2011. április 29., péntek

Kulturális élmény

Hű, de régen jártam itt. Zajlanak pedig az események, csak az internet annyira szar, hogy képtelenség kivárni, mire betölt egy képet. Most viszont a királyi esküvő tiszteletére megtáltosodtak a vityik, és egészen tisztességes sebességet sikerül produkálni.
Visszatérnék a múlt hét csütörtökjéhez, amikor is abban a tisztességben részeltettünk, hogy megtekinthettük Luca iskolájának koncertjét a saigoni Operaházban. A pontosság kedvéért megjegyezném, hogy a saigoni Operaházat senki se hasonlítgassa a pestihez, ez se kívülről, se belülről nem olyan impozáns, mint otthon, de a semminél nyilván jobb. A kisasszony is csak addig volt meghatva, amíg be nem mentek az épületbe, amely nagyjából a gyulai kultúrház szintjét hozza. Lassan kilenc hónapja itt vagyunk, még sohasem sikerült például programfüzetet szerezzünk. Állítólag nincs is. Oda kell menni a pénztárhoz, megkérdezni, mi megy, és venni jegyet, ha megfelel. Spontának ezek a vityik, na. A fenti képen a két művésznő a koncert előtt látható. Nagyon beléjük bújt a kisördög, csoda, hogy nem bucskáztak le a lépcsőn.
Alant pedig összeszokott négyesünk tart bemutatót abból, hogyan is kell viselkedni egy operaházban:
Nos, komolyra fordítva a szót, a sulinak van szimfonikus zenekara, több kamarazenekara, rock együttesei, koreai pop együttese és szólistái is. Meg természetesen két kórusa. Egy a nagyoknak, egy a kicsiknek. Luca és Yarden a kicsik kórusának tagjai. Na, megtaláljátok őket? Segítek: itt is egymás mellett vannak.
Nagyon édesek voltak, több kórusművet is előadtak. Például Rod Stewart Sailing című örökbecsű remekművét. Egészen meggyőzően. Hogy Yarden mitől ijedt be, homály fedi, de szerintem tök vicces a feje:
Lucácska elfelejtette megemlíteni a koncert előtt, hogy ő a kórus ütős szekciójának is tagja, méghozzá triangulumon. Szerinte az nem fontos, ritmust ütni mindenki tud, meg különben is, jelentkezett a feladatra, tehát arról szó sincs, hogy esetleg azért ültették előre, mert ügyes. Volt némi aggodalmam, mert a dal elején azzal volt elfoglalva, hogy a triangulum verőjével a padlóra rajzolgatott, de aztán hál'istennek időben belépett:
Szóval a koncert nagy siker volt, de szünetben leléptünk, mert a művésznők éhesek voltak. Mellettem ült a középiskola igazgatója, aki teljesen szétesett ttól, hogy a Lucácska milyen cuki.
Mondtam is neki, hogy az én lányom!
Dorinka kérte, hogy emlékezzek meg a saigoni húsvétról is. Nomármost, bár Vietnámban sok katolikus van, a húsvétot csak az ide száműzött külföldiek ünneplik, az angolszász szokásoknak megfelelően vasárnap. Mivel a nyuszitojás keresgélést a kölkök leszavazták, befizettünk az Intercontinentalba egy brunchra, korlátlan pezsgőfogyasztással (Veuve Cliquot - nem kispályáznak). Három család ment együtt (Joék, mi, meg még egy ausztrál família - Lióráék egy héttel korábban ünnepelték a Peszachot, nem ehettek fehér lisztes dolgot, ezért inkább otthon maradtak). A pezsgőnek köszönhetően igen vidám volt a hangulat, minden ott húsvétozónak az volt a célja, hogy mihamarabb berúgjon. Felejthetetlen pillanatokat éltem át, amikor láttam, hogy bankigazgatók, menedzserek, meglett, komoly férfiak az ujjukkal nyúlkálnak a csokiszökőkútba és ellopják a gyerekek elől a bonbont.
Lucának tündérbarbit hozott a nyuszika, aki persze Vietnámot is útba ejti. Mondtam a kisasszonynak, hogy itt nincs olyan, hogy három percenként változtatja, mit akar, mert szegény nyuszi messziről jön. A gyerek kiröhögött: anya, tudom, hogy azért akarsz barbit venni, mert itt nincs más a játékboltban... Hiába, felnőnek a gyerekek. :)

9 megjegyzés:

  1. Csak hogy ne legyek telhetetlen. Videó nem készült a koncertről? Lucuskám nagyon édes! Lelki szemeimmel el tudom képzelni Lucuskát, ahogy a triangulum ütőjével firkálgatott. De hát Ő igy is elő tudja adni.
    A Húsvétunkról bővebbet nem tudok írni, csak azt amit korábban már irtam, megerősítem.
    Megint letelt egy nap. Halad ez!
    Puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  2. Papa, állítólag lesz dvd a koncertből. Videóztunk is, de annyira röhögtünk, hogy kissé remegős a felvétel. Lióráék is visszanézik majd az övékét, ha találnak rajta valami értékelhetőt, felnyomjuk. :)

    VálaszTörlés
  3. Valszeg ott is odáig lesznek, ha Lucus egyszer búcsút int.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon édesek a porontyok, bár ez a fekete elsőre olyan furcsa volt. Jobban mutattak volna valami színes cuccban a gyerkőcök, de ez csak az én véleményem. Amúgy meg hihetetlen, de mindjárt jöttök haza!!! Hitted volna, hogy egyszer ez is eltelik? (Mármint nyílván eltelik, de mégis!)
    De jó, de jó:-DDDDDDD

    VálaszTörlés
  5. Szia, Adri!

    Sok puszi és gratula a Kisnagylányotoknak:-)Luca nagyon ügyes vagy! és nagyon helyes:-)

    Szerintem is sok nagyban a fekete szín, kéne több, ami feldobja, banánsárga v. zöld, rózsaszín, v. csak piros/és lehetne csinibb a felsőjük, nem 1xű póló pont.
    Amúgy,
    ha nem emilezel vissza arra, amit írtam, megmondalak Lucának. Angolul is meg t'om mondani, vietül nem, de a törököt kikeresem, az is menni fog, abba nem gabalyodok bele./ (talán)
    Még emilezek:-) Ez is fontos:-)
    Sok pusz
    Csorba Krisz/Márk édesanyja, Andi a szomszédból
    ui.:üdvözletemet küldöm Apukádnak, Anyudnak

    VálaszTörlés
  6. Helyesek, igen. A padlóra rajzolgatás teljesen előttem volt.
    Marci megörült az új képeknek, olyan kis rajongva tudja mondani, hogy Lucaaa.
    Tök jó, hogy mindjárt kiértek a partra.

    VálaszTörlés
  7. Szia Adri!
    Most rávettem magam az írásra, bár hétvégén úgyis hívlak! !! Nagyon meg kell osztani a gondolataimat valakivei, aki érti, hogy miről van szó!
    1.: Gyűlölöm a kivételezést!!!! És a gyerekem is utálja, minden nap úgy jön haza, hogy elege van az iskolából, mert itt mindenki igaszságtalan!! Egyeseknek mindent lehet, másoknak ugyanezekért kőkemény büntetés jár! Egyeseknek okkal vagy ok nélkül is megsimogatják a fejét, a másikba meg belerúgnak, ha még nincs elég baja, adunk még neki! Nagyon fontolgatom az iskola - cserét, mert tele púpom!!! Szerintem Te nagyon jól tudod, melyik családra gondolok! Már mondtam, hogy a Tomori-gálát róluk kellene elnevezni. Mert mindenben ők a tökéletesek, hibátlanok, még a hibájukat is eltusolják nekik! A kis görcs!!! Agyon szekálja a gyerekemet, de nem lehet róla rosszat mondani, mert mindenki más hazudik! Ő a tökély! A tanárok és szülők álma! Elegem van!!! Én is pedagógus vagyok, de ha én ezt csinálnám, mindenki agyon szekálna, teszem hozzá, joggal! Én sosem kivételeztem és nem is fogok! Nekem minden gyerek egyforma a nyílvánosság felé! Azt,hogy magamban mit érzek és gondolok az az én szuverén véleményem, és nem éreztetem a többivel! Ne haragudj, hogy ennyire kiakadtam és a blogodon a nyakadba zúdítom, de már nem bírom magamban tartani! És Te tudod, miről van szó! Da hétvégén hívlak!!
    2.:Nagyon elkeseredtem, amikor azt olvastam, hogy visszamentek! Tudom, hogy nem tartozik rám, meg nem szólhatok bele, de akkor is elszorult a szívem! Alig várom már,hogy itthon legyél, pedig nyílván mindenki igényt tart Rátok! De szinte én is számolom vissza a napokat!
    3.: Volt tárgyalás, jött egy ügyvéd. Most kezdődik a hacacáré! Nem lesz rövid menet, már látom! De nem hagyom ha már eddig jutottam.Majd lesz valahogy, az élet mindent megold!
    Luca nagyon cuki, csudajó a koncert, édesek azok a kölkök is! Ekkora vegyes társaságot és ilyen együttműködők!!
    Egyenlőre ennyi, majd hívlak!!
    Puszi, és küldj pozitív energiát! Brigi

    VálaszTörlés
  8. Brigi 1-es pontjához csatlakozni tudok. Bár az én gyerekem olyan kis lütyi, de volt, hogy elpöttyintett olyat, hogy "ma sem jékirályoztunk, mert a delikvens nem volt és hát az igazságtalan lenne!" Az nem az, hogy egy miatt a többi huszoniksztől vonják meg a szórakozásukat?
    Ezt már én tettem hozzá.
    De nekünk nyilván jó vaskos ajándékot lesz illendő adni év végén (aminek én egyáltalán nem vagyok híve, elég lenne módjával is sztem.).
    Na, nem is mélyedek bele, inkább megnézem a mai bölümöt még egyszer a neten.

    Ja, itt meg most olyan hideg van, hogy plédbe burkolózva ülök itten.

    VálaszTörlés
  9. Hát Brigi, az iskolaváltást szerintem felső tagozatra időzítsd. Ádám mit akar? Nem lehetne az anyukával beszélni? Nálunk az oldotta meg a dolgot. Azóta nem piszkálják Lucát.

    VálaszTörlés