemászkálnak, főleg a hálószobába... és még nem értik, hogy mi a hézag. Nyilván szerencse, hogy vannak takarítók, de el sem tudom képzelni, én mit szóltam volna egy ilyen képhez. Na, hagyjuk most már.
    Így jár, aki ritkábban ír, olvas. Én is akartam újságolni az új török sorozatot, főleg, amikor megláttam, hogy a főszereplő is Kenan. Szóltam is Marcinak, hogy nézd, Kenan! szegény meg úgy odakapta a fejét, azt hitte, hogy a ti Kenanotok van a TV-ben. Egész csalódott lett.
    Mostanában nem nagyon sikerül skype-végre kapni benneteket, pedig megint közelebb csaltuk magunkat hozzátok egy órával.
    Az előbb arra gondoltam, hogy nagyjából két hét múlva azt lehet mondani, hogy 2 hónap múlva itthon lesztek. Ez jó érzéssel tölt el:-)
    Ez az előbb pedig akkor volt, amikor főztem. Életemben először krumplis tésztát sk. gyúrt tésztával. Igen finomságos lett. Ezzel is úgy jártam, mint sok mással; amíg nem próbáltam, azt hittem, hogy fene nagy dolog, aztán nem is. Mondjuk a nyújtás meg az összevágás annyira nem felemelő, meg a "harc", hogy össze ne ragadjon, így nem biztos, hogy túl hamar megint belevágok.
    Szóval, én régen kérdeztem már: lehet már tudni, hogy hogyan lesztek tovább?
    Puszi mindenkinek:

    Erzsi

    VálaszTörlés
  17. Erzsi, egész bejegyzésben válaszoltam a kérdésedre. :)
    Waiting...

    VálaszTörlés
  18. Csúnyábbakat mondtál, mint amikor április elsején átvertelek? :-D

    VálaszTörlés