2011. február 3., csütörtök

KL 2


Ojj, de szeretek én itt lenni! Még Bangkoknál is jobb a hely, nyilván az arab-muzulmán behatás teszi. Teljesen otthon érzem magam, kicsit mintha Isztambulban járnék, csak itt nem próbálnak muzulmán dogmákat lenyomni a torkomon, mint Törökországban. Pedig muzulmán ország ez is, még sincsen dzsámi minden rohadt sarkon.
Tegnap a Petronas Ikertornyokkal avattuk magunkat maláj turistává, pedig nem is oda akartunk menni. Már elterveztük, hogy megnézzük a Kuala Lumpur tornyot, mikor is Kenant felhívta egy haverja, akit még Párizsból ismert, és aki most itt dolgozik, hogy találkozzunk lunch-ra. Hát jó. Cyril nagyon jó arc, vele bármikor, bármit. Kérte, hogy a Petronas tornyok alatti plázába menjünk, mert GPS-t kell vennie. Nem kellett kétszer kérnie. A Suria KLCC Délkelet-Ázsia egyik legnagyobb és leghíresebb bevásárló központja, és ha már ott vagyunk, akkor megtekintjük a Petronas cuccost is. Szép fél órát töltöttem a Marks and Spencerben, sajna itt sem tartják a méretemet, csak egy pizsialsót vettem, de legalább a feeling ott volt.
Vásárlás után úgy döntöttünk, hogy megkísérlünk felmenni a Petronas tornyokat összekötő hídra (lásd illusztráció). Cyril szerint lehetetlen vállakozás, két hétre előre kell foglalni a jegyeket, olyan nincs, hogy valaki csak úgy odamegy és kap jegyet. Aha, Cyril nyilván nem budapesti színházjáró. Példáimon felbuzdulva Kenan már rutinosan ment a pénztárhoz, és 13.5o-kor gazdája lett négy darab belépőnek a 14 órás sihtára. Na, mit mondtam?
A híd a negyvenegyedik emeleteket köti össze, a lift pedig a világ egyik leggyorsabb liftje: 41 másodperc alatt értünk a hídhoz. Meg sem éreztük a mozgást. Odafönt 15 percet kaptunk, hogy nézelődjünk. Nomármost. Nekem tériszonyom van. Nem is kevés. Űgy voltam vele, hogy majd meghúzódom valahol a bejárat mellett, míg a többiek fotóznak. De nem, besétáltam szépen középre, aztán a korláthoz is. Ezek szerint a tériszony csak a panelre vonatkozik, bizonyos magasság felett meg sem érzem. Most erről az élményrúl mit mondjak? Hát szép volt. Akár mindennap felmennék. A Petronas amúgy is beszarás, szinte mindenhonnan látni, és egyszerűen lenyűgöző. Nem vagyok egy épületbuzi, de nem tudom levenni róla a szemem.
Este egy arab étteremben vacsiztunk Cyrillel és az asszonykájával, hű de jó volt megint egy kis hazait enni! Humusz, kofta, falafel, labne, chawarna, olíva etc.
Kuala Lumpur sokkal jobb, mint Bangkok. Mondtam már?

8 megjegyzés:

  1. Andikám a haza és az otthon melyik országot jelenti Neked? A bejegyzésed elején az otthont Isztambul jelenti? A kajáknál a hazainál egyetlen egy mama ételt sem említesz. Mi ez a feledékenység? Olvasd el mégegyszer a blogodat.Nem érzed úgy, hogy sántít valami?
    Most hiányérzetem van. Szeretném azt látni, hogy rosszul látom. Andikám,tudod, hogy bárhová is visz benneteket a élet és ott jól érzitek magatokat,főleg Lucuska, akkor mi is jól vagyunk. De azért egy dolgot soha ne felejtsetek, hogy van a világon egy kisváros, igaz humusz, kofta, falafel, labne, chawarna nélkül.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Igen, mondtad már :-))))))))))))))
    Igen, nekem is ez ütötte meg a "szememet", hogy "jó volt megint egy kis hazait enni"!
    Hát, egészségetekre!!!
    Biztosan nagyon szép lehet!
    Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Labuán gyöngye2011. február 4. 8:37

    Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  4. Ne haragudj papa, de Kuala Lumpurban nem a mama főztje hiányzik. Légy szíves ne felejtsd el, hogy nekünk van egy másik otthonunk is, ami ugyanúgy tud hiányozni néha, mint Gyula. Itt nagyon sok minden Isztambulra emlékeztet, ahonnan hiába jöttünk el tíz éve, néha még mindig visszavágyunk. Ott van nene és Fatos is, akiknek a főztje ugyanúgy hiányérzet, mint a mamáé.
    Sajnálom, hogy csak ennyi jött le az írásomból.

    VálaszTörlés
  5. Teljesen félre értetted bejegyzésemet. Kenan és Lucuska fejével gondolkozva igazad is van. Téged is megértelek, hisz tudom, hogy szereted Isztambult, Nenét és Fatust. Jelen esetben hagy legyek egy kicsit önző.
    Tudod ez olyan érzés, mint a Való Világ szereplőinél jelentkező elvonási tünetek. a külvilág hiánya. Nekem is hiányoznak valakik. Hat hónapja nem vagytok itt. Ez egy olyan furcsa érzés. Ilyet még nem éreztem.
    Hidd el, hogy amit eddig irtál minden át jött. Cak ez most olyan furcsa volt, amivel kezdted és amivel befejezted. Amiket leirtam nem bántásként tettem. Számtalanszor elmondtuk, hogy nekünk az a jó, ha Nektek jó. Ez igy van most is. Elkaptál tölem egy pillanatnyi érzést, amit írásban rögzitettem.
    Érezzétek továbbra is jól magatokat. Vigyázzatok egymásra.
    Millió puszi Nektek.
    Papa

    VálaszTörlés
  6. Drágáim!

    Hát azt a hétszázát, milyen szuper helyekre jártok mostanság!!! Totál besárgultam a színtiszta irígységtől:-) Most kevesebbet blogolok, mert sajnos a tanulásra koncentrálok. De lélekben veletek vagyok, imádlak titeket!
    További jó világjárást!

    Puszi,
    Dorinka

    VálaszTörlés
  7. Papa, nem volt mit félreérteni, olvasd el légyszíves, amit írtál, hogy miket kérsz számon rajtam. Még egyszer mondom: nem feledékenység volt. Itt Kuala Lumpurban Isztambul hiánya jött elő jobban, ennyi. Nem kell belelátni a dologba semmit.

    Dorinka, sok sikert! Most először érzem azt, hogy tényleg lehet minket irigyelni, mert KL egyszerűen fantasztikus. Malaysia is the best of Asia, de igazibúl!

    VálaszTörlés
  8. Az irigység, az bennem is megvan erősen. Mondjuk, az én orrom arrafelé (sem) jelentene belépőt sehová, de azért szívesen tennék ott gasztrotúrákat. :-)

    VálaszTörlés